|
Sida 37 av 40
|
|
|---|---|
|
Fick lite lätt panikkänsla här dårå, att det är på ingång en NY 440!!!??? :))) |
|
| M340i, M440i samt M440i GC (med och utan x-drive) är planerade till nästa generation, ursäkta otydligheten. | |
|
Är ju inte alls ologiskt att låta toppmodellen i sortimentet (M4 borträknat) få lite mera glans genom att standardutrusta den med M-paket och några till grejer (som M-sport bromsar). 440i har de bromsoken fram idag, men med annan färg. Men med M-sport får de även andra bakbromsar. Men en M440i kommer ju inte vara mer speciell än vad man idag bygger ihop själv med utrustning från standardlistan. Däremot skulle nog BMW behöva sätta på lite vassare belägg för supervassa är de inte. |
|
|
Aha, det var därför M-sport bromsar "bara" kostade 6800 kr :) Och minns nu också att säljaren tipsade om att byta belägg vid hård bankörning... Vilket då får följdfrågan, till vad!? ;) Jag mejlar... |
|
|
Kör du på bana med din GC och vem ska du mejla? Redstuff kanske? |
|
|
Kolla med pean sweden eller stertman motorsport och hälsa ifrån mig! Jag har handlat mycket av båda men framför allt av Jimmy på stertman i Nynäshamn. Han är duktig och trevlig som fan J Jag kör med carbotech belägg idag, men tidigare har jag kört pfc och tycker att pfc var magiskt bra vid hård körning. Men det gnisslar sjuuuukt mycket på gatan! Ovan svar från min säljare på BMW, han kör själv bana. Grelle: Allt började med en racingstol med ratt och PS3, trodde jag skulle slippa köpa sportbil med den leksaken. Fel, det gav bara mersmak :) Då började planerna med bilinköp som slutade med en "alltiallo"-bil som är lite bra på allt, dvs 440ix. Tanken är att få gasa av sig och använda bilens prestanda på ett så säkert sätt som möjligt. BMW-klubben har dessutom samarbete med BMW-org försäkring som gör att din vanliga försäkring även gäller på banan vid deras körningar. Kommer också testa Gotland-ring och Nordschleife. Och blir jag taggad kanske det blir en seprat ban-bil, vi får se... Jag har ju inte ens fått min 440:i ännu, lev om ca 2-3 veckor. |
|
|
Svar från BMW sälj: ...prata med experterna så kommer du få bra tips. En annan körde med pfc på sin M3 och den gnisslade nästan ingenting jämfört med min 1M. |
|
| Kimi68: ska bli roligt att höra dina intryck från bankörning med 440. Det vore väldigt kul att testa, jag är rätt ofta i närheten av Mo I Rana så då skulle man ju kunna passa på. Har egentligen aldrig tänkt på det förut, alltid utgått från att 440 är både på tok för tung (över 1,8 ton) och har för klena bromsar. Du får lov att rapportera så fort du testat. | |
|
Daggen: Absolut, försöker t o m manipulera min kalender för, om inte Nordschleife. så kanske Gotland Ring innan vintern. Blir ju på orginaldäck som blir halkiga när dom blir för varma, men ett varv i taget borde dom palla?! Kommer ju inte ha så mycket att jämföra med, har bara testat F1, Formel Renault och sporthoj på bana tidigare. Men fokus kommer ligga på kulhetsfaktorn, inte att vara snabbast liksom. |
|
Verdi |
M2an såld dårå... Dags att lindra ångesten. :) Har kollat lite på den här: Länk Men jag kan speca en helt ny MY -17 till samma nettopris (589') och få den exakt som jag vill ha den. Carbonsvart ist för safirsvart, svart skinn med blå sömmar istället för ljust skinn och så tonade rutor. Brutto 644'. Och så 10% rabatt på allt utom innovation-paketet på 70 = 586 600:- Med tanke på det. Vad är ett rimligt pris på den där? Fördelen är ju att jag slipper vänta. |
|
Det var ca 8v väntetid på min nya GC. Jag hade valt en ny, för att få bilen exakt så jag vill ha den! Grattis till säljet :) kul att det gick vägen till slut! |
|
| 8v hade jag lätt väntat för att få en CB istället för SB :) | |
Verdi |
8 veckor är ju ingenting. :) Alternativt köper jag en billigare bil över vintern och känner mig för. |
| Innovation edition minus 12% får man nog i de flesta lägen...hade beställt en ny. | |
Verdi |
12% på allt utom IE? Eller 12% rakt av? |
| Allt utom IE, det är nettoprisat. Betalade 580 ish för min exkl MPPSK, ACS fjädrar, MoK och BBS hjulen. Och min har allt som finns i tillvalslistan förutom tonade rutor. | |
Verdi |
Ett litet klargörande som inte har med GC att göra men eftersom jag klagade på en bilfirma i den här tråden och har sålt M2:an till en bilfirma i samma stad så måste jag säga detta: 1. Claes på Auto7H saknar ryggrad! Jävla sopa rent ut sagt. Fick alltså ringa med min frus mobil för att han skulle svara. Och han håller inte vad han lovar. 2. Chadi på Nordskogs bil är en klippa. |
|
Det enda roliga med 440 är väl motorn. Den var snygg förr men nu ser den gammal ut, vilket den också är (3-serie). Nä, för de pengarna hade jag beställt en Audi S5 SB och kört plåtcab över vintern. Köpa billigt, sälja dyrt ☺ |
|
Verdi |
Jo det är väl så. Ska man ut med 600 kakor så ska allt kännas helt rätt. Har det kommit en ny S5a nu? Den gamla var ju fräsch när den kom. 2008? |
| S5 kommer samtidigt som A5 nu i oktober. SB kommer efter årsskiftet. Hoppas på en A5 PHEV snart. Snygg och fräsch med lågt förmånsvärde. En ny och fräsch modell är lättare att sälja efter 1-2 år med begränsad förlust ☺ En 4-serie känns sval om två år? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.