|
|
|
|---|---|
|
Köpte en flaska fälgrengöring på Clas-Olle och blev riktigt imponerad. Den tog lätt bort en hel vinters smuts på fälg och bromsok. Vill bara säga att detta inte gäller min pärla, den tvättas regelbundet:-) Kan lätt påstå att den här produkten är bland dom bästa jag testat och för en spottstyver. .. Ser att produkten är på kampanj nu för 49:- Här är länk Länk /Borgen | |
|
Tack för tipset. Har dock några liter kvar av mitt lahega jag köpte, koncentrerad så man späder själv. Överlägset bästa priset :) |
|
|
Jula´s eget märke Hamron är också grymt Länk Lika bra som Sonax (som är det bästa jag testat) men till 1/3 del av priset 39:- (alltid ej kampanj) |
|
| Julas innehåller oxalsyra, Sonax är syrafri såvitt jag vet. Syra är iofs bra när det behövs. | |
|
Det är tydligen Lahega som tillverkar Clas Ohlssons bilvårdprodukter, de brukar ha bra medel för det mesta. /Masten |
|
| Jag ser det på flaskan nu! Förklarar varför den är bra! Ska nog testa övriga sortiment också. | |
| Tor: Jämföra äpplen med päron funkar inte. Sonax kostar 99:- för 750 ml och Julas 39:- för 500 ml. Så din "tredjedel av priset" är nästan två tredjedelar. | |
|
På lokala macken säljs iaf sonax som 500ml till priset 119kr Mekonomens tar visserligen "bara" 99kr för 500ml. Länk Aldrig sett Sonax i 750ml faktiskt. |
|
|
Finns här: Länk Länk |
|
|
Apropå Sonax så har jag för mig att 750 ml kostar 79 kr på Gekås i Ullared - kan vara bra att veta om man har vägarna förbi. /Masten |
|
|
25% på allt i Mekonomens butiker & på mekonomen.se i helgen 26-27/4! Öppet i butik lö 10-15, sö 11-15. 25% på Sonax ; ) yeah! |
|
| Classe har, Länk | |
| Har testat sonax, turtle extreme mfl och jag tror bara mequires alternativ någon annat premiummärke har varit bättre än classes egna som jag provat. Ska köpa på mig några flaskor:-? 8 | |
|
Tvättar man fälgarna regelbundet 1 gång i veckan när man tvättar bilen så behövs inget fälgrent. Tyvärr har den som hade min tidigare bil inte tvättat vinterfälgarna sedan 2007... Vad är nästa steg? T-röd? _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Även om man tvättar fälgarna en gång i veckan så får du ändå flygrost på dem - för att få bort det krävs starkare grejer som innehåller oxalsyra, alternativt pH-neutrala medel som Iron X eller Bilthamber Korrosol. /Masten |
|
|
Fälgarna blir inte rena utan fälgtvätt, isf har man ej använt bromsarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.