|
Sida 1 av 40
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har beställt en 428ix GC med leverans i början av juli. Spec 428i x-drive Glaciär silver M-sport paket 19" 442 Sportautomat Komfort paket Navi pro RTTI Tonade rutor Svankstöd Adaptive M suspension Hifi PDC fram och bak Något som jag missat som är ett måste? Är lite osäker på färg. Någon mer som beställt? Verkar väldigt tyst om 4 serien överlag härinne. | |
| kolla och sök gärna innan ni startr nya trådar, det finns redan en tråd för "tråden för er som ska beställa 4-serien,posta gärna där ! men för övrigt fin spec! | |
|
men det här är ju ändå en Gran Coupé som är en helt ny modell så inte alls helt fel med en ny tråd tycker jag, precis som du har trådar för 3 serie touring osv. /Anders |
|
|
Jag gillar den gråa färgen, mineralgrå?, för jag tycker att M-paketet framträder tydligt då. Men glaciörsilver är också trevlig. Annars tycker jag specen ser bra ut och du har med det man vill ha. Bra att du kom ihåg svanskstöd. |
|
| Snygg modell! Varför Navi? Är det vär de pengarna, inte i mina ögon! Skulle hellre ta glaslucka, skönt med extra luft på vår o sommaren, snyggt också! :-) Synd att man ej kan få mörkblå med M-sport! Mvh | |
|
Med känsla - precis vad jag tänkte Grelle - gillar också mineralgrå men tycker det blir en större kontrast mot m paketet med silver. Passo - soltak har jag i beställningen, glömde skriva den. Navi vill jag inte va utan. Använder det mycket och hela inredningen blir mycket snyggare med större skärm och stor touchpad. |
|
| Släng på Comfort Access och uppgradera till HK-ljud när du ändå slantar iväg! | |
|
Länk Kolla länken, riktiga bilder på GC m sport i estorilblue! Riktigt läcker! |
|
|
Hej, Mångårig läsare av detta utmärkta forum men har hittills inte sagt så mycket. Nu är jag dock nyfiken på vad ni som beställt en GC har fått för leverans datum. Har nyligen själv beställt en 428 GC och redan trött på att vänta... Har inte fått någon exakt leveranstid men det ser just nu ut som om leverans sker först efter sommaren :-( |
|
| AutoPartner i Linköping har en Estorilblå 4GC med M-sportpaket hemma. Står som demo idag på Mantorp Park tillsammans med några andra EB BMWs. | |
| Beställd en gran coupé i mineral vit förra veckan. Fick besked att leveranstid skulle vara 12 veckor. Alltså leverans i mitten av september. Vad har andra fått för besked? Hur ofta stämmer det som de säger? Vad är era erfarenheter? | |
|
Daniel, jag tror att de brukar stämma rätt så bra. Sen kan ju alltid allt ändras i sista sekunden eller under tiden du väntar. Räkna inte med att du får den tidigare så blir du inte missnöjd om den skulle göra det ändå :-) Håller med "330 diesel" ang Harman/Kardon och Comfort access. Panorama/sollucka var bra att du hade med på en sån bil. Många som missar eller skippar luckan på sportbilarna känns det som. Belysningspaketet (om det finns) är en annan fin detalj tycker jag. Vet inte vad det finns för options exakt på 4GC men när du plockat navin så finns ju där många BMW mobila finesser typ Connected Drive, BMW Apps, Remote service som inte bör kosta multum men ökar användarglädjen kanske. En hel del nya bilar har dessa funktioner specade när man kollar. Ligger Blutooth i komfortpaketet? Stöd för smartphones? Utökat instrumentkluster är riktigt nice om du inte har det. Läcker bil för övrigt, grattis och lycka till! |
|
|
Min beställning: BMW 420d xdrive (är ingen motorkille) Mineralvit metallic Läder Dakota svart. 205 Automatisk växellåda med Steptronic 3BE Backspegelkåpor i svart 403 Elektrisk glastaklucka 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 676 HiFi Högtalarsystem 205 Automatisk växellåda med Steptronic 3BE Backspegelkåpor i svart 403 Elektrisk glastaklucka 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 676 HiFi Högtalarsystem 3 710 M Lädersportratt 19"LM fälg Stjärneker 407 Tack för svar ang leverans föresten! |
|
|
Hej, Är grymt sugen på en Gran Coupé men funderar även på en 3 Touring som kanske är det lite mer praktiska alternativet. Vad tycker ni som har eller tittat på en GC ska man släppa kombin o gå på en GC istället? Kombi har ju varit populärt länge men frågan är väl hur ofta använder man det? Borde väl även vara lite tystare i coupén också. Om det blir en GC är motoralternativet nästa fråga, 320 bensin eller diesel? Samma prestanda men något högre förbrukning på bensinarn som brukligt. Någon som har koll på 420i (bensin) eller 320i som har samma motor? Läste testet här på AP på 428:a som fick mycket beröm men det är ett lite för dyrt alternativ för mig, är inte 420i en liknande motor? Mvh Mackan |
|
|
Jag har beställt en 420d gran coupe. Provkört både bensin och diesel men föredrog diesel. Det är en smak sak tycker jag. Gällande Touring vs GC, så är det ganska stor skillnad i plats där bak. Det är ganska trångt där bak på en GC. Dock så är det en mycket roligare bil och mycket snyggare. Kombi känns som du skriver lite tråkig, det håller jag med om. 420i/420d är fyrcylindring motor och har rätt bra drag. Inte för klen enligt min uppfattning. |
|
|
Hej danieldel, Får man fråga vad du tog för utrustning i stora drag? Färg fälgar? |
|
|
Absolut. Min beställning: BMW 420d xdrive Mineralvit metallic Läder Dakota svart. 205 Automatisk växellåda med Steptronic 3BE Backspegelkåpor i svart 403 Elektrisk glastaklucka 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 676 HiFi Högtalarsystem 205 Automatisk växellåda med Steptronic 3BE Backspegelkåpor i svart 403 Elektrisk glastaklucka 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 676 HiFi Högtalarsystem 3 710 M Lädersportratt 19"LM fälg Stjärneker 407 Jag är 27 år gammal utan barn:) |
|
|
Ser mkt fint ut, såg att det redan stod längre upp i tråden men som vanligt slarvar man när man läser. Jag har förresten barn, 5 och 8 år, men det var länge sen vi hade barnvagn, men då är det väl en fördel med Touring. Ska åka och provköra imorgon eller på torsdag, vi får se vad det blir GC eller Touring. Då har du "Sport Line" med den färgen och fälgarna? Är lite inne på M-paket men är osäker. |
|
|
För er som funderar på Touring före GC eller GT för familjen köper med fördel senaste Auto Motor & Sport och läser. Bara ett tips.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Det är inget snack om att Touring är bekvämare om man har familj. Ja det stämmer, det är Sport line. M Sport är skitsnyggt. Kostar cirka 35k mer. Jag gilla dock mest M sport ratten. Så den tog jag. Jag kan förstå dig Marcus! Jag kan förstå att man tröttnar på Kombi. Med barn 5-8 så kan du utan problem ha GC. Taket är väldigt lågt. Så för vuxna är det inte särskilt trivsamt där bak. Speciellt om man är över 175 cm lång. GT gillar jag personligen, man sitter högt och den är bekväm och köra. Men många verkar ogilla designen. |
|
|
Tack för tipset "Tinne" Har nu läst testet med stort intresse och det känns ju självklart att GC är en lyckad bil. Sen är det väl så att man läser det man vill läsa men jag tycker nog att den fick mycket positiv kritik framför allt för designen. Dock lite fundersam över fjädringen som de verkar tycka va hård men är den för hård? Även om man inte väljer M-paketet så kanske man väljer sänkningen (10mm) som jag tycker gör skillnad. Men då blir den väl lika hård! Tyvärr blir det ingen 35i 30d för mig som i testet men jag hoppas 20i eller 20d gör jobbet. Lite tråkigt att de mindre 6:orna försvunnit men det har väl med miljön att göra så det är väl positivt. Vi får se vad det blir men det väger åt GC... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.