|
|
|
|---|---|
| Fälgar är inte min starka sida ringde en kille som hade fälgar till salu han hade haft dom på en 320-03a det borde vara en E46,passar dom på min 530da-99? | |
|
Nej, normalt inte. E39 har av någon anledning större nav, 74,1mm, än alla andra BMW som har 72,5mm. Räddningen kan vara om fälgarna har större hål och navringar används för att få 72,5mm, då kan det finnas ringar till 74,1mm. Det skiljer även ca 20mm i ET också. E46:an breddar 20mm mer inåt vid samma fälgbredd. Kan avhjälpas med spacers, men 20mm är rätt mycket. Thomas |
|
|
I detta fallet med E39-fälgar på E46-bil funkar inte spacers. Hjulen hamnar redan 25 mm för långt ut så det är inåt man vill flytta dom. Kort sagt, det går inte. |
|
| Ah, jag vände på det där. Jo, E46-fälgar på en E39 går med tjocka spacers med dia 74 på insidan och 72,5 ut mot fälgen. Eller som BMWH5 säger om det finns navringar att plocka ur kanske de är 74 redan. Men det är ett pyssel som verkligen kräver att man "måste" ha just de fälgarna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Spacer mm på en E39 är att be om vibrationsproblem så skaffa E39 fälgar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Håller med Hasso! Behövs inte mycket för att en E39 ska få oönskade vibrationer. Det finns relativt mycket fälgar till E39 att få tag på. ___ //Ulf |
|
| Det beror ju på hur bra tillverkade spacers det är. Men visst, det blir ytterligare en delningsyta som måste vara slät och fri från rost, beläggning os.v. Ställer stora krav på att skava rent ytan och att spacerplattorna är parallella inom någon hundradel. Men det är som med vilken maskindel som helst, är det ordning på precisionen i mått, balans o.s.v. så fungerar det lika bra som utan. | |
| Har 20mm hubcentric spacers på min e39 utan några som helst vibrationer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.