|
Sida 14 av 40
|
|
|---|---|
| Först i connecteddrive hemsidan. Aktivera tjänster eller nåt sånt heter det. Sen tankar du hem appen o loggar in med samma anv. Som på connecteddrive hemsidan | |
| Tackar, får testa det om jag får nån kod någon gång.. | |
| Det är lite kinkigt i vilken ordning man gör grejerna också, så det kan behövas några försök innan det lossnar. | |
| Baddar, Man behöver inte köra in någon ny BMW, det är bara att gasa fullt direkt. Bmw i Göteborg bekräftade att ingen inkörning behövs även om det står i manualen. | |
|
Jag har provat att skicka koden massa gånger men lyckas inte heller. Jag uppdaterat från menyn och skickat in koden säkert 20ggr sen imorse. Får ringa bmw imorgon :/ @baddar: Vad har du för lackförsegling? Vart gjorde du det? Jag Gävle sätta på plast kallat clear shield från Ditec. Hjälper mot stenskott och annat. Även jag funderat på att köpa MPPK kittet om någon månad. @tsint: Jag tror inte jag har kört 4 serien med gamla motorn men jämfört med 3 serien så är det tystare. En sak jag reflekterade på imorse när jag satt i bilen och lekte med connect programmet var ett jätte jobbigt ljud som kom från bilen när motorn är avstängd och fläkten (AC) jobbar. Trodde det kom utifrån först men nej det var från bilen. Inte säkert om det ska låta så? Någon som testat att starta AC och Hörs hur hur det låter? |
|
|
Fortfarande inte heller fått koden.. Nån som vet hur man får sidospeglarna att fälla in sig vid lås och ut sig vid upplåsning automatiskt? Just nu händer inget med dem bara om jag trycker på knappen vid fönster styrningen. |
|
|
@mackann: håll bara nere lås knappen någon sekund längre så fäller de in sig. När du ska öppna bilen gör du som vanlig så kommer de ut. Blev tvungen att ta en åktur på motorvägen nu precis och leka lite :) den är ruskigt skön i Sport läge med styvare chassi, det märks att bilen blir hårdare, går så jäkla snabbat att komma till 180 ish, vågade inte mer hehe |
|
|
Ringde bmw direkt och fick höra att det finns bugg på mjukvaran på nya bilar som gör att koden inte kommer fram. Vi måste tydligen åka in och uppdatera mjukvaran. Går inte att uppdatera själv heller :/ Lite kasst måste jag säga. Men men vet varför koden aldrig kommer fram nu :) |
|
| Men vänta. Jag har också ny bil och har inte fått denna info, och det har funkat fint för mig, inga problem. Har faktiskt fått 7 koder hittills då jag regga om mig flera gånger på svenska och tyska hemsidan för att få tillgång till RTTI. | |
| Ni som lekt med era bilar nu, kan BMW Navigatorn varna för fartkameror? Det skulle kunna få mig att omvärdera mitt behov av navigatorn. | |
| Min kan inte det. Dock har jag hört att man ska kunna installera det med hjälp av en skiva eller liknande. Inte säkert dock? | |
|
Hade den inne idag, tog ca 1 timma för de att uppdatera bilen. Nu fungerar remote controll osv :) |
|
|
Jäkla malmö centern, de strular med bokningen, säger de har inte tid och någon annan ska ringa osv. Pratade en gång med killen som ska "kunna" men han verkade helt lost. Jag visste mer än han. Fick förklara flera gånger vad det handlar om osv... Ska ringa de imorgon och klaga lite grrrr Tyvärr är min säljare på semester annars hade han sett till att det ordnar sig. Skönt att det fungerar för dig iaf mackann. Nyfiken på vad man kan göra exakt. Förresten ser du 3G eller 4G på din mottagning? frågade killen vad det klarar men han hade inte en susning, så typiskt. |
|
|
Tråkigt, Den ska klara 4g men jag ser bara 3g i min med. Inte frågat de om det än. Kanske har bmw sverige snålat och bara köpt 3g abonnemang till sina bilar eller något.. |
|
|
Ju misstänker också det mackann. Verkstaden i Malmö är fattig känns det som. Deras "tekniker" verkar inte komma tillbaka förrän på måndag så jag får vänta. De förstorar det hela att man ska kontakta BMW och ta reda på SW (software) version och bla bla. Sa till de det här kan inte vara första gången ni uppdaterar SW på dessa bilar och rutinen ska ändå finnas, 4 serien har ändå varit ute ett bra tag och de har andra bilar de måste uppdatera! Men men jag får vänta och se om de kan fixa det till nästa vecka. Man skulle kunna tro att det borde finnas fler än 1 person som kan göra sånt här. I alla fall förbereda .... |
|
| Jag åkte in och snackade med säljaren, han gick in till verkstaden och snackade med de sedan tog de bilen direkt och ordnade det medans jag käka lunch i en timma. Hade inte gjort nån föranmälan eller något bara åkte dit. Så de snackar nog bara. | |
|
Min säljare är super bra men tyvärr åkte han på semester ledigt efter han lämnade bilen till mig. Annars hade han säkert piskat de 😏 Känns lite som att man måste alltid gå via en säljare för att nå resultat. Lite tråkig bara för en märkesbil. Inte hela världen bara lite trist då jag var ledig denna vecka och kunde åka in när som. Är du nöjd med bilen förresten? Har glömt vilken modell du köpte? |
|
| Är supernöjd, köpte en full utrustad 428ix carbon svart med vit skinn. | |
|
nice, din är starkare än min så du kanske inte behöver Power kitet men jag ska nog köpa till det för lilla extra kicken. Länk Det get nästan 20hp och 40NM extra. |
|
|
Länk Länk Tog 2 st bilder när jag var ute och körde idag, så vacker den är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.