AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.969

Skav på plastdetalj kofångare

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Jag har fått ganska ytligt skrap på plastdetaljen bak på min X3:a. Fick den från en jävla kundvagn, ursäkta språket. Finns det nåt enkelt sätt att polera upp det?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej - ja en jävla kundvagn. Jag vet precis vad för slags kundvagn du menar då.

Skämt åsido så är det enkelt att polera bort det. Du bara polerar just där!

Gör rent noga, rubba först om det behövs, sedan kör polermedel, torka rent med microduk, sprita med Isopropanol och vaxa sedan. Kan starkt rekommendera Ultimate compound, ultimate polish och ultimate vax. Meguiars grejer är rätt snälla att jobba med.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Hehe! Ja fan va lätt hänt det är. En kastvind och lite lutning mot bilen. Kan man köra behandling lokalt vid skavet eller måste man ta hela plasten? I och med att bilen är såpass ny så finns det ju ingen annan del som behövs poleras. Hoppas du förstår min fråga. Är novis på det här med bilvård men har man köpt ny bil så vill man ju hålla den fin.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är klart att det går att polera bara lokalt - men det är ju surt att köpa en hel uppsättning polergrejer bara för att du vill behandla en liiiiiten sur repa.

Kanske enklare och billigare att bara åka in till en bilvårdsfirma och be dem göra det bästa de kan.

Om du inte har lust att köpa en uppsättning polergrejer ÄNDÅ förstås...

Om repan bara är i klarlacken är det inga problem att polera bort det mesta eller allt av den. Lycka till!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Så här

Länk

Kolla bilder 7+8 =repa

Och sen bilder 9+10= ingen repa

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.