AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.975

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 24 av 40
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Alla dessa turbofyror irriterar mig men jag börjar acceptera det nya läget.
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Saab hadde väldigt fina turbofyror redan på 80-talet :)
Inte så sofistikerade som en BMW sexa men det var ett gott vrid i dom.
110 km/Tim med 9000 T, 200hk 1995 års modell, husvagnen hängande efter uppför backen på rv40 i Jönköping. Det gick fint det, enda gången hela turbon inkl grenrör var Rödglödgat, vad jag vet.
Så läget är inte nytt, bara mer kostnadseffektivt. Och 428i tycker jag är en mycket trevlig maskin. Låter naturligtvis inte lika trevligt som 35i men med ett M-sport avgassystem så blir det så og mer liv i 28i. Synd att det inte går att beställa från fabrik. Egentligen mer intressant tillbehör än blåa bromsok.

/GC
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
@coldhex; +1
pa
30
parcdlo
BMW 520d -14
Någon som beställt en GC i dagarna och vet aktuell leveranstid?
Sani:

Du beskriver din fru som "petite", vet du får hon problem med sportstolens ökade sätesdjup i GC jämfört med tex E90? Många kvinnor kring 160cm klagar på besvär med knävecken då stolarna numera bygger några cm i dynans djup även med helt infällt lårstöd.
Visa användare
3.753
Sani
332; vi har inte haft BMW på ett tag, så hon (161 cm/49 kg) har aldrig testat - kanske värt att kolla innan ev beställning! Tack för tipset.

Blir det en BMW har jag bestämt mig för en GC nu, eller möjligen en X1 om basbeloppen ej räcker till..
Såväl B48 som B58 blir trevliga bensinalternativ, men givetvis med olika prisbild. Kanske det börjar bli lite sent att lägga ut stora summor på privatägda bilar som fortfarande har förbränningsmotorer. Givetvis försvinner inte dessa över en natt, men bilindustrin är just nu närmast panikslagen över en eventuell efterfrågeexplosion på elbilar. Kommande i5 jobbar BMW med för fullt, men större produktionsvolymer lär knappast komma ens under 2017, det dröjer troligen längre än så.
Visa användare
3.753
Sani
paradlo;

cirka 8 veckor, enligt försäljaren i förra veckan.

Har en fråga om utsläpp av CO2:

BMW's konfigurator säger 114g för en 420d, men det verkar gälla oavsett om man väljer till M-paketet eller ej...? Detta gör mig misstänksam - har en max.gräns på 115g för min förmånsbil nämligen. Kan någon av er som har en dylik bil bekräfta kanske, via er reg.bevis från Transportstyrelsen? Tänkte köra på 18" fälgar. Tack

....och sedan det här med färgen - Alpinvit eller Mineralgrå??? Gaaah.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Min 420dA M sport 190hk RWD har 114g/km i reg-beviset, betalar 1259:- i skatt.

En bil med utan M sport har 106g/km, men så fort du väljer till 18" fälgar så blir det 114g/km.
Visa användare
3.753
Sani
Kanonbra tsint, då vet jag!

Är det någon som reflekterat (...) över hur sjukt fult det är med de bakre, gula, blinkersglasen förresten? Enda skönhetsfläcken på en annars vacker skapelse.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Instämmer, blinkersen bak är en olycklig skönhetsfläck. I USA har bilen röda blinkers. Men å andra sidan så har de fula orangea reflexer vid hjulhuset fram och om jag ska välja så kan jag stå ut med orangea blinkers bak...
Visa användare
3.753
Sani
Närmar sig nu....lutar åt en Mineralgrå 420d M-sport - men nu undrar jag vad ni anser om fälgvalet:

Jag får ej välja 19", så ska man köra på Ferric Grey 441M-fälgarna till den gråa bilen, eller behålla 400M-fälgarna som är standard i M-sportpaketet??
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Sani
Jag tycker du skall ta 19" M403.
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
441 ferric är väldigt snygga. Kommer att passa bra med ditt färgval.
Visa användare
3.753
Sani
Hmm, svårt det där...morsans R-line Golf är ju snygg i grått med gråa fälgar iofs.

bmwkungen; jag får ej gå upp mer än +1 tum på bilen, enl reglerna för förmånsbil.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Jag är väl tråkig som tycker att gråa/svarta fälgar alltid går bort, tycker det ser billigt ut. Inte för att 400M är den snyggaste fälgen som gjorts, men den är "ok".
Visa användare
3.753
Sani
Svarta (stora) fälgar på en grå bil hade varit helrätt, om jag fått välja :)
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
När bilen rullar så är det ju svårt att avgöra om det är svarta alufälgar eller svarta plåtfälgar ;)

BTW, när jag var i tvätthallen igår så kom det fram en kille som tyckte jag hade en snygg M3'a... ehh ok :)
Förstår ändå att man tror det när man ser den som oinvigd, GC har verkligen de linjer som krävs för att det skulle kunna vara en m-bil.
Visa användare
3.753
Sani
Ja, det är en vacker bil! Vad säger ni om den automatiska sportväxellådan - är det bara paddlarna man får för de där 2000 kr extra, eller är det annat också? Annorlunda knopp..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.