|
Sida 39 av 40
|
|
|---|---|
| Har nu sett nya A5SB live, och jag fick inte några direkta vill ha känslor. Har svårt för all borstad aluminium som sitter lite varstans på utsidan. Visst interiören är riktigt fin men tycker inte riktigt den väger upp utsidan. | |
| Tycker också att den känns kall på nåt sätt. Allt är ju såklart bra men känslan...finns inte där. Får inte feeling direkt 😝 | |
| Innovation edition är ett riktigt grymt erbjudande eftersom man får "dubbel rabatt". Bara boka möte med säljare. | |
|
Tack, knappen hittad! Herregud, känner mig som min farsa när vi skaffade VHSspelare på 80- talet!😂 |
|
|
Hur mycket rabat skulla man få fron återforsäljaren om man kopar som privatperson? Skulla man ochso kunna få 10-11 % Vh. Kristoffer |
|
| @Aeskeh: Jag lyckades få 9% rätt enkelt samt en ränta på 3.4% hos BMW Finans. | |
| Tänk på att säljare även har provision på att sälja finansiering via BMW finans. Många tror att bästa förhandlingsläget har man om man köper bil "kontant" men så är det inte. Så om du belånar bilen genom BMW finans har du samtidigt större utrymme att få igenom bra rabatt på bilen. Om säljaren inte vill ge tillräckligt bra rabatt på bilen så försök att pressa ner räntan. | |
|
Hej tack so mycket for tips. Kan i rekommendere någon bra åtarforsäljare i skåne? Finns där bara förenande bil? Vh Kristoffer |
|
| Hur mycket bränsel dra era 428i/ 430i | |
| Lyckats komma ner på 0,58 liter milen under 36 mils körning i 100-120km/h vilket blev strax över 90mil på en tank, den körstilen lär dock inte upprepas. Normalt snittar den ca 0,84 men det beror alldeles på humöret :) | |
|
Aeskeh: 430i aut Lugn landsväg ca 0,65 Lugn stadstrafik ca 0,80 Inspirerad/tät stadstrafik minst 1,0 |
|
| Bluescreen, vad drar den i 140km/h på motorväg? | |
|
Grelle, Min 428 drar runt 1,0 antar att 430 drar ungefär samma. |
|
|
Okej, då är siffrorna snarlika min som drar 0,65 l/mil i lugn landsvägskörning, dvs jämnfart i 70-80km/h (vilket hänt en gång) 0,75-0,8 l/mil i lagligt tempo upp till 120km/h 0,85l/mil i 130 0,90l/mil i 140km/h 1,05 l/mil på autobahn, farthållare 190km/h när möjligt, maxgas efter varje inbromsning och oftast låg tempo mellan 160-200km/h Jag brukar hamna kring 0,9l/mil. Mackann, din x-drive kostar nog ett antal droppar. Kanske upp till 1dl/milen. |
|
|
440 xdrive drar 1,15-1,2 inne i stan...halvinspirerat. 1,3-1,4 om man kör hårt. Går snålt på landsväg, drar runt 0,8 i 130. |
|
| Tack so mycket for era svar. :) | |
|
Någon som har eller funderar på en efftektökning i sin 428/430 som kan komma med tips! BMWs egna hade varit självklart om det fanns. Men hur står sig t.ex bsr mot stertman? Tack på förhand! |
|
|
Erksson Hade inte kört på box eller liknande utan vtech har mappning till f serien. Länk |
|
|
Tack för tipset! Jag ska slå en signal imorgon :) |
|
| Lillebjörn III: Hur fortlöper din beställning? Jag beställde 7 okt och fick preliminär leverans vecka 51 på lin 435d GG också. Denna vecka har den gått i produktion så jag räknar med att eventuellt kunna ha den vecka 49-50 (säljaren ligger kvar på vecka 51 dock). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.