|
|
|
|---|---|
|
tjenare jag är inte så vidare kunnig inom bmw mek då jag nyligen skaffat min första E46a! Under vintern nu så la värmen av helt plötsligt när jag åkte och lämnade in bilen på verkstad och dom spolade rent systemet och sa att förra ägaren hade haft kylarcement i den och att det hade satt stopp i systemet, han sa även att jag skulle byta värmeelementet men ej gjort det än! och efter ett par spolningar så funkade värmen igen men nu har den lagt av igen så lämnde in den på BMW i norrköping och för felsökning och dom hittade inte direkt något fel. Men dom sa att jag hade högt tryck i systemet då dom luftade den ett par gånger och vill byta del för del tills dom hittade vad problemet var. Så min fråga är, har någon annan haft liknande problem eller några tips som man kan kolla upp själv? Tack på förhand! Robban | |
|
glömde tillägga att den är en 320i touring e46 00 Robban |
|
|
Hej Troligtvis så har kylar cementen satt i gen systemet det är det sämsta man kan hälla i...Prova med att känna på slangarna om dom är varma alltså jätte varma då du har kört en stund med bilen dom ska vara nästa lika varm som kylarslangen,om inte plocka bort värmepaketet och se om du lyckas att spola rent det.har du tillgång till tryck luft så kan du kolla värmepaketet efter så du ser att det inte läcker.lågt tryck under vatten som man gör med en cykel slang...om det är nu det felet så det inte är en slang som är böjd eller nått annat Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.