|
Sida 32 av 40
|
|
|---|---|
| Håller med, kör på 4 serie om du är sugen på en. Med xDrive är den rätt mjuk och ljudnivån går helt klart att leva med. Jag har iaf inte saknat 5 serien sen jag bytte.. | |
|
Hej Ny här på forumet. Beställt en Mineralgrå 440ix M-performance ljud/motor och bromsar. 19" Hjul.Rött skinn. Kommer v 43 typ. Ska testa köra lite bana och ha den som bruksbil. Det enda jag är orolig för är ljudnivån som en del reagerat på, men när jag provkörde tänkte jag aldrig på det, kanske för att prestandan gjorde mig helt mållös! :P |
|
|
Mina Anledningar till Varför jag inte beställde en 430i XD Höjden på chassiet matchar ine karossen i övrigt, fattas bara svarta plastsjok på skärmkanter..... Ramlösa rutor som garanterat kommer frysa fast Sitter jäkligt okomfortabelt i stolarna, bl.a. En hård kant i överkant som dödar min rygg Ett högt däcksljud som inte klär bilen Kan man leva med detta så är det en trevlig bil, 440i med sound and performance låter som den skall och går ganska så bra. Men den prestandan kan man bara nyttja på bana och det sköna ljudet hörs ju bara när man gasar rejält från låga farter. 430i med M-performance system låter som bilen borde göra standard. Den går tillräckligt bra för vardagligt bruk. Men som sagt, efter mycket vånda blev det annan bil av annat fabrikat. |
|
|
Några kommentarer - Det är trist att xDrive alltid höjer bilen med standardchassit, Adaptive M suspension går ju att välja till och det sänker om jag förstår det rätt iaf några mm. - Ramlösa rutor har jag aldrig haft problem med. Hade tidigare en Passat CC, och den strulade aldrig på vintern, och BMWs konstruktion känns betydligt robustare. Men det kanske beror på vilken del av landet man bor i. - Jag hade problem med kanten de första 2-3 månaderna med bilen, men därefter har jag inte tänkt på den. Kanske kroppen anpassat sig eller så är det jag som omedvetet bytt sittställning. - Däckljudet varierar mycket beroende på var man kör. Jag tog en road trip uppåt landet under semestern och jag tyckte vägarna blev grövre och grövre samtidigt som ljudnivån blev allt mer påträngande ju längre upp i landet jag kom. Där jag bor tycker jag att ljudnivån är helt ok, bortsett från en 5km del av motorvägen som har någon konstig asfalt. |
|
Verdi |
Adaptive sänker inte på xDrive. Så vill man ha bilen lägre får man fixa nåt själv. |
|
En manuellt växlad tvåhjulsdriven 430i fanns i tankarna, snyggare med lägre chassiet Fungerar bra med bakhjulsdrift och en sådan snygg coupe förtjänar att växlas, å inte behöva åtta växlar heller. Den motorn skulle klara sig fint med tre. Men det föll framförallt på dom obehagliga sätena |
|
|
Ni måste vara felkonstruerade ;) Tycker stolarna är helt fantastiska! |
|
| Körde ner till nurburgring med min 430d M-sportchassi fram och tillbaka och hade inga problem med sittstälningen tycker sätena är helt ok | |
|
:) Underbart! Jag är iaf positiv, tror det är en bra kompromiss för mig som vill köra lite bana, klara en hård vinter och sommarhusets traktorvägar, samt har ett utseende som jag iaf föll för. Om jag inte blir nöjd får jag väl byta 😅 |
|
|
Kimi68 Välkommen till forumet. Du har beställt en fantastisk bil som du kommer njuta mycket av. F3X stolar är kanonbra så länge man är normalbyggd. |
|
| Tack Joofa!☺️ | |
|
Sittställningen är det inget fel på. Avstånd till ratt och pedaler är exemplariskt med bra justermån, men är man lång och har lång rygg så är det en synnerligen otrevlig kant i stolens överkant, ja där stolen slutar, som trycker på min ryggrad. Samma på F10/11 som var grunden till att jag bytte den i förtid. Dom högre stolarna i X3 har inte samma problem för mig. Blir lite bättre om man blåser upp svankstödet, som förövrigt i god BMW anda är ett dyrt tillbehör. Men skitstolarna som jag för övrigt tycker är allt för tighta i sitsen, är det som gör att BMW faller bort. Men det har ju som sagt med min kroppsutformning att göra, konstigt bara att inga andra bilmärken har denna eminenta kant i stolens överkant |
|
| Instämmer, grattis Kimi68 - om jag fått ta en bensinare hade jag specat min bil exakt likadant! (Har också en Mineralgrå, men frugan sa nej till det röda lädret) :( | |
| Antar att det är denna kanten du menar Länk | |
|
Exakt, undrar vilken smart ingenjör som kommit på detta. Minst lika dumt som Volvos icke justerbara nackstöd som gör dom obrukbara för min del. Det stöttar mer min översta del av ryggen, uppe mellan skuldrorna. |
|
|
Sätena är hur bra som helst för min del. Ni som har problem, Långa varelser lr :)? |
|
| Högst normal, 193cm :) | |
|
Samma här av normallängden 193 cm och klarar mig med 34" benlängd på byxor :) Så det är stolarna som är utvecklade för underlånga ölfryntliga tyskar |
|
Verdi |
Haha. Freak! :) Jag är 189cm, har 36" på byxor. Dessutom rätt lång nacke. Så min rygg är nog rätt kort. Klarar mig oftast med Large på tröjor. |
|
BMW kommer själva med fjädrar som sänker inom kort.. Däremot för långa ryggar har jag en doktor jag kan rekommendera. 😏 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.