|
Sida 36 av 40
|
|
|---|---|
Verdi |
Nej M2an är inte vinterkittad. Motorvärmare går öht inte att montera enligt Novation. Däremot har jag en offert på att dra in en kupévärmare. Men jag kommer nog inte att köra den i vinter oavsett. Köper nog typ en lite äldre xc60 eller liknande. Tänker ringa en av hans kollegor imorgon och fråga om det hänt nåt med honom. Blir nästan orolig. Kan ju ha nån naturlig förklaring. |
| Kimi68: Tänk på att även bromsarna behöver sin inkörning, kör man bara långa sträckor (motorvägsmil) så hamnar dom efter och kommer vara hala när drivlinan väl är inkörd. | |
|
Check på den! Funderar på Norge T/R och köra mest landsväg Vi får se :) |
|
| Apropå bromsar. Jag tycker faktiskt att M-sport bromsarna på 3/4 serien är ganska veka. Inte för att jag bromsar särskilt hårt men de gånger jag testat trycka till lite känns de ganska veka. Det hade ju exempelvis känts bra med borrade skivor. Vad är er uppfattning? | |
| De blir ju mera "veka" om man borrar hål i dem..? :) | |
| Jo men tål mer belastning innan de blir slöa av värmen... | |
|
M-bromsarna ska tåla riktig hård körning enl vad jag hört, dom kanske är lite veka vid normal broms just för att dom ska tåla den höga värme som alstras vid ban-åka? |
|
|
Ja bromsarna är alldeles för klena, märkte det när jag testkörde en M240i. Man kan ju alltid eftermontera lite kraftfullare bromsar men frågan är om man behöver om man inte kör bana. Bromsarna på min M3 är betydligt bättre, dock så är det inga problem att komma upp i samma hastigheter med en 440i så man undrar ju hur dom tänker. |
|
| Men det ÄR M-bromsarna med dom blåa oken Daggen tycker är veka, eller har jag missuppfattat det hela? :P | |
Verdi |
Off topic: Ringde försäljningschefen på firman och undrade vad som händer. Han fick tag i inköparen och sa att "han ringer dig senare idag". Vilket han då såklart inte gjorde. Vid niotiden på kvällen ringer jag hans mobil. Men från min frus mobil. Då svarar fanskapet. Är helt säker på att han inte hade svarat om jag hade ringt från min egen. Han mumlar fram att de nog är intresserade men inte haft tid att åka upp och hämta den. Han vill dock inte prata några detaljer och avslutar med "jag ringer dig imorgon". Det sjuka är att han inte är skyldig mig något. Vore skillnad om han var skyldig mig pengar eller nåt. Men varför undviker han mig nu? Det är väl bara att säga att de inte kan köpa in den om det nu är det som det sitter i. Eller ringa och säga att det inte funkar den här veckan. Att svara på sms är väl det minsta man kan begära, eller hur? Ringer de inte idag så kommer jag gå ut med vilka det är. Nu jävlar börjar jag få nog. Så absurt. |
| Han vill kanske vinna tid då han har en annan potentiell affär på gång vid sidan om dig, för samma objekt.. | |
|
Velar inför däcksbyte, hur skulle Ni göra? Eftersom RFT däcken upplevs stötiga och väsnas mer än vanliga mackor överväger jag följande. 1: Köpa nya däck(ej RFT) och få dom gratis monterade på BMW innan leverans. Sälja sprillans nya däcken på Blocket. 2: Köra bilen med RFT och se om jag störs av det och därefter ta beslut om att byta eller behålla. Och igen, vilka däck ska jag isf välja? Har redan fått bra tips av Daggen men kanske det finns fler med erfarenheter? Prio 1 då ljud/komfort kombinerat med prestanda i vått och spårkänslighet. |
|
|
Verdi: "Take a hint" som kidsen säger, han har ju uppenbarligen problem med att säga nej. Blir bara värre om man ödslar energi på det. Kimi68: Ja det är de blå M-bromsarna, de är väl standard på alla 40i? |
|
|
Nä, blåa bromsarna är inte standard. Bilhandlare är ofta ett märkligt släkte... |
|
|
Kimi68, Alt 2 såklart. Det är ju endast DU som kan avgöra om RFT är ett problem för dig och inte en massa forumsmurvlar (förlåt allihopa). |
|
Verdi |
dd88, Jo, hinten har jag tagit. Det lär ju inte bli nåt. Men jag är tyvärr en person som inte kan släppa sånt där så lätt. Jag tycker inte man gör sådär utan bra anledning. Nåt slags rakt besked tänker jag se till att få innan dagen är slut. |
| Kimi68: Skumt, de är standard på M240i. Lär ju bli standard när M440i kommer då. | |
|
Daggen: Ja, jag vet. Ofta blir det bara ännu jobbigare att få en massa "bra" svar! :))) Men nått måsta man väl göra tills bilen kommer? ;) |
|
Verdi |
Vadå M440i? Ska det komma en sån? Vad är då en 440i med M-paket och M-Performancedämpare och trim till 360hk? |
| Lär väl knappast komma en M440i GC när det redan finns en 440i GC? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.