AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.949

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 6 av 40
Vampyren:
Går man ner i motorstyrka från 320 till 190 hk så får man ganska mycket mer bil för samma pengar har jag märkt. Baksätet i F20 är ingenting för folk av normallängd. Jag är bra sugen på 3-serien med som kommer som facelift nu i slutet på juli, den lockar med att Navi Prof nu använder lte istället för 3G borde bli en jäkla skillnad i snabbhet..
Men jag gillar designen på GC skarpt samt att dom nu har kampanj på xDrive samt Automat gör ju att den blir riktigt prisvärd. Steget är egentligen för drastiskt att gå ner såpass mkt i prestanda men bränsleekonomin gör ju x20d till en klar vinnare i sammanhanget.
@tsint: Jag stod och valde mellan carbon svart och mineralgrå och jag valde det sistnämnda. Det var typ 50/50 men jag tyckte ändå mineralgrå kändes som en bra färg på just den bilen, speciellt om man tar silvriga lister, det blir för hård kontrast mot svart.
Här är en bild med mineralgrå (fast utan silvriga lister och njurar).
Länk

Men oavsett vilken färg du väljer så så blir det fint fint :D
@Clubsport:
vet inte var jag läste men jag tror de nya bilar som tillverkas efter Juni ska alla ha snabbare versionen av Navi systemet men jag kan ha fel. Sen ska kartorna finnas på minnet så 3G eller 4G spelar inte så stor roll tror jag.
Sen får du kolla så att du inte får gamla motorn med N47 som du ska ta dieseln. De har jag läst en hel del dåligt om. Googla på timing chain N47 så ser du.
Länk

Jag tror de bytte motorn på nya 3 serien så det blir samma som i 4 serien (B47) nu efter faceliften.
Jag kan också känna att bränsleekonomin är ruskigt bra med dieseln och för bra att förbise i sammanhanget.
Skulle jag köpt en ny BMW i dag hade det blivit en 4-serie GC. Lagom storlek, snyggare än 3-serien och mer praktisk än 4-serie coupe.

@Clubsport: Har du provat 428i GC? Den kostar inte mycket mer än 420d GC men ligger prestandamässigt närmare M135i.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
@vampyren instämmer, hade inte min förra VW CC varit mörkgrå med silverlister så hade jag valt den kombinationen, men nu vill jag byta lite.

Har nog kollat alla youtube-klipp som finns på 4-serien, och är 95% övertygad att det blir glaciärsilver och shadowline - ska försöka få upp det till 100% tills måndag då jag tänkt beställa :)
BlackMunichWagon:
Min återförsäljare gillar diesel dom har inte en enda bensinare i demoflottan.
Bortsett från M135 iof.
Ligger man på så brukar dom få fram bil från BMW Sverige sen har dom ju även E-tuna bilar att tillgå samma VD så dom gillar nog bara diesel där med..

Jag ska försöka få tag i 428, jag är lite skeptisk till att ge mig in i dieselträsket även om det lockar..
vampyren:
I konfiguratorn på BMW.se så har den ju 190 hk så det bör ju vara nya dieselmotorn.

Velar som attan över om jag ska ta xDrive eller inte. Nu är det ju kampanj så för 9900 är det ju läge att slå till. Säljaren säger att det är ett jättesug efter xDrive på beggade BMW så kanske vore det smart att välja till det. Får ju bilen i oktober så då är det ju inte långt kvar till man får praktisk nytta av xDrive.
Lite smålustigt min spec på M135iA och specen på 420dA M Sport skiljer bara 500 kr åt dom emellan.. GC ger ju onekligen mer plåt för pengarna..
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Jag kan lova att du kommer gilla 428i mycket mer än 420 diesel. Tänk på att med xdrive blir bilen inte lägre med m-sport. Ganska viktigt då bilen ser väldigt hög ut orginal.
bmwkungen:
Tror du har rätt där, vad har du för färg på din?
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Clubsport,
Det blev vit.
Kör du med tonade rutor? Har haft funderingar på mineralvit vet ej om den finns till GC men det blir en Estorilblå med Glaciärsilver som alternativ..
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Mineralvit finns men inte i kombination med M sport. Till M sport får man alpinvit utan merkostnad, kostar annars 3000 - därför gissar jag att alpinvit blir vanligast på GC.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Inga tonade rutor, tycker att de ser mörka ut ändå kanske för man har m-sport shadowline och den starka kontrasten mot vit.
@Clubsport
Beror på var du bor, jag är själv från skåne så jag har aldrig sett behovet av xdrive som även drar mer bränsle. Jag hade lagt pengarna på annat som bättre ljudsystem :)
vampyren:
Jag bor i Västmanland och åker ofta till Gävle på vinterhalvåret så snö och halka brukar det finnas på dom vägar jag nyttjar.. Normala vintrar alltså nu har det ju varit 2 väldigt milda vintrar.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Det blev en glaciärsilver 420dA Gran Coupé M Sport, med PDC fram/bak, HK-ljud, Instrumentkluster med utökat innehåll samt vinterdäck på 17" 393 fälg - nu är det bara att vänta :)
tsint:
Trevligt hur lång väntetid beräknas du få?
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
2 till 3 månader, "närmre 2 än 3"
Grattis tsint.
Min vänta komma vecka 31/32. Väntan och längtan:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.