|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320i Touring -99 som jag tänkte göra mig av med på smidigast möjliga sätt. Har ingen lust att lägga ut den på blocket och bli uppringd av en massa "kompisar" och då den inte lär inbringa några större summor så tänkte jag skrota den. Vart vänder man sig i GBG-området för att lösa detta och finns det någon skrot som betalar för bilen? Hur mycket kan man räkna med att få för den? Den fungerar men har lite skavanker. Tar tacksamt emot tips! | |
|
Räkna med att få max en tusenlapp om du hittar nån skrot som vill köpa den. Är den besiktigad så kan du sälja den för runt 5-6 på blocket på några dagar, för att slippa bli uppringd av skummisar kan du ju utelämna ditt telenr. Och det är egentligen inte så farligt att prata med "snackare" som ringer på blocketannonser, har precis sålt min 750il via blocket och pratat med måånga snackare innan den blev såld (till den första som kom o kolla). /Martin |
|
|
Skrotfrag är de ända som betalar för din bil tror jag. Då kan du ta med dig däcken och batteriet om du vill. De brukar betala mellan 1000-1500kr om katalysatorn sitter kvar. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Lägg ut den här på powerbörsen så slipper du blocket. | |
| Skänk bort bilen som jag gjorde, skrotarna tjänar bara massa pengar på din bil och om du skänker den kommer den till nån som tar det som ett hobbyprojekt att fixa till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.