AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.958

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 38 av 40
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
mephisto: S5 känns ju inte särskilt lockande med sina 354 hk och tillintetsägande utseende. Nä, för mig var (ytterligare) en 4 GC ett självklart val. Inte minst motormässigt...
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Det är bra att inte alla tycker lika, då hade vi kört Kia allihop ☺

Själv kör jag nu en ny gammal Scirocco, kom 2008.
Nästa blir nog en ny bilmodell med senaste tekniken igen.
ma
314
makeba
635 Csi -83
Z4C 3.0Si -07
Alpina B3 3.3 -00
Verdi: Auto7H, menar du då Peugeot/Subaru återförsäljaren som delar samma lokal med BMW Biliagroup (fd Auto7H BMW)? Inte konstigt att de vill bygga egna lokaler... :)
Verdi
makeba,
Ja precis. Blev lovad så sent som i torsdags, när jag ringde från fruns mobil för att han öht ska svara, att han skulle ringa på fredagen. Vilket han inte gjorde. Den fjärde gången han lovar ringa men sen inte gör det. Varför de inte kunde köra med raka besked fattar jag inte. Det är väl bara att säga som det är?

Hade det dock på känn så strax före lunch kontaktar jag Chadi på Nordskogs bil som hugger direkt. Samma eftermiddag har jag övervärdet på mitt konto och så kunde de hämta bilen redan igår. Fantastiskt smidigt. Rekommenderas!
ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Hej

Har kört 420d i 2 år nu men funderar lite på den nya 430i, bensin.
Tänkte kolla om det är någon som köpt 430i och kan berätta om de är nöjda med den motorn, gång ljudnivå, förbrukning osv. Är nöjd med bilen men kanske trötnat lite på diesel, dock så får jag nöja mig med 4 cylindrar då jag tycker 6:orna blir lite för dyra i inköp.

Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Om du kommer från en 4-cyl diesel så kommer du älska 30i-motorn. Om du däremot varit van vid BMWs 6-cylindriga motorer hade nog 30i känts som ett nerköp.

För mig var det en befrielse att efter flera år med 20d-motorn nu slippa dieselknattret. Men framförallt har det blivit roligare att köra bil! Visst, 30i drar mer men för mig är det värt varenda öre. Som det har konstaterats tusen gånger på detta forum så är soppakostnaden försumbar i ägandet av nya bilar såvida man inte kör extremt många mil.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Verdi, såg denna hos Auto7H nu Länk

Var väl därför han drygade sig...
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Instämmer med Joofa.
Har innan 430in haft 4st bilar med 20d-motorn. Är fantastiskt nöjd med bytet till en bensinare. Ut och provkör!
ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Låter lovande Joofa och Ryx, tack för bra info.
Är ju precis det där dieselknattret som jag inte trivs med, vet ju att den nya 20d motorn ska vara bättre på den punkten men har bara kört 520d som jag tror hade den nya motorn. Den var ju tystare men det är ju en större bil och mer isolering misstänker jag.
Har igentligen aldrig varit någon diesel entusiast, ägde en 525d e61 med 6an tidigare, men de 6 cylindriga motorerna upplevs inte så knattriga, mer råa.. Men då kostar det väl minst 100 extra också.

Det får bli en provtur nästa vecka, blir antagligen inte mindre sugen på att byta efter det.
Visa användare
62
Kimi68
440ix GC-17 MPPSK, M-brakes
Hämtade bilen idag!
Herreguuuuuud vilken kärra.
Har aldrig ägt BMW men alla tekniska lösningar och finish och kvalitetskänslan är över förväntan.
Färgkombinationen mineralgrå och rött skinn blev enastående.
En av säljarna tyckte det var bland den bästa inredning han sett. Jag håller med!
Och 19" RFT Bridgestone är inget jag reagerar på... Som jag nojat i onödan!:)

Svårt att köra in den lugnt men ska ta några längre turer i helgen.
Underbar i komfortläget och i Sport plus känns den som en renodlad sportbil när den styvar upp sig och avgasspjället öppnar.
Ljudet är riktigt riktigt skönt, även inifrån bilen!
Lycklig!!!
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Grattis till en fin bil!!

Vänta bara tills du får på MPPSK :)
Verdi
Gus, kanske. Eller så saknade de cash just då och ville förhala. Annars kunde han väl bara sagt nej? Var ju han som hörde av sig och prutade. Vissa saker kan man aldrig förstå. Kommer dock aldrig ha med auto7h att göra igen.

Visa användare
62
Kimi68
Daggen, allt sitter på!
M:s feta avgassystem med mappning och feta bromsar!

Fick lämna in bilen i morse, det nästan dubbelt så tjocka avgassystemet tar i och ger vibrationer/ljud till chassit.
På väg till BMW lyckades jag dessutom köra soppatorsk med, eftersom jag är helt förvillad av alla knappar, lampor och nya I-driven. Kom dock precis ända fram till verkstaden.
Nu, efter andra försöket verkar det som systemet sitter som det ska.

Mina + hittills:
Adaptiva lysena är grymma.
Belysningen i dörrarna är praktiskt och ger det röda skinnet en härlig lyster och värme till kupén vid mörker.
Baklucke öppningen/stängning är ascool och praktisk.
Baksätets benutrymme och höjd för huvud är tillräckligt.
Cupéns baklucka med gott om plats.
Inredningen reglage ratt knappar display mm.
Låsning/öppning med touch-teknik.
Mjukhet vid comfort.
Effekten!
Ljudet!
Utseendet!

Mina - hittills:
Känslan från däck till ratt, inte som BMW var förr, men ändå ok.

Dags för ny tråd då?
Vi som har 4-serien?

Li
97
Lillebjörn III
G21 330E -22 M-Sport
E90 320Si -06 (trackday project)
Kimi68; grattis!
skitkul att höra att du är nöjd :-)

jag fick preliminärt levdatum julveckan (51) för min 435d...
det är långt bort det :-(

Daggen:
fick pris på 7000 kr för sänkning monterat och klart direkt hos åf innan lev.
är det i paritet med vad du gav hos Burlin?
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Japp, tom något lägre. Se dock till att de gör korrekta fyrhjulsinställningar inkluderat i det priset.
Vilken rabatt kan man sikta på vid en beställning på innovation edition?
Visa användare
62
Kimi68
Kört 950 km på två dagar nu!
Älskar bilen <3

Fråga, hur låser man upp dörrarna inifrån till passagerare som man plockar upp?!

ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Knappen under knappen för varningsblinkers?
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Daagis: samma som för övriga bilar. 67500 paketet får du dock ingen rabatt på. Alltså; listpriset + all utrustning du plockar på utanför innovation får du runt 10-11% på om du är företagare..
Tack för info daggen, jag hoppades det skulle vara på det sättet men de kunde lika gärna paketerat hela bilen + utrustning tillsammans och då brukar det vara svårt att få till någon rabatt.
Dags att boka in ett möte med min säljare då :)

/daagis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.