|
Sida 10 av 40
|
|
|---|---|
|
Visst är ambient-belysningen runt klimatkontrollen ny på denna 320 LCI? Länk Kan inte hitta någon bild som visar samma på 2016 4-serie. |
|
|
baddar: vet inget om 193 koden :), min säljare sa bara bilen är i Halmstad. Får vänta tills han hör av sig, ingen ide att ringa runt tror jag, går inte fortare tyvärr. |
|
| Var där idag. Säljaren kunde inte se om den hade kommit. Men vi gick ut på gården och där stod skönheten.. Så surt och inte få åka hem med den. Måste vänts på reg skylt. Vet inte när den kommer.. Men säljaren skulle ringa imorgon så får se då! | |
|
Bilen beställd! Preliminär leveransvecka 37. Blev 428i xDrive automat Alpinvit med ivory/svart interiör M Sport Innovation pack Lounge pack Park assist Svankstöd Eluppvärmd ratt Tonade rutor bak /Dan |
|
| När beställde du? När jag förra veckan kollade med min säljare så var min planerad att byggas vecka 40, då beställde jag för 2 veckor sedan. | |
|
tsint: Beställde idag! Säljaren hade precis fått sin allokering för nästa 3 månader. Antar jag fick första av hans reservationer. /Dan |
|
|
tsint: Beställde idag! Säljaren hade precis fått sin allokering för nästa 3 månader. Antar jag fick första av hans reservationer. /Dan |
|
| Ok såå... goda nyheter. Har fått regnummer :=). Nu är det bara att vänta. Jag förmodar att dina skyltar är nog på väg @mackann. Hoppas verkligen det iallafall. | |
|
I väntan på bilen så har jag hunnit hitta ytterligare observationer som jag inte kan hitta svaret på. Enligt BMW's hemsida så inkluderar M Sportpaketet "Växelspaks- och handbromsdamask i läder Walknappa" - men vad jag kan se så är det bara sportautomaten som får en damask, någon som råkar veta? Det verkar även som sportautomatens växelförare är kortare än vanliga automaten. En annan fundering jag har, var sitter alla högtalare för H/K-ljudet? Enligt specen så ska det vara 16 högtalare, 2 i respektive dörr, 2 under framstolarna och 2 bakom iDrive-skärmen. På 3-serie sedan så sitter 4 högtalare i hatthyllan och då får jag det till 16. Men på 4-serie GC så finns det ingen hatthylla med högtalare, så var sitter de då placerade? Jag har lite för mycket tid över :) |
|
|
Hej Jag tror de visar på Harmon Kardons hemsida: Länk Jag tror det sitter högtalare i dörren bak på 4 GC. Så 2xMitten fram 4xdörren fram 2xunder säten fram (bas) 4xdörren bak 4 magiska högtalare som ingen vet var de finns.... Joo de finns faktiskt gömda precis där baksätet tar slut vid huvudet (ungefär där bagageluckans mekanisk går in). Kolla in videon på följande länk så ser du: Det är alltså totalt 16 högtalare med tot 600 watt. 7 st små, 7 st middle och 2 st bas. |
|
| Nu finns ett regnummer till bilen iallafall! Var där idag och hoppades få hämta den.. Nu väntar de på registreringsbeviset för fick inte hämta ut den tills de fått de. Förhoppningsvis kommer det imorgon så jag äntligen kan få den. Reg skylt kan jag sätta dit en egen så länge om den nu inte kommer imorgon med! | |
| @baddar, bra jobbat, har bara snabbt kollat den videon tidigare men uppenbarligen missat detta. Då tvivlar jag inte längre det är 16 högtalare :) | |
|
Har läst igenom tråden. Men tänkte ändå ställa en idiotfråga som ny användare. 428i GC 2016. Är det något nytt som är "bekräftat"? Har läst lite olika på några ställen. - Smalare nav PRO skärm? Stämmer detta? - Ny design runt mugghållarna fram? - vita leds (förut orange) som visar temp fram på instrumenten fram? Tack på förhand. Henric |
|
| Samt har jag läst nånstans att Park Assist efter 2016 modellan även kan parkera i en "vanlig" parkeringsficka (inte bara fickparkera). stämmer detta? | |
|
BMW Sveriges hemsida lämnar en del att önska vad gäller detaljer och uppdateringar, kolla istället bmw.de. Så här står det om på Park Assist på bmw.de Parkassistent unterstützt Einparken parallel oder quer zur Fahrtrichtung, Parklückenvermessung, Berechnung der Einparklinie und Übernahme der Lenkung Fungerar alltså både att parkera parallellt samt tvärs körriktningen, skulle tro samma gäller för bilar som säljs i Sverige. |
|
|
Lägger min beställning på fredag för att hinna få septemberproduktion. Sen skriver vi på måndag nästa vecka. Enligt BMW Sverige så kommer inte 430 komma förrän juli -16. Ev mars/april men den chansen var väldigt liten. |
|
|
Hej @smarteus - Smalare nav PRO skärm? Stämmer detta? Ingen aning. Tyckte inte det men kommer definitivt att ta bild om jag får en chans. - Ny design runt mugghållarna fram? Detta har jag kollar själv och det stämmer. Det är samma som på 3 serien LCI, alltså skjutbar istället för löstagbar. - vita leds (förut orange) som visar temp fram på instrumenten fram? Detta har vi på bild tidigare i tråden om du tittar. Det är en 4 serie i england men misstänker att BMW nog ändrat i hela utgåvan istället för bara vissa länder. Alla svar kommer besvaras förhoppningsvis så snart @mackann får sin bil (tror han är först ut att få sin om inte @vampyren hinner få den innan. |
|
| Blev ingen idag heller, de väntar på registreringsbeviset.. Funderar på att säga att jag skiter i bilen och går över till audi på andra sidan gatan o hämtar ut en a5 de har på laget för är så jävla trött på detta nu.. | |
|
nejj kom igen @mackann Det är inte värt det. Audi är för dåliga plus att 4an är sååå jäkla snygg. Du har nog din bil inom 3-5 dagar. Tänk bara att den inte kommit från Halmstad. Den finns på transport så snart är den här. Btw vad hade du för leveransvecka och hör med Marcus, han kan säkert ordna något från reservdelar till dig (typ m perf. nykeluti). |
|
| @mackann..... JAg tar tillbaka allt jag har sagt..... DET GÖR SÅÅÅ JÄVLA ONNTT.... Den står bara där.. de har fått in den men något cp-barn (ursäkta uttrycket) har missat skyltar och regbevis. Det är någonstans och ska letas upp och när det kommit till de så kommer de höra av sig. Jag har dock tur för lackningen kommer ändå ta någon dag men faaann man blir galenn... Vill bara in dit och ta den :=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.