|
Sida 8 av 40
|
|
|---|---|
| Ja enligt min säljare så är det så.. | |
| Får man fråga vilken ÅF och var du köpte? Jag köpte från Segeltorp. | |
| Samma här. | |
| Hahaha ok då är frågan, vilken av säljarna? Jag köpte av Jonas. Var inne hos en annan säljare (Jonas var på semester, kommer ej ihåg namnet), som inte kunde hitta VIN-nr vilket jag fick visa de hur man gjorde :=). Men det var kul att klicka runt i systemet. De har ganska mycket info där. | |
| Markus heter min säljare, sjyst och trevlig inget att klaga på :) | |
| haha fan honom jag var hos för 1 år sen som sålde in 4 serien till mig. började spara då och 1 år senare så var det bara att köpa :=). Markus är faktiskt riktigt skjysst och fick väldigt bra service. Den dagen vi skulle köpa var han inte där bara, och vi hittade Jonas som vi hade träffat först i Solna då han precis bytt över. Också jäkligt bra service men verkar som att Markus har mer koll på grejerna. Jonas har inte berättat nåt om att det var fel från Tyskland för att få regplåtarna. Kanske är så att det inte påverkar min då min hade produktion 2015-07-16. När var din producerad? Min har leverans vecka 33-34 så sitter bara och väntar. Vad fick du för beräknad leveranstid? | |
| Jag fick v 34-35 och jag hoppas också att det inte blir något strul :) Beställde i Nacka. | |
|
Jag fick v32 först men sedan 1 månad innan v31. Tror min gick i produktion i början av Juli. Är det så många veckor kvar till era ska komma så är det nog lugnt med reg skyltarna då de trodde de skulle vara ordnat till nästa vecka. |
|
|
Jag har fått vecka 31, får kolla med min säljare om det blir försenat :/ |
|
|
Har följt tråden med stort intresse ett tag. Många värdefulla synpunkter inför mitt GC köp! I stort sett är jag klart med specen: - 420i xDrive automat - Innovation pack - M Sport pack - Alpinvit med Ivory/svart interior - Park assist - Elsäten - Elsollucka - Tonade bakrutor - Svankstöd - Eluppvärmd ratt Tvekar fortfarande om 20i. Ska jag ta 28i istället o skippa läder/elstolar? Har provkört 28i och var mycket imponerad jmf med min 323ci. Kommer 20i vara ett lyft jmf min gamal 323? Svårt att hitta en 420i att provköra. Är det jämförbart att prova 20d eller 320i istället? /Dan |
|
|
DanJo Jag tycker i rolighet följande 18d>20i>20d>28i>30d>35i>35d Jag skulle valt bort läder och elstolar för 28i istället. Och om inte priser skiljer stort hade jag valt 20D istället för 20I. Sedan är minst hifi sound ett måste, helst HK men standard är riktigt dåligt. |
|
|
mackann Lite gammalmodig och kan inte tänka mig diesel. Verkar som folk här inte ens tänkt 20i tanken. Eftersom jag varit jättenöjd med 323ci 170hk borde jag väl kunna bli nöjd med 20i, eller? Är inte så gasglad numera utan uppskattar lte flärd o lyx mer i form av läder/elstolar. Slutar kanske med 28i och läder/elstolar efter allt trots att man försöker sätta upp ekonomiska ramar!? Såg att du också valt vit/vit! Känns lite vågat men samtidigt tycker jag det är hur läckert som helst! Har du sett kombon i verkligheten? Hur stor kontrast är det mellan alpinvit och ivory? Kanske lägger jag till hifi. Tack för feedback! /Dan |
|
|
Det blev carbon svart och vit skinn tillslut, fegade ur med vit vit. Ja då blir du säkert nöjd. Men körglädjen skiljer en del efter att ha testat båda mellan 20i och 28i. Har du råd tycker jag du gör värt att lägga pengarna extra för 28i men bryr du dig inte något om kraft eller så kanske det är slöseri att lägga till för det. Men steget mellan de 2 skiljer mest av alla steg, cirka 2 sekunder i acceleration 0-100. |
|
|
Får försöka få till en provtur med 420i innan beslut. Man ruckar alltid på principerna så hur i slutet på processen så 28i med läder/elsäte ryms inom rimligheten! Håller nog fast vid vit/vit trots allt, tror det gör att 'vanliga' alpinvit kommer upplevas riktigt läcker med ivory! Fegalternativet är estoril/vit ellervit/korallröd. |
|
| Danjo, jag rekommenderar dig att skippa läder och elstolar och välja mer motor. Elstolar är ju endast användbart om man ofta ställer om stolen, flera förare alltså. Och tyg alcantara mixen är bra nog för att fungera. Det är stor skillnad på ca 60 hk till. | |
|
Även jag var först inne på en 420i, men efter nya B47-motorn nu under sommaren kom till 4-serien så blev det en 420d. Dessutom så har 20d fått dubbla ändrör, kanske en liten detalj men jag tycker det i sammanhanget gör sig mycket bättre än ett enkelt ändrör. |
|
|
Ok. Det får bli 28i utan elsäten. Vill dock inte ge upp Ivory läder! De sparade 10 000 räcker till Lounge Pack med Komfort acess och HK! Ingen som tyker jag bör prova 20i?? |
|
|
DanJo: Svårt att rekommendera 420i när det inte finns några sådana demobilar att provköra. Mina två åf har bara dieslar i demoflottan. Tänkte gå på Hifi på min spec men efter att ha hittat equalizern på H/K så var det inget att snacka om H/K är nu med på min offert. Sista dilemmat är 18" eller 19" då jag tar xDrive så blir den inte så atötig med 19" som den hade blivit med M-fjädringen. Alarm eller inte, hur gör ni? |
|
|
Clubsport: Alarm gillar jag inte, det ställer bara till problem och gör ingen nytta tycker jag. Försäkringen bryr sig inte heller sist jag kollade. jag hade inte lagt pengar på det. |
|
|
vampyren: Hos BMW original blir det lägre självrisk om man har alarm.. Min säljare hävdar också att det är onödigt men ändå ser man bra många Premium Selection bilar som har alarm.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.