|
Sida 21 av 40
|
|
|---|---|
| Kan ni inte lägga upp lite bilder, killar? | |
|
tsint: Det gör det men begreppet är lite flummigt och kanske olika från bolag till bolag. För oss så gick gränsen vid 130g/co2 eller hur man skriver det. 420D släpper ut 124gram. |
|
Verdi |
120g-gränsen är väl borttagen? Nu är det nån avancerad formel som bygger på bilens vikt och lite annat väl? |
|
@Verdi, ja du har rätt, bilar registrerade från 2013 har en variabel gräns som är beroende på tjänstevikten. En 420d GC automat med standard 17" släpper ut 106g CO2, för 420dA GC så är gränsen 106.1g CO2 - alltså blir den en "miljöbil". Min 420dA GC M sport kommer enligt konfiguratorn att släppa ut 114g, antar att det kommer stå i regbeviset att jag får betala skatt därefter. Ur BIL Swedens siffror så kan man utläsa att det under september registrerades 86st BMW 4-serie diesel (F32, F33, F36), varav 20st är 420dA Gran Coupe med 17" och utan M Sport - låter som en rätt stor andel, verkar inte vara många här iaf :) |
|
|
Lite bilder på min. Har haft de en dag nu och börjar lära mig alla finesser. Inte pressat för hårt, följer inkörningsföreskrifterna! Supernöjd hittills! Alpinvit med Ivory/Black interiör. Msport, Lounge o Innovation paketen. Länk Länk Hoppas länkarna funkar! /Dan |
|
| @DanJo, WTF, verkar som vi bor på samma ort... tur att jag inte valde en vit då :) | |
|
tsint: Finns ganska mycket bmwfolk i "staun"! Ska snart flytta norröver dock. Har inte sett så många GC här men vi kanske möts någon gång? /Dan |
|
|
DanJo: Otroligt snygg bil och riktigt snygg färgkombination! |
|
|
Tack Pavel! Valde mellan Estoril o Alpinvit länge men tror att Estoril skulle bli tråkigt i längden eftersom jag planerar att behålla min bil minst 15 år! Lite gammal o konservativ också! Imponerad av mina LED adaptiva ljus i kombination med helljusassistent. Så skönt med automatiken och anpassning av helljus vid möte och när man kommer ifatt trafik. Adaptiv farthållare en annan skön funktion! Innovationpaket på 29 000 var verkligen värt priset! Comfort access är en skön gimmick, också värt priset. Har inte hitrat något negativt med bilen än men det kommer säkert. Ångrar bara att jag inte valde Park Assistans paketet med Surround view och backkamera. Men nånstans måste man dra linjen. /Dan |
|
| Grattis DanJo, jätte fin bil :) | |
|
@smarteus Angående repan så tror jag att de byter hela klustret då "glaset " är limmat. Hade liknande problem och då byttes klustret på garantin utan problem. |
|
|
Vill bara tillägga det antagligen är lätt att byta utan tillkommande ingrepp. Om jag inte minns fel så sitter det 2st skruvar i ovankant sedan demonteras klustret utåt. Antar att trixet är att lirka det förbi ratten. |
|
|
Ok. Skönt att veta att det kanske inte är ett superstora ingrepp. Man är ju bara lite orolig att dom tar isär saker och sen inte får ihop det lika bra som innan. Dock så funderar jag lite om det är värt det. Repan syns bara vid vissa ljusförhållanden. |
|
|
Min säljare är super bra men tyvärr åkte han på semester ledigt efter han lämnade bilen till mig. Annars hade han säkert piskat de 😏 Känns lite som att man måste alltid gå via en säljare för att nå resultat. Lite tråkig bara för en märkesbil. Inte hela världen bara lite trist då jag var ledig denna vecka och kunde åka in när som. Är du nöjd med bilen förresten? Har glömt vilken modell du köpte? |
|
|
Länk Hakka8 dubb på aez 18" (snart ska de på igen) Länk |
|
|
vampyren: vet inte om du frågade mig. men svarar iaf. Kanon-nöjd. 428i xDrive M-sport. Vitt skinnklädsel och comfort+navigation pack + park assist + tonade rutor. Dock är jag REJÄLT förbannad nu. Hämtade ut den den 1:a oktober (13 dagar sen). och idag på essingeleden så fick jag ett stenskott på framrutan (uppe i glaset vid fästet för backspegel). Blev en fin stjärna. Tänkte åka in till BMW imorgon och se om glasmästaren kan laga stenskottet. Har gjort detta förut och har väl inte varit särskilt nöjd med resultatet. |
|
| smarteus: vad tråkigt :( hatar stenskott, har satt på plastskydd på hela motorhuvud och sidorna (längst ner), kostade ca 6k men värt det tycker jag, Ditec gjort arbetet. Kan rekommendera. | |
|
vampyren: mm speciellt när man bara haft den i inte ens 2 veckor :) Kanske ska göra det. Var inne hos BMW för att se om dom kunde laga det. Men stenskottet är precis uppe vid kanten av rutan (ca 5-10cm in från kanten) så dom sa att de inte lagar det. Utan att man då får byta hela rutan. Men tänkte köra med det tills det spricker. 2700-2800kr skulle det gå på att byta rutan. Kör BMW originalförsäkring vilket innebär minst 1000kr eller 35% av kostnaden för byte av ruta. 2800 och 35% innebär 8000kr i byte av rita (fullt pris). låter detta rimligt och rätt? antar att BMW verkstad gör ett bättre jobb vad gäller att fixa regnsensor osv och få originalruta? erfarenheter av byte av framruta? Även beställt tid för dom att byta instrumenteringen då jag hade en repa i glaset framför temperaturmätaren. |
|
|
Bytte min ruta pga av ett stenskott 5cm från kanten,tog inte speciellt länge innan sprickan var 3-4 dm. Lämnade bilen till åf och dom gjorde ett kanon jobb,går inte se att den är bytt. 420d GC |
|
|
För mig är det dags att byta vindruta för andra gången nu. Båda gångerna med stenskott som sitter ett par cm under överkanten känns som att dagens rutor spricker lättare än vad de gjorde för 5-10 år sedan. För övrigt väldigt nöjd med min nu efter 1,5år och 5000mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.