AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.944

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 30 av 40
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Faceliftad GC kommer troligen till nästa år, spy shots: Länk

Verkar vara rätt moderata förändringar.
Verdi
Är väl knäpp men sätter ut min 435d på annons nu innan semestern. Länk

"Billigast på blocket" är jag iaf. :)

Annars blir det nya tag i augusti.
Verdi, gillar GC'n i svart annars är jag inte så mycket för svarta bilar. Hade det varit 435i/440i och ljust skinn hade vi träffats innan din semester.
Lycka till med säljet.
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Verdi kommer du inte sakna 4wd? Enda anledningen till varför jag inte gått på en M3..
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
4WD gör bilen mera "Audi" i körkänslan, och höjer dessutom bilen ännu mera...rekommenderas ej för dynamisk körning, som det heter. Som familjebil - visst.
Verdi
daggen_,
Jo, det kommer jag säkert. Om nu bilen blir såld. :) Men jag skulle sakna M2:an också. Skulle vilja ha båda. M2 på sommaren och 435d på vintern. :-)

Sani,
4WD höjer inte bilen. Har man M-sport så får man inte sänkningen dock.

da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Sani, ligger såklart mycket i det du skriver. Bor man i Luleå med hala vägar 6-8 månader hala vägar varje år vill man dock gärna ha fyrhjulsdrift... Det blir liksom inte så kul merparten av året annars ;)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ah, då är jag med daggen..

@Verdi - 4GC är på tok för hög visuellt redan, så varje centimeter räknas (som flickan sa). Din fina bil i annonsen ser ut att gå på styltor, pga den där ynka centimetern.. Och jag hade sänkt min ytterligare, om det ej varit en firmabil.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Annonsen borta, har du redan fått sålt den Verdi?!
Verdi
Sani, Jo jag vet. Jag brukar inte vara så känslig för att bilar är för höga men till och med jag ser att den är på tok för hög. Känns när man kör också. Blir den kvar så går jag på ACS-fjädrar som sänker 15-20 mm. Har hört att de ska vara riktigt bra även för köregenskaperna.

tsint,
Jag har bara dolt den. Hinner ändå inte sälja den nu innan vi åker bort på fredag. Blir borta 3 veckor. Bilarna kommer stå i larmat garage och det kryllar av poliser på gatan här... Så ni tjuvar, få inte för er nåt. :)

Tar nya tag i augusti. Blir nog kanske ändå M2 som får stryka på foten. Nu på sommaren känns den som det självklara valet men till vintern är det nog tvärtom. :)
Jo
11
Johanw1978
2003 e39 touring 530d exclucive edition. Under lätt renovering till mint condition :)
Hej

Ni som beställt ny 4 serie hur många % rabatt har ni lyckats förhandla in?
Dvs helt ny bil ej lagerbil eller beg bil

Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Fick totalt 11% jämfört med listpris på 430i GC som beställdes i april, varav ca 1% var i form av tillbehör, 2 % kampanjrabatten på automatlådan och resten var "ren" rabatt. Är medlem i BMW Club Schweden.
Jo
11
Johanw1978
2003 e39 touring 530d exclucive edition. Under lätt renovering till mint condition :)
Tack BlueSCreenVW. Jag har aldrig beställt ny bil så vill få uppfattning om prutmånen.
Hade varit trevligt med en fabrikny med exakt den utr jag vill ha.

Hur lång leverans tid brukar det vara på tex en ny 420d xdrive?
Antagligen blir det väl en årsm2017 ifall man beställer nu?

Verdi
Årsmodell 16 slutade byggas i juni så det får du absolut.
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Nu har den äntligen kommit, en 2017 440i xDrive GC. Körde hem den från Skellefteå till Luleå idag. Helt galet kul med bensinare då man kört trötta dieslar de senaste 10 åren. Dessutom rak sexa. Nya motorn känns riktigt bra, ska bli roligt att känna skillnaden med powerkittet på 😈

Här finns lite risiga bilder på en smutsig bil (det regnade när jag körde hem den).

Länk

Återkommer med mer intryck då MPPSK åkt på.

//Johan
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Grymt fin daggen, grattis!
Grattis!

Håller verkligen med om att nya idriven är en stor förbättring, det enda jag saknar är att ändra färgtema. Gillar natt-temat så skulle vilja köra med det dygnet runt.
Verdi
Grattis daggen. Det ÄR mycket roligare med bensinsexa.

Tyvärr är vita bilar och svarta fälgar inte riktigt min grej men jag förstår att vissa tycker att det är snyggt. :)

ps. Sålde min 435d GC för en halvtimme sen. Fick på kronan exakt lika mycket som jag betalade för den. Man känner sig så jäkla lätt i sinne och kropp när man precis sålt en bil. :)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Fin kärra! Väntar med spänning på intryck efter att power och sound kittet är monterat. Daggen, du får köra en ny 70-200 repa mot din vän efter ;)
da
76
daggen_
440i xDrive GC MPPSK -17
XC60 D4 AWD -16
Verdi, det är ju lite "raggig" kombo:) Men jag gillar 4 serien i vitt och jag har alltid velat ha en uppsättning BBS så nu fick det bli svart.

Känns roligt att för första gången också ha en bil precis som man vill ha den och med nästan all utrustning som finns i tillvalslistan. Har aldrig kört en 435 (dock 335) och de är säkert grymma men jag måste säga att jag är imponerad över hur lite lagg det är när man trycker ner pedalen. Fyrhjulsställ ut ur rondellerna på torr asfalt är iaf inga problem med originaleffekt/vrid ;)

Nya iDrive verkar funka sjukt mycket bättre med mobilen också, inget konstigt beteende när man kopplar i och ur USB samt otroligt mycket snabbare. Sen ser ju gränssnittet väldigt trevligt ut också.

dd88, vet du om det kommer gå att uppdatera iDrive med carplay nu under september som jag vet att det spekulerats i på nätet..?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.