AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.845

Stänga av däcktrycksövervakaren?

St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Hej!

Har nyligen satt på sommardäcken, och nu börjar bilen varna för dåligt däcktryck,

Bilen i fråga är en 325D E91 2011.

Är det ens möjligt att stänga av? Ringde BMW sverige och pratade med en herre som sa att det var enkelt men att jag fick läsa instruktionsboken för han visste inte. Har inte hittat något där i!

Någon som har något tips?

Tack på förhand!
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Googla lr söka i forumet?

mvh
St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Hittar tyvärr inget, möjligt att jag använder fel sökord!
Jag fick likadant på mina två bilar och du kör bara en ny däcktryckskontroll så försvinner det. Du gör det i menyn i I-driven under fordonsstatus är det väl som det ligger.

/Anders
St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Det går inte att göra en ny! Kanske bör tillägga att det inte är originalhjul som sitter på nu! Går det att kringgå?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har du iDrive? Oavsett så ska du kunna nollställa däcktrycksövervakningen, den går bara på ABS-sensorerna och jämför hastigheter, därför är det enkelt att nollställa den till ett nytt normalläge. På iDrive är det som Med känsla beskriver, under fordonsstatus. Utan iDrive så borde denna filmen hjälpa till:

Länk
jo det fungerar så även med icke originalhjul. Jag gjorde det igår på två av mina bilar och ingen har originalhjul.

/Anders
St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Tack för alla svar!

Jag har iDrive. Jag kan inte "initiera däcktryck" eller vad det står, den är gråmelerad på och jag kan inte välja den. Har inte bilen hemma just ju men har suttit flera gånger och testat men min vill inte! Gör jag något fel?

Mvh
bo
171
bosson
730d -06
prova att bara ha tändningen på utan motorn igång så kanske det fungerar. men är inte säker
St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Det fungerade! Tusen tack!
bo
171
bosson
730d -06
Kul att det fungerade :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.