|
|
|
|---|---|
|
I förra vecka skulle jag ta bilen -01 525i till arbetet. Den startade till men dog sen. Inte ett liv fast motorn snurrar, bensinpumpen surrar ca. 5 sek. oc jag får ingen felkod över OBDII. Status via OBD visar ca. 170rpm när jag vrider på startmotorn. Visar att spjället rör sig vid gaspådrag. Massflödet visar att den mäter. Vattentemp +6C. Ingen felindikering, använde samma utrustning för något år sedan och då visade den fel på insug kam indikatorn. Bytte den då och bilen har gått som en klocka. Tills nu. Var börja leta? | |
|
Om det skulle vara bränslepumpen: Hur får man bort baksätet? |
|
|
kan det vara larmet / Imobilzern som spökar, Hur återställa? |
|
|
Kolla gnista på stift och egentlig bränslenivå..... Mvh Jonas B |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mindre än 15-20 liter i tanken ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
fyllde på 10 L i tanken har nu strax under 30L enl mätaren. Tog bort hatten på luftningsventilen för bränsle ovanpå fördelningsröret vid spridarna. Vred på tändnigen, bränsle pumpen gick några skunder, tryckte ned piggen i luftningsventilen och det duchade ut några ml. Borde det inte ha kommit någon cl? Gjorde en "norsk reset" av elen = lossade batterikabeln för någon minut. Provade att starta inte tillstymmelse till tändning i motorn. Efter ett tips prån den lokal BMW verkstaden för att att ev. nollställa larmet. Larm BMW beteckning S302A. Kan vara impbilisern som var aktiverad. Har inte provat gnista än. Eller startgas. Några tips? |
|
| Kolla med ett annat instrument som kan läsa specifika koder. | |
|
Vilket OBD program / adepter föreslår du, spelar ingen roll om det är windows eller linux baserat. |
|
|
Något som täcker mer än obd2. Carsoft, INPA bmw scanner finns en del andra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.