AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.983

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 25 av 40
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Annan växelväljare, paddlar, damask i läder vid val av M sport, samt även launch control tror jag.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Hur aktiverar man launch control?
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Ryx: Länk

I min bils instruktionsbok så hittar jag inte Launch Control, bilden ovan är hämtad från en instruktionsbok till en 420d med sport-automat.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Tsint,
Du kör i bilen i minst 10 minuter, sedan lägger du i sport + och sport läge på växelådan.
Sedan trycker du in bromsen i botten sedan trycker du ner gasen hårt i botten.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Jag har vanlig automat, konstaterade mest att launch control är någon som tillkommer med sportautomat.
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Och framförallt så är det troligen en av de mest onödvändiga funktioner man kan ha i en bruksbil, speciellt i en 2 liters diesel. Verkar mest vara en grej man använder en gång för att se att det funkar och sen aldrig mer.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hey, 0-100 på 7.3 är ju värsta raketen.. ;) De har kampanj på lådorna nu förresten, så jag har specat min med sportlådan.
Visa användare
3.753
Sani
Svarta (stora) fälgar på en grå bil hade varit helrätt, om jag fått välja :)
GoC: precis :) har sportlåda men tror knappast jag kommer att använda detta.

sm
34
smarteus
428i GC xDrive 2016
Någon nämnde för några veckor sedan att 4G/LTE hade börjat fungera på deras bil.
Har en 428iX GC 2016 (tillverkad 2015/9) och har fortfarande bara 3G. Bor i stockholm så antar att 4g/LTE mottagning inte bör vara något problem.

Någon som vet mer om när 4G kan tänkas enablas för "alla"?
Skumt det där, jag har haft det i över en månad. Det är en stor skillnad i snabbhet jämfört med 3G.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
Sani: Du har beställt nu? Vad fick du för leveransvecka?
Visa användare
3.753
Sani
@Ryx; inte riktigt än - är färdig med min spec nu, ska bara få det godkänt av mitt nya företag nu i veckan; så jag kan lägga in beställningen! Meddelar sedan :)
Men som sagt, senast jag kollade var det c 8 veckor lev.tid..
sm
34
smarteus
428i GC xDrive 2016
Min 428iX GC 2016 fick idag någon uppdatering till navigatorn. Den fick en ikon med en karta och snurrande pilar. Och gick från 1% till 100%. tog väl cirka 10minuter. Och sen bad den om en omstart av navigatorn eller att den skulle applicera uppdateringen nästa gång bilen startade.

Kan inte varit kartor då det fortfarande står 2015-4 som kartversion som jag förstår är senaste här i EU/Norden/Sverige?

var det en uppdatering till själva navigerings-mjukvaran? Finns det någon changelog för dessa uppdateringar?

Någon som vet vad man kan/ska kunna göra på bmw-connecteddrive.se under:
Mina Tjänster -> Kartuppdatering. går man dit står det bara:
UNDERHÅLL.
På grund av underhållsarbeten är webbportalen för tillfället inte tillgänglig.

tack på förhand.
BMW 440i, 430i, 420i 420i announced!

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Gran Coupen torde då egentligen heta 444....?? :P
Verdi
Jag vill ha en 666! 😈
Visa användare
3.753
Sani
@Ryx; bilen blev till slut beställd i början av veckan, och leverans är beräknad till vecka 9-10...hoppas på mera exakt tidsangivelse snart :) Men det är ju ganska snabbt ändå! (Ska man chansa på leverans med sommardäck..?)

Ser verkligen fram emot den, länge sedan man hade BMW nu! Kör en Audi A4 Avant Quattro S-Line (-16) nu under tiden - fin bil, men visst längtar jag efter Beemern..

Sani,

Rent teoretiskt så borde v10 fungera med sommardäck men det brukar alltid komma någon eftersläntrare med kyla och ev lite snö men om man kan låta bilen stå någon dag eller två borde det inte vara några problem.

Min bil dyker upp i ungefär samma veva (lite senare) och jag räknar kallt med att inte behöva köpa vinterdäck förrän till hösten.
Visa användare
136
Ryx
430iAM Cab -18
När tror ni de nya motoralternativen, 420i, 430i, 440i kommer att finnas i konfiguratorn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.