AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.469

Är det någon som känner igen det här" malande/dovt knackande ljud från drivlinan" ?

bj
1
bjojjen
523 i 1997 års modell
jag har ett problem med min 523i e39. när jag gasar på hörs ett malande ljud, men det är bara i växel 2 3 4, när jag lägger i 5 án och gasar på hörs inget. jag har också märkt ett knackande/tickande ljud som följer hastigheten och trycker jag ner kopplingen så hörs det tydligt men när jag släpper upp kopplingen bara lite så tystnar det. kan det vara så att det är stödlagret till kardanen som har gett upp? jag har letat som ett djur genom internet/youtube men det verkar inte som någon har samma sorts ljud.

jag är väldigt tacksam om någon känner igen felet och vill svara.

mvh jörgen
Visa användare
22
Robban 29
540i Touring -98
316-95
Jag hade samma problem som du, malande ljud, men mitt ljud var bara när jag körde framåt, o backade jag en meter blev det tyst en stund. Tänkte oxå på stödlagret men döm om min förvåning när jag tog ner avgassytemet och skyddsplåten över när en stor jävla sten ploppa ner på golvet.. Förmodligen när jag har svängt och haft lagom fart har den skvätt upp mellan skyddsplåt och kardan... O inte nog med de, efter två veckor hände samma sak igen. Få upp bilen och kolla med ficklampa och spegel mellan skydd och kardan innan du river ner systemet..
Förhoppningsvis bara en sten...

Lycka till
Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.