AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.894

Köpa billig "skitbil", vilken?

Kommer göra mig av med min e60 för att frigöra lite pengar till att köpa bostad.

Kommer givetvis att behöva bil ändå och varför inte en gammal bmw som kostar väldigt lite i inköp?

Så jag behöver tips. Allt mellan 0-20000 är intressant. Gärna så gammal som möjligt utan att vara helt förstörd, och med runda lyktor fram. Någon som har någon idé?

En m535 hade varit häftigt:
Länk

Eller en e30:
Länk

Bara förslag på karosser jag är intresserad av, kanske någon vill sälja sin inom snar framtid?

Iallafall, hur är de med rost osv på de äldre?

All info mottages tacksamt!
Dessa modeller är roliga och bra. Men de börjar nästan bli för gamla för att använda som bruksbilar. De flesta e28a och e30 i den prisklassen har nog bra med rost. Möjligt att det går att hitta en fin 520 eller 320.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Satsa på en E34 95-96. Då får du alla fördelar av en gammal BMW med dess charm till så ny årsmodell som möjligt.
Håller med. E34 är den bästa bilen BMW gjort. En 525a skulle jag satsa på. Gärna med manuell. Härliga bilar.
Tack för svar, kikar på det hållet då och hittade denna:

Länk

Verkar vara schysta bilar.
Har haft en e46 och den rostade upp helt och det är den sämsta bilaffär jag gjort. Nu är de skillnad för den e46an köpte jag för 60 lapp 2010 och sålde för 20 lapp 2012.
Köp en E34 eller E39 det går alltid att hitta delar till en sådan men betala inte för mycket det är knappt värda något numera speciellt om det är rost på dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.