AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.788

Starta bilen med en annan nyckel!

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Idag hände en väldigt skum grej det är så att min kompis och min syster har likadana bmw 523 kombi -07 så jag och min kompis var ute och gled i hans kombim, då jag fick för mig att vi skulle testa min nyckel i hans bil!

Så han stängde av sin bil och drog ut nyckel och vi väntade 10 sekunder och satte i min nyckel. Då kom en bild på en orange nyckel och ett streck över och då tryckte min kompis på start knappen och bilen startade haha! Hur kan detta vara möjligt? Är det på dettaa sätt folk snor bilar, när någon ska snabbt in till kiosken och inte låser bilen så blir dom av med den på 3 blanka?

Så här enkelt får det bara inte vara, fy skäms på bmw ingenjörerna! :(
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Tror det finns en funktion som innebär att man ska kunna starta bilen under några sekunder efter att man tagit ur nyckeln. Finns en gammal tråd här som beskriver detta. Anledningen spekulerades det i, ex du stänger av bilen på en järnvägsövergång (?!!?) och ska snabbt kunna starta när tåget kommer utan att fibbla med nyckeln var väl en teori.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
ska inspektera detta, testa med olika tider och se hur långt imellan det fungerar! Återkommer med besked!
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Det är gjort så med flit. Om du blir rånad på bilen, stänger av motorn och dom snor nyckeln av dig har du fortfarande en stund på dig att starta och åka iväg.

Testa att låsa bilen och sedan byta nyvalt får du se :) då fungerar det inte!
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Nyvalt ==> nyckel

Förstår att Apple tycker nyvalt är ett vanligare ord... Suck.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har för mig att gränsen ligger på ca 12 sekunder att starta om bilen utan nyckel.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.