AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
154.970

Tråden för er som ska beställa 4 serie Gran Coupe

Sida 11 av 40
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Lackning? Har bilen en lackskada eller har du något tillbehör som behöver lackas?
Någon som har tänkt sätta på en performance-grill? Är lite kluven.. har inte hittat något bild på en CB 4GC med den svarta grillen. Det ser ju bra ut på MG och vanlig svart.
@tsint

Sorry skrev fel, Lackförsegling mena jag :=). De sätter tydligen på flera lager av vad det nu är och det tar tid. De har bokat in att det ska börja måndag eftermiddag så nu är det bara att vänta.... Ändå drygt liksom. Önskar att de bara kunde säga nu lastar vi av den från lastbil, var här och hämta den asap.
ta
14
tazp
420d GC -15
Befinner mig också i samma sits... Fick vänta över en vecka pga något tekniskt strul som gjorde att bilen inte registrerades hos Transportstyrelsen, sen har jag för flera dagar sedan fått regnr men registreringsbevis och plåtar är på vilovägar så har fått vänta på det ytterligare en vecka (än så länge). Enligt åf ska det anlända början av nästa vecka men man kan inte riktigt räkna med något längre.

Jobbigt att vänta i flera veckor i onödan när bilen är på plats.
sm
34
smarteus
428i GC xDrive 2016
Hej igen! någon som har sin 2016 4serie GC? och kan verifiera nedan!

(Faster cpu, 4g internet, less bezel around screen, automatic nav update (no more cd or usb install))

tack på förhand
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Den har stått där 10 dagar nu på segeltorp .. Blev ingen igår, Transportstyrelsen skickade allt i måndags ändå har det inte kommit...
Blir på måndag eller tisdag men jag åker iväg imorgon tills på fredag så får bli i slutet på nästa vecka jag hämtar den.. V31 skulle jag fått den egentligen.
Smarteus, ja den har det jag tittade/testade när jag var där o titta på min bil.
sm
34
smarteus
428i GC xDrive 2016
@mackann
Surt att vänta på en sån sak. Verkar vara något generellt just nu. Fick vänta 1 vecka på att provköra 428i GC då många av Stockholms handlarna hade fått in bilen och fått regnr men inga plåtar.

Beställde en 428i xdrive GC m-sport igår. Lev v41.

@mackann
Tack för bekräftelsen kring nav. Verkar alltså vara samma nav som i 3serien LCI?
Du verkar ha beställt en 428i m-sport alpinvit med vitt skinn?
Har du tagit några bilder när du varit och tittat på den? Har nämligen beställt nedan.
428i GC xdrive m-sport
Alpinvit
Ivory/svart läderklädsel
Sportautomat
Lounge pack
Navigation PRO
Tonade rutor
Park assist

Om du har några bilder på din vore det kanon najs om du kunde dela några bilder om du har. Vitt på vitt är en chansning från min sida
ma
105
mackann
428IX GC 2015
Har inga bilder tyvärr. Jag tog tillslut carbon svart och elfenbensvit skinn klädsel. Ja samma som 3 serie lci. Den har dock inte led listen så som nya 3 serien runt hela radio och ac konsolen.
Da
57
DanJo
428iX GC 2016
@smarteus
Tror mackann fegade ur och tog CB. Min spec är väldigt lik din förutom att jag valde Innovation isf Navigation. Lite chansning med vit/vit från min sida också. Har inte sett den i verkligheten men tror det blir riktigt fint! Har en preliminär leverans v37 (Beställde i måndags!). Velat mycket fram o tbx men nu kör jag på vit/vit. Alternativet var alcantara/tyg och elsäten istället.
Vore kul om någon här som också valt vit/vit och kunde ge lite feedback. Men till syvende o sist är det en fråga om individuell smak!
/Dan

sm
34
smarteus
428i GC xDrive 2016
@mackann
Ah okej. Tack för infon

@DanJo
Ah vad kul. Jo jag funderade först på solidsvart.. Sport model.. Och vitt skinn.
Men sen fastnade jag för m sport. Och deb gick inte att få i solid svart. Och de än är grymt snygg i vit. Sen har jag haft svart skinn i alla bilar hittills. Och ville verkligen ha vitt skinn. Så blev solid vit med vitt skinn. Har inte hittat någon bra bild förutom dom man kan skapa själv på BMW.se
M sport har ju svart innertak. Och så tog jag valt tonade rutor. Samt svart accentlist. Så hoppas det ska balansera det vita lite :) HOPPAS iaf :)
V41 är min som sagt beräknad för leverans.
Vore kul om du kunde posta bilder när du får den.
Da
57
DanJo
428iX GC 2016
Har också valt tonade rutor bak samt svart accentlist! Finns en del bilder på nätet med alpinvit och ivory/svart, men alltid svårt att få en sann bild. Alternativet är ju Oyster som ska vara lite mindre vitt än Ivory. Enligt andra forum verkar man inte behöva oroa sig för att vitt blir lättare missfärgat än andra färger bara man tar hand om lädret ordentligt och regelbundet smörjer in. Såg att det finns en del M Performance detaljer till GC i form av bakluckeläpp och stripes/trösklar i svart. Kanske blir bra på alpinvit, eller kanske lite för mycket? Om jag får min som lovat kommer jag lägga upp bilder direkt.
/Dan

Nej ingen bil denna vecka heller, hoppas nästa vecka ska bli min tur.
Kan ta bilder och så om ni vill när jag väll får pärlan. Var inne på BMW i malmö och de hade fått in en nästan identiskt bil som min. Värst vad snyggt 4 serien är :D varje gång jag ser det så älskar jag det mer.
Vet inte om ryktena stämmer men jag trodde de bilar (420d) som byggdes efter sommaren skulle få 2 avgasrör men denna hade bara en. Ingen stor sak men det ser coolare ut med 2 :D

Förresten någon av er som som ska köra på lackskydd? jag funderar på DITEC's Clearshield själv.
Länk
Verkar klart bäst men har ingen erfarenhet? någon som använt dessa?
Min gamla 325 fick stenskott bara någon vecka efter jag fick det och jag tror man får en bra skydd med detta plus att det bevarar färgen under. Vad tror ni?
ta
14
tazp
420d GC -15
@vampyren Det kan nog stämma, min har iaf två gasrör..
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
420d med B47 motorn och 190hk ska ha dubbla ändrör, det var inte en "gammal" bil med 184hk motorn du såg?
Skönt att höra, bilen i hallen såg ut att vara helt ny så jag antog att det är b47 motor. Ska kolla med säljaren på måndag 😊
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Var det denna Länk ? Den är iaf byggd 28.02.2015 och har 184hk.

ta
14
tazp
420d GC -15
Nu ringde åf och sa att jag ska få min bil på onsdag så hoppas det blir av denna gång.
sm
34
smarteus
428i GC xDrive 2016
Är det någon som sett några bilder/videos på "nya" 2016 nav:en. t.ex vad dom menar med "more realistic 3D graphics"

"revised professional navigation system faster than before and with a more realistic 3D graphics and free updates folders within three years"
Hör är en Alpine White med Ivory/svart-skinn.

Länk
Yezzz min bil har kommit till Malmö,väntar bara på registrering men jag får det definitivt om några dagar 😍😋😎
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.