AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.962

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 9 av 40
Clubsport:
Jag frågade If försäkringar‎ som har BMW's original försäkring och de brydde sig inte och priset var samma oavsett. Vet inte om det spelar roll beroende på stad? jag är från Malmö själv...
Ska dubbelkolla imorgon då det var ca 1 år sen jag var i kontakt med de, de kan ha ändrat reglerna.
Priset blir lägre vid stöld eller glaskross om jag läst villkoren rätt. BMW original försk. har noll självrisk om man har fått glaset krossat med larm eller om bilen blir stulen.

Ur villkoren:

6.4.1
Larm
Har bilen ett av oss godkänt larm, och om det var i funktion vid skadetillfället, är självrisken 1 000 kr. Detta gäller vid stöld ur bil eller försök till stöld ur bil
Då har de inte talat sanning när jag frågade de. Men men jag gillar ändå inte larm :) det strulade på förra bilen och på mina 25 år som jag kört har jag inte haft användning för det en enda gång.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Trött man blir, bilen kommer antagligen in idag men jag kan inte hämta ut den för strulet med regg plåtarna.. har jag tur så nästa vecka..
Va fick du veta av din säljare vampyren du som skulle få den denna veckan med?
Ajj da.. fan sånt är väldigt irriterande. Har de inte provisatoriska skyltar man kan få och sedan får man hem skyltarna? Så görs det när man hämtar den på BMW welt. Fan jag hade nästan fått fnatt och hämtat ut bilen ändå nästa :=).

Mackann om den finns där, kan du kolla om BMW ändrat dryckhållaren till att vara som 3 serien LCI? Har inte läst om det någonstans men när jag kollar på bilden nu så ser det annorlunda ut än tidigare.
Tyckte jag såg det också på en bild. Ser ut som att man slipper den där jobbiga grejen som man ska lägga i handskfacket.
Jaa... JAg tänker att det är ju samma delar som de bygger 3 serien med. Mittenkonsolen är exakt exakt identiskt till 3 serien. Växelspaken och alla knappar är exakt likadana. Måste vara billigare än att tillverka 2 olika för 2 olika modeller (om inte de har massa lager med dessa plast bitar liggande som de kommer pumpa ut på alla 4 serier tills de tar slut hahaha).

Men min fråga till dig mackann (vill inte lägga salt på såret) men om du får vägarna förbi segeltorp får du gärna kolla på din bil om det är så att de tagit bort locket för mugghållaren.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Jag lär åka förbi på måndag oavsett om skylten inte har kommit eller så. Kan titta då.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Hittade bild på det nu, detta är från nya 4serien.
Länk
Nice!
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Länk
Länk
Länk
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Verkar ha den nya vita displayen med :)
ååhh jag hoppas hoppas hoppas bara att vi har samma samt att displayen ändras från vit till orange när man byter färgen i iDrive :=).
Var hos segeltorp idag. Såg en vit 428i i parken som var MY2016 och gissa vad... Den hade nya mugghållaren... JAG ÄR SÅÅÅ GLAD :=).
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Härligt :) Är det mer som ändrats än mugghållaren och displayen till klimatkontrollen?
Precis, finns det någon sida/site med info om vad som ändrats? Någon som vet?
mackann
Min säljare är inte på plats men han skulle kolla på lördag så imorgon får jag besked. Hoppas kunna få det nästa vecka, vill ha :)
Det lär ju inte hända men jag hade ju föredragit F30 lci lysena med led.
Dom måste ju ha nåt kvar till faceliften..
Nu är min bil i Halmstad men tar tydligen någon vecka till innan jag får det, fattar inte varför det ska ta sån tid :(
Vampyren, vad har du för status på bilen? Är det 193? Jag har fått olika info från 2 olika personer, ena säger att 193 innebär att den väntar på båt för att åka till halmstad och andra säger att 193 i status innebär att den är i Halmstad. Misstänker att bilen tar längre tid i halmstad då de sätter på skyltar osv där om allt går som vanligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.