|
Sida 13 av 40
|
|
|---|---|
| Första som får några nyheter från BMW stockholm om sin bil återkommer till alla... Nu är vi solidariska :=). Väntar o väntar men fan kan knappt sova.. Sitter bara o tänker på vilka funktioner man ska testa, vad man ska göra och inte göra. Vilken diesel man ska tanka osv... | |
| Självklart haha! | |
|
Att begära ny bil p.g.a några trasiga kablar är nog bara att glömma. Så fungerar det inte när man köper dyrare grejer. Juridiken tillåter dem att åtgärda produkten fackmannamässigt och det kan göras utan att erbjuda ett nytt fordon. Det är på Mcdonalds de enklast löser situation genom att ge en ny cheeseburgare direkt, men på bilköp så är ett utbytt fordon något som kräver mycket, väldigt mycket. |
|
| Ok.. skyltar på plats... Grabbar it is happening :=). Tror alla på segeltorp/smista fått sina skyltar. Nu är det bara att tuta och köraaa.. | |
|
är det 2016 modellar alla får nu? :) bilder och rapporter kring nyheter skulle uppskattas! ^_^ jag är lite nördigt intresserad om det är någon ny "grafik" i nav:en. stog något om att det är nya 3d modellar i städerna. har den 4g/lte istället för 3g som innan? går detta att verifiera? går det att verifiera att den laddar ner kartuppdateringar över nätet i nåt menyval? |
|
| @Grelle Ja det är förhoppningsvis inte något allvarligt och kommer inte skapa problem efter att de åtgärdat problemet. Men bilen är inte min förrän jag skrivit på så teoretiskt sätt kan jag vägra den och beställa en ny, sen är det upp till de att vägra mig som kund. Inget jag kommer göra i dagsläget iaf, än så länge åtminstone... | |
| Mina skyltar är iaf på plats så förhoppningsvis har alla som väntat på dem fått sina nu. | |
| Ska hämta min imorgon. Eller jag kommer åka dit. Så dåligt ringt hela dagen men inget svat och när jag ber växeln att de ska ringa upp när de har tid så ringer ingen. Skickade mail om det då fick jag svar att jag kan komma imorgon lite kort. Gör egentligen inte att jag får den imorgon istället för idag men de har dröjt så länge nu och de lova att höra av sig när allt kommit ändå har de inte gjort det. Att det ska krävas ett forum för att få veta nåt om sin billeverans är sjukt. Så trött på segeltorp nu.. Men men blir kul med bilen imorgon! | |
|
@mackann... Såg din carbon svarta. Min stod framför den. Vi har nästa samma utseende förutom läder innuti. Utifrån ser de likadana ut :=). Dock saknade din reggskylt så kan vara att dina kommer imorgon. Posten är tröga ibland och paket som skickas samtidigt kan komma med någon dag imellan. Min ÅF var ju borta så Therese tog hand om mig. Skrev på lite papper bara, hon och Jonas visste om att jag kunde mer om bilen än de eftersom jag läst på så jävla mycket. T.o.m reservdelskillen började fråga mig om olika saker om bilen :=). Din bil är skit snygg också sååå oroa inte, den är värd det. Dock har jag inte upplevt att jag fått dålig service. Jonas kontaktade halmstad och allt och såg till att jag fick bilen även fast han inte var på plats. Han kolla kl 8 på morgonen en dag som han var ledig och mailade mig att skyltarna var på plats, bara att hämta bilen. Fick till och med köra ut den själv från hallen efter lite övertygande, så ingen annan som kört bilen efter att den förseglats och parkerats för leverans :=). Har kört ca 100 km idag med den och är super nöjd. Rekommenderar varm innovasion package så man får stop&go farthållare. Sjukt värt det och head up displayen är sååå jäkla snygg.. Bara så ni vet så byter led displayen för tempen färg från vit till amber när man är i mörka områden. Samma går för head upen. Dock är instrumentpanelen för hastighet osv i amber (orange) och inte vit. Tyckte den var lite mörk ibland när solen sken då amberljustet inte var igång på dagen men tittade knappt ner, allt fanns ju på vägen med head up displayen :=). Kan varmt rekommendera denna bil. Fyfan vilken pärla. O adaptiv chassi är också sjukkt skönt. även fast jag har 19" och RFT däck så körde den ganska mjukt jämfört med många 5 serier som jag provat utan adaptiv chassi. Dock kommer det inte upp i samma komfortklass som 5 serien med adaptiv chassi då den väger 500 kg mer och kostar därefter. Skulle jag köpt allt det jag har i min bil i en 5 serie med samma motor osv så hade det gått på 150 k kr till... Vilket är bara tack var det alla paketen som finns till 4 serien. Välj alla förutom individuell så har man i princip allt som går att få på bilen. Lägg till 40-50 k kr till och du får en full utrustad bil under 700 k kr. Sen fixade min ÅF sport gummimattor med röd kontur och det ser sååå jäkla snyggt ut när det lyser i fötterna med golden brown läder. |
|
|
Grattis baddar :D känner likadant, den är så jäkla skön, vill bara parkera det och klappa det hehe ruskigt snygg. @Grelle: stämmer inte! som leasing bil har du inte tagit emot det så kan du bara vägra att skriva på precis som tzarp säger. Men som jag sa om det inte är allvarliga fel som skett så kanske det kan ordnas smidigt men jag hade ändå fått de att gå med på att ta tillbaks det om det blir återkommande fel. Tycker det är rimligt krav för en NY premium bil. Lite ge och ta liksom. @smarteus: Jag tycker NAV:en är klart snabbare än de jag testat tidigare, man zoomar in och ut mycket snabbare så något har de ändrat men jag får 3G och inte 4G. Kvittar mig om jag ska vara ärlig, allt fungerar så nice. Jag trodde inte ens att jag skulle få karta för annat än Sverige men gissa vad man får typ hela europa :D Har inte hunnit och köra något sen jag tog hem det då jag har fullt upp med trädgårdsarbete + stenläggning och annat. Och på måndag ska jag till DITEC och kanske sätta på Clearsheild skydd så vill inte ha stenskott innan det heller så just nu sitter skönheten i carporten och blir beundrad. Alla vänner som kommit förbi dreglar över den hehe Vill så gärna testa adaptiva fjädringen på hög hastighet men måste hålla mig :D |
|
|
Första 2000 km måste vi hålla oss lugna grabbar. Sen är den inkörd och det är bara att gasa på. Min körde jag igår ca 200 km. Så jäkla skön fjärdingen är. Körde ända upp till 200 km i timmen (självklart på avspärrad väg wink wink) och gissa vilka rpm jag var på. Endast 2000.... Sjukt skönt med 35d. Har så sjukt mycket vridmoment och hp att den knappt behövde kämpa för att komma upp i 200. Jag accelererade så att den växla runt 2400 rpm. Inte högre. Och den kom upp i 200 jäkligt snabbt ändå :=).... är suupperr nöjd. Idag på väg till jobbet var det sååå skönnttt... bara sätta farthållaren och så följer han bilen framför automatiskt :=). |
|
|
Vampyren, det stämmer visst att man inte lyckas få en bil utbytt enkelt. Att det inte går säger jag inte, men det är inte enkelt och mest troligt inte värt det arbete som ligger bakom. Just gällande leasing så vet jag inte hur det skiljer, men att bara "kräva" ny bil för småsaker är inte något motparten accepterar. Speciellt efter du tagit emot bilen. Enklast är det att låta dem byta kablarna som mest troligt skadades vid montering. En ny kabel ger inte bilen någon sjukdom. Sen premiumbil (vad nu premium är, för vissa räcker det med en428i för andra är det minst en 750i) eller inte spelar ingen direkt roll, handlar mer om hur snäll och medgörlig motparten är. Men sätter de sig på tvären så kan det bli mycket jobb. |
|
|
Hämtade bilen imorse, påväg till landet i Dalarna nu. Riktigt nöjd med den :D Ska försöka lägga upp några kort när jag är framme! |
|
|
@Grelle: Hos oss så är inte bilen min förrän jag har tagit emot nyckeln. Och som jag också så om det handlar om kablar så är det inget stort men bilen har ju ändå kört kanske lite in till hallen och annat (inte säker om de rullar eller kör) så lite osäker om det kan ha medfört mer problem på motorn och andra delar. Lite därför jag menade man ska vara försiktig. Men visst om det är någon kabel som inte skapat andra problem så kan jag köpa att de bara byter ut det. Men men jag hoppas på det bästa för @tazp's skull. Förresten jag kallar BMW för premium för det är själva märket som klassas som premium. Samma sak för MB eller Audi och många andra bilar som vill ligga på topp. Priset är kanske en annan diskussion. Men visst det finns bilar som kostar mycket mer än vad 4 serien kostar. Även om jag kan känna en bil för halv miljon är inte så värst billig lite. Man kan köpa typ 3 andra bilar för det priset. Min sambos nya skoda kostade 150k :) @mackann: Grattis till bilen. Skicka bilder :D @baddar: damn du har 35d, den är sjukt start, tycker 20d drar ändå rätt bra men din är en klass för sig :D önskar jag kunde tagit den men fick nöja mig med 20d, ska däremot trimma det för lite mer kick zumzum |
|
| @vampyren, har du märkt någon skillnad på nya 190hk motorn? Är den tex tystare än tidigare 184hk, antar att du provkört en sådan. | |
|
Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Nån av er som fått era nyligen som lyckats få aktiverings koden för connecteddrive i bilen? Lägger in den på hemsidan men dyker inte upp nåt under meddelanden o bilen. | |
|
Yes lyckades lägga till bilen på tyska hemsidan och köpte till RTTI (hade missat det när jag beställde bilen, tänkte inte på hur bra det var när man ska sitta i köer osv). Men fick problem för jag avreggade bilen från tyska sidan och regga på ett nytt konto på svenska hemsidan. Då försvann RTTI som jag betalat för. La tillbaka på tyska sidan men det är fortfarande borta. Har mailat tyska connecteddrive supporten, hoppas de kan lösa det. Jag skicka massor med koder innan jag ens fick bilen :=). Den var fyllt med meddelanden. Men det tar ca 2-5 min tror jag innan koden dyker up. Prova skicka den t.ex. innan du ska ut i bilen för en snabb sväng. Kolla när du är tillbaka. Borde finnas under messages. Om inte så öppna bmw online, sen tryck på options och update alternativ bmw online och logon. Där matar du in dina kontouppgifter som du har på connecteddrive hemsidan. Sedan tar det 2-5 min innan den uppdaterar allt och fattar vad som försig går. Sen måste du aktivera remote service också om du vill kunna låsa upp och aktivera ventilationen via BMW remote appen på distans. Eller hitta bilen i appen via bilens GPS. Tack @Vampyren. Har inte kunnat springa än då det inte gått 2000 km än men fan har kört så sjukt mycket och är super nöjd. Är uppe i 1400 km på 3 dagar hahahahaa. Vill verkligen börja köra på riktigt med den. Kör i princip bara eco pro just nu och inget över 3-4 k rpm. Men dieseln har väldigt bra drag ändå, även uppe i 110-150 km/h. Jag funderar på MPPK om ca 3-4 månader. Har märkt ett stort problem dock.. Alla myggor som förstör hela bilen. Måste göra rent min bebis en gång i veckan tror jag hahaha :=). Får se, har ju keramisk lackförsegling så borde bara vara att köra högtryck och kanske en svamp på vissa ställen, inga starka kemikalier. |
|
| Tack för tipsen baddar. Dock har jag nu loggat in i fordonet och valt uppdatera som du sa och får ändå inga meddelanden :/ | |
| Vart aktiverar man remote service om man nu lyckas få nåt meddelande till slut? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.