AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.861

går inte att slå av tändningen vad ska jag göra? finns det något relä?

Sa
4
Samuelmalmberg
328ci -99
330i -02
530i -03
tändningen strular på min e46a vrider man av nyckeln helt så är det som att den fortfarande är i läget för lyse/radio osv.
har provat att byta "elkopplingen" bak på tändningslåset utan resultat, men efter jag hållt på ett tag så märkte jag att även om man kopplar ur hela kablaget till tändningslåset och sätter på batteripoolen så är det som att tändningen är på, finns det någon elbox eller något relä som jag kan byta?
tacksam för hjälp, inte så roligt att bara ha bilen i garaget :(

328 coupé
Ni
966
Nip
320i-04
Det är inte bara tändningslåsets spärr som är sönder så du får ut nyckeln fast den inte är helt avstängt läge?

Alltså trasigt lås.

Går rattlåset i lås när nyckeln är ute?

Vet tyvärr inte vilken säkring som ev. kan lossas för att undvika urdraget batteri för dig. Allt är på tyska och det var inte lätt märkte jag när jag meckade kring det vid ett tillfälle.

Men lyser inte instrumentbrädan så är inte tändningen på så vitt jag förstår. Det är nog bara något radioläge som är aktivt.

Och märk att blinker i aktivt läge har någon slags parkeringsljus på - alltid.
Sa
4
Samuelmalmberg
328ci -99
330i -02
530i -03
Instrumentbrädan lyser, och det kan inte vara tändningslåset då det fortsätter lysa även om man kopplar ur tändningslåset helt bakpå :(
Har även provat med ett annat tändningslås, vet att den inte går att starta med det andra men det gick inte att "slå av" tändningen med det heller :/
Även provat att rycka ur alla relän jag kan hitta en å en utan resultat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.