AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.973

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 12 av 40
tazp:
min ringde också precis och sa jag får min på onsdag med ganska stor säkerhet :D skylten verkar vara på väg in :)
Fann ocksåå... J**la skylt j**lar.... Ingen vet var fan de är... Håller någon på att köra igenom massa tullar med de eller vad? Hur svårt kan det vara att posta allt med ett rek-brev så man kan spåra de?????

Är otålig då min bebis står där bara... Jag har lekt runt med den en massa och ja den har vit display och den har mugghållare med skjutbar lucka. Dock fick jag reda på att tydligen så är inte övre dörrsidorna i walknappa läder utan det var fel på hemsidan. Det är endast Coupen som har läder på dörr sidorna. BMW gör ju bort sig ordentligt när de tar samma betalt för att få läderbeklädd instrumentpanel på gran coupe som på coupe men man får allt i läder i coupen medan de missar en så liten detalj som övre dörrsidorna (där låsspaken åker in) i gran coupen.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Riktigt dåligt, tråkigt att man hela tiden måste dubbelkolla med den tyska specen för att 100% kunna lita på vad som står.

Får du någon typ av kompensation? För den svenska prissättningen av XT1 är inte alignad med den tyska, där XT1 har olika prissättning på GC och Coupén.
ta
14
tazp
420d GC -15
Jaha... Då ringer så klart åf och meddelar att det fortfarande inte fått skyltar vilket innebär att inget är säkert ännu. Skulle fått bilen på onsdag men just nu litar jag inte riktigt på det. Och det värsta är att de har noll koll på varför eller vart skyltarna är i nuläget. Sitter två man i huvudkontoret och sorterar dessa fortfarande enligt åf.

Pinsamt. Och inte den bästa erfarenheten när jag väl bestämt att testa BMW för första gången. Hoppas det löser sig snabbt annars blir jag nog jobbigare för dem.
Ja da. Jonas min åf har skött det riktigt snyggt hittills. Är riktigt nöjd. Han ska försöka fixa en future car cover för att täcka bilen :=).

Jag fattar dock inte vilka idioter som jobbar nere i halmstad på skandiatransport. Är det så jäkla svårt att packa in skyktar o regbevis o skicka med företagspost som går stt spåra (aka paket medposten).
ta
14
tazp
420d GC -15
Ännu mer strul, nu är det nåt fel på bilen, kommer ta ytterligare 2 veckor... Vet inte vad jag borde göra i nuläget. Jag ska få lånebil men det är lika surt för det.
Suck, vilken soppa! Lider med dig!

/Anders
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Inget än.. Det känns som de sittet bara och väntar på att de ska ordna sig av sig själv. Regplåtarna skickades för 9 dagar sedan, de tror seriöst att de kommer komma fram av sig själv. Är ju uppenbart att de är borta men ändå vill de bara vänta och vänta..
@mackann... Har lite nyheter. Tydligen var skyltarna skickade förra veckan men någon j**la frankeringsmaskin var paj så vaktmästeriet i halmstad valde att vänta med att skicka tills den fungera igen på tisdag.......

Retards är det enda ordet jag kan komma på för skandiatransport. BMW segeltorp tror jag gör sitt bästa, var faktiskt där härom dagen och fick leka runt i bilen. ÅF lämnade mig med nycklarna bara :=). Kände för att köra ut bara men men... Det som stoppar allt är egentligen transportstyrelsen dumma krav på att man har ett papper som värdehandling. Det går inte att skriva ut regbevisen eller ta det online via e-leg utan du har ett papper som måste vara med när man säljer bilen. Känns så sjukt så här 2015 men står på transportstyrelsens hemsida också... Typiskt myndigheter, allt ska vara så cp svårt som möjligt.
Om man inte hade behövt det där pappret så hade vi fått våra bilar med temp regskyltar skrivna för hand och vi hade kunnat köra runt utan problem. Det är pappret som stoppar BMW från att sälja bilen.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Tack för infon.
Så igår skickades allt?
Ja tydligen så gick allt iväg igår från halmstad. Antingen har de det imorgon eller på fredag. Kan vara så att det gäller endast mina men jag tror inte det. Gud vet hur länge deras frankeringsmaskin har varit paj och jag misstänker att de endast pratat med kontaktperson som sagt "jag har skickat de härifrån, det är posten bla bla bla" och inte tänkt att deras egna vaktmästeri hållit kvar på grejerna tills tisdag. JAg hoppas hoppas hoppas verkligen att de kommer imorgon.... Eller fredag som senast. Annars blir det försenad leverans då jag hade vecka 33 som levvecka.
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Fyfan, vad dumt. Aja hoppas det blirdenna veckan då. Hur fick du veta allt detta? Var det skandia transports vaktmästare eller hos villet företag ligger plåtarna hos?
ta
14
tazp
420d GC -15
Kan/bör man begära något eller vad skulle ni göra ifall det visade sig att det var något fel på motorn på en helt ny bil? Tar ju lite på glädjen och förväntan. Men det är leasing och kanske inte spelar så stor roll mer än att man får vänta längre. Lånebil skulle de iaf fixa så länge säger de.
Jag är väldigt.. ja vad ska jag säga... desperat kanske är ordet. Vissa kallar det hängiven... de flesta kallar det pain in the ass hahahahaha :=). Jag sa till min ÅF att det är min baby och att jag väntat sedan april och vill ha besked så han jagade runt en massa åt mig. Han är också irriterad för bilen blir inte såld tills jag hämtar ut den så det ligger också i BMWs intresse att bli av med bilen. Det börjar bli fullt uppe på levplattan hos de och det är för att 4:serien ligger och väntar bara. Alla 4:er saknar skyltarna. Tror misset vart att bmw tyskland missade skicka något till transportstyrelsen, sedan så kom bilen men inte skyltarna till hamnen. Hamnen gjorde sitt (Skandiatransport) och skickade bilarna utan skyltar (kanske någon på BMW som sagt det, eller så har de beslutat det själva för att följa sitt flöde). Sedan kom skyltarna till hamnen dit de alltid kommer. Hamnen fick gå utanför sin rutin och nu skicka dessa skyltar till varje resp. BMW ÅF. Problemet vart (i mitt fall iallafall) att kontaktpersonen/ansvarig skickade skyltarna i fredas och tänkte nu har jag skickat de. Men vaktmästeriet tänkte ähhh maskinen är paj, istället för att skicka manuellt så väntar vi tills den är fixad.... Så på tisdag så gick paketet iväg... Antingen så höll vaktmästeriet nere i halmstad på massa skyltar o paket (därför @mackanns också är försenade fast hans bil kom mycket tidigare) från långt innan tills tisdag då maskinen funka, eller så är det bara min historia och alla andras skyltar har en annan historia.
Det som är bortom mig är hur fan kan Skandiatransport skicka värdehandlingar (regbevis del 2) i vanlig j**la post och inte som rek-brev eller företagspost som går att spåra....
@tazp, vaa?? vad har hänt?

Har ÅFs kontroll visat på att något är fel på motorn?
ta
14
tazp
420d GC -15
@baddar Ja precis, slitna/trasiga kablar i motorn, något som måste produceras från Tyskland på beställning vilket kommer dröja några veckor. Sjukt att allt skulle hända just nu.
Jätte tråkigt att höra om eran försening och speciellt din bil @tzap!
Jag kan hålla med om att problem dag 1 dödar lite av nybil glädjen. Hoppas du får en vettig kompensation!

Jag fick hämta min precis så jag kan dela med mig av glädjen med ett par bilder.
Länk
Länk
Länk
Länk
@tzarp: hur sjutton kan de ha skadats? kolla noga så det inte är fel på motorn eller så. Ta i så fall inte emot bilen och kräv ny bil. Din leasingbolag kan alltid beställa nytt till dig. Jag kan själv känna att motor fel på en helt ny bil är lite väl mycket att smälta på en premium bil som inte ens lämnat huset. Sorry jag önskar jag kunde vara mer positiv för din skull men jag kan tycka att du förtjänar en ny bil som inte är sönder. Ha iaf skriftligt från ÅF att om något mer skulle dyka upp (eller följdfel) att du kan lämna bilen utan förpliktelser.
ta
14
tazp
420d GC -15
@vampyren Jag vet, det var det sista jag förväntade mig på en ny bil av denna klass, och speciellt när allt annat gått snett med registrerings-förseningarna är detta nästan droppen. Jag ska se vad jag kan begära som kompensation så att det känns bättre, men den genuina nybilskänslan är nästan över snart... Synd att den är så pass läcker att jag inte bara kan strunta i den, och att begära ny bil kommer bara dra ut på tiden ännu mer. Händer något så ingår det väl i nybilsgarantin antar jag?
Ju det ingår i nybilsgarantin menhur kul är det om det blir flera vändor. Har en vän som har varit på verkstad flertal gånger och de bytte ut hela deras motor och ändå tycker hon att det låter fortfarande konstig. Nu kanske ditt problem är något enklare och det löser sig vid första försöket. Håller tummarna för dig :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.