|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som vet om det är samma dörrstopp till E34 och E32, har en på skroten till en 5-serie och undrar om det passar min E32 7 serie. Är det samma dörrstopp till både bak och framdörr på vänster sida ? //Ronin 72 | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Webbsidan realoem.com är en guldgruva för just dessa problem. Här har du en sprängskiss över förardörrarna på min E34 535i -89 och dörrstoppet är detalj #2 Här ser du direkt att det är samma till höger och vänster sida. Notera även det unika reservdelsnummer som är 51 21 8 155 698 Länk Nu går vi till bakdörrarna. Även här kan vi se att det är samma till höger och vänster. MEN! Detaljen har reservdelsnummer 51 22 8 168 090 dvs det är INTE samma mellan framdörrar och bakdörrar! Länk Ok, så i vilka andra modeller sitter dessa pryttlar då? Via samma sida kan du göra en korsreferenssökning. Ta reservdelsnummer och kör en sökning och du får fram följande. Dörrstopp fram kan sitta i följande modeller Länk Dörrstopp bak kan sitta i följande modeller Länk Notera att jag skriver *kan sitta* för det kan förekomma olika utrustningsalternativ och förändringar på årsmodeller. Men ovanstående ger en bra överblick på vilka bilmodeller man ska sikta in sig på för att söka efter delar. Men du ska ändåså säkra att du får rätt del. Det gör du genom att först slå upp din egen bil i realoem.com och anteckna det reservdelsnummer du är intresserad av. När du sedan hittat lämpligt offer på en skrot så tar du dess chassinummer (räcker med de sista 7 siffrorna) och slår upp detta fordon i realoem.com och kollar att det har samma reservdelsnummer som på din bil. |
|
Jag tror att jag har dörrstopp från skrotad E32, 750I 91.a. Vad skall du ha fram eller bak? |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Sist jag köpte dessa dörrstopp hos BMW var 2005 (då kostade de 245 SEK för fram och 241 SEK för bak per styck). |
|
Tack för grymt bra svar. BMW tar 625 kr för ett dörrstopp. Det är fram, förardörren som är slut. $Martin har du ett som är ok ? Ronin72 |
|
|
Jag kan kolla imorgon om jag har något kvar. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.