|
Sida 5 av 40
|
|
|---|---|
|
5-serien fick värmaren som fabriks-option i början på 80-talet, BMW-handlarna säger att detta är ett av de problem man tjatar på Solna/München om hela,hela tiden! Någon som sett om 4-serien klarar 25% off set? Handlarna verkar inte veta! |
|
|
Ny här och har haft lyxen att beställa en BMW med följande spec. 435d xDrive GC Modellår 2016, de som tillverkar Juli 2015 Carbon svart ZAG8 Individual Läder Merino med utvidgad omfattning Golden Brown 7LF Model M Sport ZIP Innovation Pack med 2TB Automatisk sportväxellåda ZLP Lounge Pack ZNP Navigationspaket med Blutetoothförberedelse Prof. samt USB-anslutning (de har ändrat så istället för komfortpaketet är det denna man måste ha till) ZPP Advanced Parking Pack 248 Eluppvärmd ratt 2NH M sportbromsar 2VF Adaptive M suspension 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 420 Tonade Sidorutor back samt bakruta 423 Velourmattor 488 Svankstöd 5DP Park Assist 8TH Speed-Limit-information XT1 BMW Individual instrument panel finishedin leather 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare (Standard i 435d) Förändringar i 7LF 21C 19" M Lättmetallfälg dubbeleker 442 bicolour Orbit grey metallic 4FW Ädelträlist Valnöt med accentlist Pärlglans Chrome 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram Samt vinterdäck 36 11 2 289 747 vinterhjul Ferric Grey 18" Ohhh nu är det bara att vänta.. till Augusti.. beställde fan i April utan individual och ändrade det senare för att min ÅF fick slot i Juli vilket innebar nya koder eftersom det är produktion 2016 modell. |
|
|
Grattis baddar, du har en riktigt bra bil där, jag fick ta fattigman versionen med 420d :) hade gärna gått till 430d men budgeten tillåter inte. Kunde iof tagit en 430d men då hade det blivit utan några som helst extra saker vilket är också tråkig. Men men det är en ruskigt fin bil och jag gillade dieseln efter provkörning. Själv har jag fått preliminär vecka 31 för leverans så det är bara och vänta :( |
|
|
Ja du vi började titta på en 420d med lite mindre utrustning. Räknade och räknade och sen tänkte både jag och min fru att det är vår första bil och det ska vara den vi gillade (var en 435d som vi hade provkört ca 8-9 mån sen). Så vi beslöt oss för att spara och spara och sen när vi hade tillräckligt för 20% så slog vi till :=). Vänta är väärrstt.. Sitter såå rastlös och varje gång man ser en bil eller fan åker bussen så tänker jag bara "oohhh, när kommer min bil". Men men väntar man på nåt gott så väntar man alltid för länge.. kanske ska åka ner till BMW Welt och hämta bilen. Hade varit värt om det inte kostade så jäkla mycket. |
|
|
hehe ju jag vet precis känslan. sålde min 325i för några månader sen och det var tungt att släppa iväg min "baby", räknar nu dagarna tills jag får min nya 4 serie. Den är såååå fin tycker jag. Jag får också samma känsla när jag åker buss :) Jag köper min bil genom jobbet så det är leasing men jag kan om jag vill köpa loss det efter 3 år. Just nu känner jag att jag vill behålla den bilen tills den rostar hehe |
|
| Ja man känner ju så tills nästa fina leksak kommer ut och då är det bara att börja spara igen hahaha :=). Älskar konsumtionssamhället. | |
| Stämmer bra det :D | |
| 435d är en trevlig kombination, bra val! Hörde igår att Webastovärmaren lär finnas som fabrikstillval 2016, men jag tvivlar efter allt trassel med detta. Baddar - något du hört då du beställt en modell 2016? | |
|
Nej fick faktiskt ingen info om Kupevärmare alls. Har aldrig haft det tidigare och inte ens tänkt på det. Finns ju i winter package för 5-serien men tänkte inte på att det fanns inte fanns i 4-serien. Verkar super konstigt. Min bil beställde jag i April redan och gjort tillägget av individual i maj för ÅF inte hade fått koder för att lägga hela beställningen men hade ansökt om kvoter i Juli då Juni var fulla (Tack gode gud för det, hade ingen aning om att BMW gjorde ny modell varje år med små ändringar, trodde det bara var ändring när en LCI kom ut eller ny modell helt och hållet). Hade inte Juni varit full och jag fått en kvot hade jag nog sparkat mig själv, för visst vänta är jobbig men den där känsla av att veta att om jag bara hade väntan någon vecka till så hade jag fått alla de där små funktionerna som man läst om (navigatorn uppdaterar automatiskt, 4g osv), är mycket mycket värre. Man vill liksom ha en perfekt bebis när man köper en ny bil :=). |
|
| En ytterligare fördel med Webasto-värmaren (förutom att slippa frysa/skrapa rutor/kallstarta motorn) är att andrahandsvärdet påverkas positivt, de bilar vi haft har varit så attraktiva pga värmaren att vi fått tillbaka utlägget då vi bytt in bilarna. Enligt många handlare säljs sådana bilar väldigt snabbt. Synd bara arr BMW inte är lika snabba och välinformerade att tillhandahålla fabriksmontering om nu inte så blir möjlig på modell 2016. | |
|
Värmare finns ej med som tillbehör från fabrik för 2016 4serie GC Se beställnings guide (priser) här: Länk |
|
|
Tyvärr är jag inte förvånad. Hörde om ett företag som använder ett större antal 3-serie samt C-klass, de senare samtliga med Webasto från fabrik. Lätt att tänka sig in i diskussionen på företaget på vintern. Skärp er BMW och läs på, modern immunologisk forskning visar tydligt på betydelsen av nedkylning. |
|
|
Önskar de läste denna forum men tror knappast det, Sverige är inte direkt ett stort land så vi kan tyvärr inte påverka mycket, hade man önskat sig det i Kina eller US jaaa då hade det hänt grejer. Jag hörde från BMW Malmö att vi har kineserna att tacka för hajfenan som är numera standard på alla bilar för kineser kräver det på sina bilar då de tycker det är coolt, spelar ingen roll om den är kopplat till något det kommer som standard på alla bilar numera :D |
|
|
Funderar på att sälja min CC och beställa en 420i GC. Jag har inte stenkoll på BMW, vilken utrustning "måste" man ha på en ny BMW? Hade tänkt mig följande: M Sportpaket med: - Carbonsvart Metallic (P0416) - 18" Lättmetallfälg stjärneker 400 M (S02PE) - Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit (FHAAT) - Interiörlist Aluminium Hexagon (S04MR) - Accentlist Svart högglans (S04DL) Samt följande extrautrustning: - Navigationspaket (S0ZNP) - Komfortpaket (S0ZRS) - Automatisk växellåda med Steptronic (S0205) - HiFi Högtalarsystem (S0676) Vad jag kan tycka saknas är kanske svankstöd och larm, brukar bilar säljas utan detta? |
|
|
tsint: Eluppvärmd ratt. Riktigt skönt på vintern! Samt även louge paketet för både komfort öppning och glastak är riktigt skönt. Sedan får du lite bättre ljud än media ljudet med hk systemet som ingår i det paketet. Annars ser det bra ut. Ska du kö med navigations paketet lägg till Real time traffic information med. Kör du mycket i mörker så rekommenderar jag starkt adaptiva kurvljus med. |
|
| Vad innebär egentligen komfortöppning? Står inget i broschyren, bilen jag provkörde hade kanske det eftersom den även hade taklucka utan att jag tänkte på det. | |
|
Det är att du kan ha nyckeln i fickan och behöver aldrig ta upp den. Bilen känner av när du står vid dörren så länge du har nyckeln på dig och tar du i handtaget låser den upp sig själv. Du kan även låsa bilen genom att ha nyckeln på dig och snudda vid handtaget. Sedan kan man öppna bagaget med foten genom att ta foten lite under bilen. Så här: |
|
|
Provkörde 420dA xDrive häromdan, jag har egentligen siktet inställd på en till M135iA men då jag av en slump såg att Gran Coupe faktiskt var en slant billigare än vanliga coupén så insåg jag att GC faktiskt hamnar inom min budget den är ju ca 10.000 kr billigare an vad M135 lci är. Gillade bilen skarpt och min gamla käpphäst om att F30 har ett så smalt inkast till skuffen så passar ju GC utmärkt, nu är det ju dessutom kampanj på automat och xDrive för 9900 styck så känns ju en 420d Msport helrätt. Som alternativ har jag sett F30 lci som ska rulla in till handlarna i nästa vecka, då rör det sig om beställda kundbilar så provkörning är nog bara att glömma. Nav Prof samt Automat är väl det enda jag måste ha på rak arm samt givetvis Msport då jag vill ha en Estorilblå bil till.. Givetvis så ska det till lite mer nödvändig utrustning som H/K o lite annat. |
|
|
135 är ganska annorlunda bil jämfört med 420d men det Roliga är även jag var inne på att köra en 1 serie innan jag bestämde mig för 420d. Gillade skarpt designen och utrymmet och bilen kändes väldigt pigg med sina 190hp. Jag kommer att pimpa upp det med performance Kit med tänkte jag så blir det ännu piggare :) |
|
|
Har idag sålt min VW, så det blir sannolikt en beställning av en 420d m-sport de närmsta dagarna. Men jag har sjukt svårt att komma fram till vilken färg, velar mellan alpinvit, carbon svart och glaciärsilver. Jag tycker alpinvit är riktigt snygg i kombination med shadowline, men samtidigt associerar jag vit med billiga bilar vilket gör mig osäker. Misstänker även att alpinvit är det mest sålda färgen, då blir den kanske lite för vanlig. Carbon svart har jag alltid tyckt är läcker, men är rädd att det blir för svart med shadowline - finns inga kontrastskillnader på bilen och bilen blir lite tråkig. Jag har aldrig haft en svart bil och är rädd att det lätt syns repor, och att svårt att underhålla. Kompromissen blir då glaciärsilver, snygg kontrast mot shadowline, lättskött och verkar relativt ovanlig - men är det för safe och blir tråkig? Vilken färg har ni valt på era GC? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.