|
Sida 31 av 40
|
|
|---|---|
|
Såg att någon frågade efter bilder tidigare. Köpte denna i lördags, 1 år gammal. Länk Någon som har M-perf grill på en galciärsilver? Hade varit schysst och se om det passar sig bra. Någon som har en KCR-box? Verkar lite intressant.. :) 40hk,90nm - 4700 kr |
|
| Jag är tveksam till den boxen funkar till B47, antar den är framtagen till N47. Olyckligt att båda motorerna har samma effekt och vridmoment, svårt att skilja dem åt. | |
|
Say what, uppdaterades den gamla motorn till 190,400 innan nya motorn kom? Hittar dåligt med info om den nya tycker jag. |
|
|
daggen_: Infon som min säljare har fått är att Carplay kan fås som retrofit, ingen aning om vad det kommer kosta. I bästa fall så är det en uppdatering av mjukvaran, i värsta fall så behövs hela enheten bytas ut. Hade lagt till Carplay och Wifi till bilen om det inte hade försenat den ytterligare ett halvår. Nu känns det lite skitsamma, systemet i bilen känns så pass bra nu så jag vet inte ens om jag hade använt Carplay. Precis som du säger så funkar synkningen med telefonen så mycket bättre. |
|
| Nej du har rätt, det är jag som är vilsen och förväxlar med Volvos D4 som har 190/400 i både gamla och nya motorn :) | |
Verdi |
Gör en ommappning och strunta i KCR-box. |
| Kanske bättre :) Får man behålla garantin då? | |
| Allt du gör med motorstyrningen utanför BMW resulterar såklart direkt i att garantin ryker om BMW får reda på det. | |
|
ok :) Tappar lite poängen med att spendera pengar på en nyare bil då.. :) btw, ingen som har erfarenhet av att peta in TPMS sensorer? |
|
Verdi |
Ja, för du tror att du klarar garantin med en box eller vad menar du? Iofs är BSR part i målet men läs ändå detta: Länk "I en modern bil finns komplexa styrsystem som samarbetar med varandra för att allting ska fungera på bästa sätt. En dieselbox manipulerar vissa signaler i primärt syfte att antingen öka insprutningstiden eller höja bränsletrycket. Detta sker helt utan att bilens övriga styrsystem registrerar det. Det innebär att en dieselbox lurar bilens styrsystem och följden blir att en mängd värden och styrdata inte blir korrekt beräknade: bilens färddator kommer att visa för låg bränsleförbrukning antisladdsystemet (ESP) störs pga felaktiga värden på vridmoment automatlådor får felaktiga värden på vridmoment momentsänkning vid växling (för komfort och hållbarhet) bibehålls ej regenerering/tömning av partikelfilter sker ej optimalt beräkning av avgastemperatur störs beräkning av serviceintervall störs diagnossystemet störs" |
|
Nog säkrast och låta bilen vara så länge den har garantier och är värd en slant.. :) (Vet inte om boxen loggas i datorn eller ej.) |
|
|
daggen_: Loggade precis in via BMW Connected Drive Länk och såg där att man kunde köpa förberedelse för Carplay: Länk |
|
| Råkade märka att man fäller in backspeglarna genom att hålla inne låsknappen på fjärren. Står ingenting om detta i instruktionsboken :) ifall någon mer har missat det :) | |
| @DrDazed stämmer, kallas komfortstängning. Rutor och taklucka stängs också ifall de är öppna. Frågade BMW om de kunde koda komfortstängning med bara ett klick på fjärren. Det var inte möjligt konstigt nog. Andra biltillverkare har nämligen det. | |
| Fick precis pisk från typ 60 o uppåt av en seat leon cupra 290. Iofs var vi hela familjen i bilen men ändå! Shit vad den gick.. | |
| Känns som att självförtroendet behöver MPPSK nu...när sexåringen säger "haha pappa trodde hans BMW skulle gå fortare men den andra vann ju lätt" 😂👍🏻 | |
Jo 11 2003 e39 touring 530d exclucive edition. Under lätt renovering till mint condition :)
|
Ni som har koll.. är det storskillnad i vägljud etc mellan 5serien och 4serie gc bägge med msport och 18" med fabriksdäcken? |
|
Dom går bra dom där fyrcylindriga tvålitrarna, och sportavgysstem med ventiler som ger trevligt ljud är standard + att man får två till priset av en BMW :) |
|
|
Johanw1978: jag har avverkat två F11 (en utan o en med msport) och två F36. Stor skillnad på ljudnivå generellt och vägljud. 5 serie är enligt mig mycket tystare. Däremot ska jag säga att F36 blir sjukt mycket bättre när man får bort rft däcken. GoC: exakt, sjukt prisvärt. Man får verkligen två till priset av en 440... |
|
Jo 11 2003 e39 touring 530d exclucive edition. Under lätt renovering till mint condition :)
|
Tack daggen. Men 4an är lite speciell på nått vis. Men med våra vägar speciellt uppe i Norrbotten närmare bestämt Tornedalen är Allt annat än slät kanske en X kärra mest lämplig visst funkar andra modeller också. Nya 5 serien verkar ha haft en del små rackel mest inom elektronik etc får jag iallafall uppfattningen om. Men de flesta fel borde blivit uppdaterade till 2016 inte direkt första årsmodellen längre |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.