|
Sida 27 av 40
|
|
|---|---|
|
Ett barn, hon är snart fyra. Men ett till hade funkat också, inkl barnvagn.. :) Jag är 176 cm och frugan 161 dock. |
|
| Antar man kan ta bort insynsskydden? | |
| Japp, insynsskydden är lätta att ta loss. | |
| Hur är det med takluckan om man väljer det? Visst blir taket något lägre då? Jag är 189 cm, finns det space kvar då? | |
|
@Joofa Jag är 196 och har taklucka... och jag har utrymme... men inte där bak :o) Kruxet är väl att den som många andra BMW's kräver mild akrobatik att ta sig i och ur, även om man sitter fenomenabelt... men det har ju inget med takluckan att göra. |
|
|
@hfw Haha, jo så är det ju. En helt annan sak att i kliva i/ur en GC än som jag har det nu med X3an. Faktiskt en av de klara fördelarna med suvar, att in- och ursteg är så bekvämt. Men ok, GCn funkar även med taklucka även för långa personer. Bra att veta. |
|
|
Det är nog kroppskonstellationen som avgör snarare än den absoluta längden och vilken stol man har Jag är 193cm och skulle inte köpa taklucka, det funkar inte för mig i kombination med elstolar. Dom vanliga utan eljustering går att få lite lägre, men ändå väldigt tight till taket. Jag skulle aldrig köpa en bil utan att ha provkört under några timmar. Det är först då man verkligen känner hur det känns med körställning och stolkomfort |
|
| Även jag är 193cm, kom alldeles för nära taket med vanliga sportstolar - och då sitter jag lägst ner med max vinkel på dynan. | |
Verdi |
Ni måste ju vinkla ner ryggstödet. En BMW ska ju köras halvliggande. :-) |
|
Behöver dessvärre armförlängare i så fall, alternativt sitta med benen i nån väldigt konstig vinkel särade på var sida om ratten, men då är det så svårt att komma åt den där viktigaste högra pedalen. Men är man dvärgväxt är det väl inga större problem. Sen har jag hört att även en sån där keps som har skärmen på baksidan behövs för att framföra speciellt dom lite äldre modellerna. |
|
| Ok, jag ska prova före ett eventuellt köp. Har bara provkört och provsuttit gran coupen utan taklucka och jag tycker de kan bli lite mörka och instängda, framförallt för baksätespassagerarna. | |
|
Då skall du ju inte ha en GC utan en GT där du får ett stort glastak Den lilla pluttiga på GC är mest bara i vägen och gör coupen än trängre |
|
| Fast även ett glastak i normal taklucka-storlek gör underverk för ljuset i coupen. | |
| Jag anser att lucka är ett måste i GC:n, just för att undvika den där milt klaustrofobiska känslan. Synd bara att panorama inte finns att välja till.. | |
| Finns det BMW Original PPK till 190-hästars diesel?? Hittar inget på hemsan, funderar på eftermontering isf. | |
| Nu har min 430i äntligen kommit. Har kört diesel sen 2007 så motorgången och ljudet känns helt fantastiskt. Har bara hunnit med 7 mil än så länge men blir fler nu i helgen! :) | |
|
Grattis Ryx! Riktigt snygg bli!! |
|
|
Ryx Härligt! Förstår din känsla. Mitt läge är liknande, har kört diesel sen 2012 men väntar nu på en bensinare. |
|
|
Pavel: Tack och tack detsamma! Joofa: Vad har du beställt? |
|
|
Har sett att BMW har uppgraderat till dom nya motorerna i 430 o 440. Men gör dom det utan att presentera en facelift lite märkligt.. Kanske kommer med årsmodell skiftet i juli iof. BMW:s hemsida har inte dom nya motorerna men ska visst finnas med i konfiguratorn som inte har fungerat nu i helgen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.