AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.237

Köpa Z4 -åsikter om denna?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sugen på en Z4 m-sport minst 3.0 och ingen fyrcylindrig.

Börja försöka få grepp om vilken jag vill ha har bara provkört 2.3 manuel och den va inte så upphetsande körmässigt.

Är det DKG lådan man bör ha?

Åsikter om denna?

Länk
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Är väl inte helt avgörande men den ser inte ut att ha farthållare. Man tror ju gärna att det är standard men jag tror inte det var det i Tyskland.
Tycker allt att den känns en smula dyr i förhållande till mil, ursprung och ålder. Det där är iS-pengar.

Det är blott en dryg månad sedan den kom till Sverige och givetvis är det en berättigad fråga varför den säljs så snart. Min filosofi är att såvida bilen inte är helt klockren så kan man lika gärna importera själv när status är sådan.

Annars lyser de gamla paddlarna (som egentligen är två duktigt trista knappar) med sin närvaro samt ett par andra puckar är väl värda att vara medveten om; hemmamålade bromsok, avsaknad av utökad läderklädsel, farthållare i keine-utförande, ingen HiFi Prof och ett litet frågetecken kring vad det egentligen är för avgassystem.

Helt säkert är bilen kanonfin, men såvitt inte prutmånen finns där så går det att hitta bättre grejer för denna peng. Det var min tämligen kritiska granskning efter en kort översyn :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Stort tack för tips och synpunkter. Är lite luftlandsatt när det gäller denna modell.
Har ni tips på bättre alternativ så tar jag tacksamt emot dessa.
Skanna regelbundet av mobile.de under en period om du är beredd att importera. Då kan du ganska snabbt skapa dig en bild av vad du får i förhållande till hur mycket du vill lätta på lädret. Det är även en bra idé om du ska köpa något som redan finns på svensk mark. Dumt att köpa fel bil till fel pengar och i Sverige är utbudet för klent för att greppa läget på marknaden.

Läs på om modellen, vilken extrautrustning som finns att tillgå, uppdateringar mellan modellåren (växelpaddlar, manövrering av tak under färd etc.) samt även facelift som gick i produktion under Q1 2013 så lär du dig snart vad du kan få för pengarna. Tveka inte att skriva här eller skicka PM, är det Z4 så bör jag kunna stå till tjänst med kritiska (på gränsen till elaka) ögon när det dyker upp konkreta objekt. Är själv i köpartagen och sitter med fingret på avtryckaren för en egen import från Tyskland.

En annan bil att kika på är Porsche Boxster, gärna en S och du kan välja mellan att lägga till lite utöver en Z4 och få en av senaste snitt eller lägga dig i krokarna kring 400' och få en sen årsmodell av förra generationen (många rätt trevligt specade Black Edition till salu just nu). Finns även Spyder om man är lagd åt ett lite rejsigare håll. Själv orkar jag tyvärr inte med taklösningen på den senare, annars är det en bra fräck kärra.

Rätta mig om jag har fel, men hade inte du en väldigt trevlig E30 M3 för ett par år sedan? Reserverar mig för att det kan vara en säkring i min hjärna som gått men en liten klocka ringer här...
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Freddesix,

vi tänker nog på samma person.
Hur man kan byta en superb E30 M3 Evo mot en F430 övergår mitt förstånd : )

Hoppas att du lämnar "the dark side" BjörnB och återvänder till oss.

BMW Club Schweden-BMW Sport Club
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack igen för tipsen, eminent forum detta :)

Stämmer bra, jag hade en M3 evo för några år sedan. Förstod redan när jag la ut den på annons att det förmodligen är väldigt dumt att sälja och med facit i hand så var det helt klart så. Den är saknad.

Minst lika körglad som Ferrarin!

Men nu ska jag försöka ta mig tillbaka till BMW träsket igen :)
In kliver Hobbe! Om jag inte är ute och cyklar helt så hade du en silverfärgad E85 med komplett Aero-paket? 3.0i pre-facelift, vita blinkers runt om, hardtop. Har även fått för mig att den rastades på bana emellanåt.

Rätt eller fel?
Missade Björn med en minut där, kul att jag var rätt ute och varmt välkommen tillbaka till den blåvita sidan! Hoppas att din f.d M3 finns kvar i Sverige.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Freddesix,

det stämmer.
Numera harvar jag omkring i en 1M, dvs en familjebil...
Roadstrar däremot är något extra speciellt.

Kul att du kommer tillbaka BjörnB.
Det är dags att få se #367 på rikets motorbanor igen ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har sökt lite men inte blivit nåt klokare...

Vad skiljer 3.5 mot 3.5is förutom maxeffekten? Och hur har dom extra hästarna plockats ut? Mjukvara?

Hur mycket extra är det värt att lägga för en is?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.