|
Sida 35 av 40
|
|
|---|---|
Verdi |
Jo, ACS var jag inne på också då. Ungefär vad kostar MPPSK inklusive installation och allt? Är lite inne på att byta M2:an mot en 440ix nu när det börjar dra ihop sig mot vintern. Men antagligen är jag för snål. :) Kanske köper nåt lite enklare istället och har kvar M2:an. |
|
Igelkotten: tack för input! Vi verkar ha samma önskemål om hur våra bilar ska vara. Nu är det jobbigt att vänta... :-) Daggen: tycker också den är hög som xxx... Har funderat på sänkning, men är tveksam pga aktivt chassi Har du det på din? Ni andra: Kan/ska man öht in och fippla med det? |
|
|
Daggen: Har du bild på bilen efter sänkningen. ACS anger 30 mm, stämmer det? |
|
|
Här finns bilder på bilen, sista tre bilderna är som bilen står idag med spacers på. Länk |
|
| Kimi68: jag tror det stämmer bra, inte mer än så iaf | |
| Liljebjörn: japp, har självklart adaptivt m-chassi och det funkar kanon med de nya fjädrarna. | |
| Verdi: jag betalade 27 tkr installerat o klart inkl. ändrören. Som en helt annan bil, ljudet är galet nice. Håller jämnt med polarens 997 Carrera 4 PDK. | |
|
Ser bra ut! Och bytt till non-RFT såg jag, tystare mjukare gång? |
|
| Jo, det var stor skillnad. 20" hjulen blev både tystare och mer komfortabla än org 19" med RFT. Dessutom väger kombon 20" BBS CH-R/P Zero 1,5 kg mindre per hjul än orginal 19" 442 hjul... | |
|
Daggen: Såg jäkligt bra ut! Trevlig bil :-) Vem gjorde sänk-jobbet? Kostnad? Förmodar att de har bra koll på de nya hjulinställningarna...? De kan ju få mer jobb menar jag :-) |
|
|
Tänkte bara byta däcken och behålla fälgarna 19" 442:orna. Tar tacksamt emot däcktips! (Kommer ev köra Michelin cup2 på bana men på 18" vinterhjulen.) |
|
|
Lillebjörn: det var Burlin Motor i Skellefteå (de jag köpte bilen av) som sänkte den och monterade på powerkittet o avgassystemet. De var mycket proffsiga och hjälpsamma. De gjorde självklart en fyrhjulsinställning och efterkontroll när allt satt sig. Kimi68: jag skulle gått på Michelin Pilot Super Sport eller Conti SportContact6. PSS var slut i min dimension (235/275) och SC6 fanns inte i den så därför fick det bli P Zero för mig. SC6 finns dock i 225/255 vilket är original, mycket bra däck!! |
|
| Snygg bil daggen! Men...Performance-grillen då?? :) | |
| Jaaaa, den kommer ;) | |
|
Min har just kommit till Sverige, nu 2-3 långa veckor innan alla performance grejer är på och bil klar för påställning. Inkörning 200 mil! Max 140 km/h och ingen hårdkörning? Är det verkligen så? Funderar på Nordkap T/R på två dagar? |
|
Verdi |
Är det inkörning på "vanliga" motorer också? |
|
Enligt instruktionsboken är det så men verkstadschefen hos en ÅF sa till mig att det nästan är tvärtom i verkligheten, dvs en hård inkörning (självklart med sunt förnuft) borgar för en bra motor på lång sikt. Verdi ska du byta bort M2? Man är ju lite sugen... ;) |
|
Verdi |
Ja, jag har ju min M2 på blocket och en sänkt 440ix GC med power kit är ju idealiskt för mig egentligen. Menar du allvar kan vi kika på det. Ser att du har din på leasing också. Så själva bytet blir ju enkelt. Trodde jag hade en köpare på M2:an. En bilhandlare från sydvästra delen av landet igen. De skulle hämta bilen i måndags men det löste sig inte. Han skulle hämta en bil i Västerås men fick inte med sig nån kollega som kunde köra min bil. Jag trodde vi skulle diskutera en ny dag men nu får jag fan inte tag i människan. Han svarar inte/trycker bort mig när jag ringer och svarar ej på sms. Jävligt märkligt. Har de ångrat sig kan de väl bara säga det. Det var ju deras idé och vi gör båda en bra deal. Jag fattar ingenting ärligt talat. Nu har jag ringt typ 3-4 ggr idag och skickat ett sms. Ingenting. Börjar känna mig som en jävla stalker. Haha. :) Inser att det nog inte blir nåt men vill ändå veta vad fan han håller på med. Det är en mycket välkänd handlare med gott rykte och personen jag pratat med är väl en av ägarna. Sitter iaf i styrelsen. Så jag är väldigt förvånad. Hoppas han inte har nån privat kris av nåt slag och det är därför... |
|
Skumt, väldigt skumt. Din bil som finns i Uppsala? Har den mok o vinterhjul? Kimi68: grymt! Då har du snart en 440! Får du MPPSK monterat direkt eller hinna du testa bilen utan först? |
|
|
Dom monterar allt innan leverans! Längtar ihjäl mig :) Kör nog in den på 2-3 dagar, sen jävlar blir det åka av ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.