AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
515

Kaross förändringar E46.

Hände de något kaross mässigt på E46:orna mellan 98-2000, både sedan o coupe?
Hände det något invändigt?
När kom dubbelvanos på sexorna i E46?
Har lite svårt för 3-serien efter faceliften, dessa små ganska otäcka dimljusen ogillas av mig.
Kom något kul som standard under denna tidsperioden?
Är de någon som vet om de kommer o säljas nya bakljusen (from -01) som typ piratdel så man slipper dra om en hel kabelhärva?

Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Ny ratt och design på stereo fr o m -00, Nya material på lister och säten tror detta också fr o m -00.
2xVanos finns från produktionsstart på E46 6cyl. 1998.
Tycker inte de nya baklysena är så himla mycket snyggare... men det är ju bara min åsikt... Fronten däremot gillar jag skarpt!

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Erito,
nu tror du nog snart att allt jag skriver är tvärtom om vad du tycker men faktum är att jag tycker baklysena är ruskigt fräscha på de nya men fronten däremot är gräslig!
Men det är som sagt vad just jag tycker :-))

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Sanningen (min sanning alltså) ligger nånstans mittemellan. Den nya grillen/huvlinjen tycker jag ser rätt aggressiv ut men undre delen av fronten är en katastrof. Bakljusen, tja, tycker nog båda varianterna är rätt ok.
ja Anders S., det tror jag :-)
Jag tycker inte att de nya baklysena är fulare, men jag skulle inte lägga pengarna på att byta.

M-fronten är snygg tycker jag... försök skriva något annat om DET du :-D

Mi
542
Micke R
328i -98
Jag håller med Erito ang. Bakljusen. De nya ser "risbrännaraktiga" ut...Avensis liksom

Fronten är jag kluven inför. Lyktorna är ok tycker jag. Varken bättre eller sämre än de innan Faceliften - bara annorlunda.
Vissa spoliers är dock lite lustiga på faceliften....tycker jag. ;-)

Mvh / Micke R
Jag håller med om att stötfångaren på nya E46 är en klar försämring men resten av modifieringarna gillar jag. Därför beställde jag min med M-paketet.

Länk

Går även att eftermontera...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

M-fronten är snygg faktiskt!
Lyktorna är tyvärr långt utanför mitt tycke av smak..

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tycker faceliften blir snyggare och snyggare för varje gång man ser den...

/Kristian
Jag fick oxå ge faceliften lite tid att mogna, men efter ett tag kunde jag inte låta bli att skaffa en!
Henrik A: Går det bara att eftermontera (köpa) HELA M-spoilerpaketet? Kostar väl ca 10 tkr tror jag. Skulle räcka med fronten. Det finns väl en mindre M-spoiler sats också för 4 tkr vid nybeställning. Nån som vet vad den kostar för eftermontage?
mvh
Vet inte om M-spoilerpaketet kan köpas i delar. Till E36 går/gick det i alla fall att köpa de olika delarna till M3-kitet separat. Jag skulle dock avråda från att bara montera fronten. Det kommer inte se bra ut tillsammans med originalsidor och original bakre stötfångare.
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Det går att köpa i delar och ser rätt bra ut tycker jag med bara fronten det är den som är snygg.
Mi
542
Micke R
328i -98
En sak som jag kom på i helgen. E46s dörrhandtag förändrades innan faceliften. De första öppnar rakt ut när man drar i dem. Kompisens E46:a öppnar snett uppåt/utåt när man drar i dem.

Mvh / Micke R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.