|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
wentan: Den såg helfräsch ut, men de där fälgarna.....smaklöst!! Klar mardrömsvarning :) |
|
|
Kalle: De var dom jag syftade på, annars såg den minst lika fräsh ut som den på bmw i Kristianstad. Förhoppningsvis har han kvar orginalfälgarna. Hade jag haft ett garage till hade ja funderat på o köpa den, den e ju bara så retro så väldigt sportig men ändå diskret. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| Visst är den en fin bil. Titta på E23:an, den är ju inte helt tokig heller. Klart ett alternativ till 633:an. Eller? Lite billigare i alla fall och ovanlig på vägarna nu för tiden. | |
| Undertecknad har också varit och kollat på den vagnen. Den är otroligt fint exemplar till ett bra pris. Vill ha tarmen BARA skriker köp........och sambon Vrålar inte en bil till skärp dig. SUCK | |
|
Länk håller med kalle om denna.. är dåligt lackad som fan.. dock nylackad men enligt försäljaren var den avställd i över 5 år.. hade från början ett pris på 59 000 :- Var o provade en celica där som var totalslut men till fantastiska priset 26 000 fick man i alla fall en hel del mögel |
|
| Är det inte ett väldigt bra pris för den i Kristianstad? | |
gangsta_toth |
Själv tycker jag inte att dokumenten spelar SÅ stor roll. Det viktigaste är väl att bilen ser, hörs, känns och går bra. Eller? Men förstås, finns det dokument till bilen så är det ju värt många extrapoäng. Men å andra sidan garanterar det ju inte att bilen går sönder på något sätt. Står förresten en 6-serie utanför Need for speed i Malmö. Riktigt läcker inrednibg... Har för mig att det var svarta sportläder-stolar. |
gangsta_toth |
Måste också säga att en 6-serie ser bäst ut med en lagom sänkning och dom gamla M5-fälgarna utan kåpor... Förstås utan nått gayigt plastspoiler till, såvida det inte är ett orginal M-paket. |
| Jag tycker att de tidigaste 6-seriebilarna är en av de snyggaste BMW-modellerna. Utan massa spoilers eller moderna fälgar. (Originalskick förståss.) | |
|
k.Kierkegarard, 633:an i krstd är ett FYND!!! Jag var mycket sugen på att köpa den i höstas men det sket sig pga 2 saker: 1. Ingen stans att förvara den. 2. Inga pengar ;) |
|
|
nofx16: Synd att höra, det är ju kul om den säljs till en entusiast som kan ta hand om den. Ring Finax telefonlån och klipp till! =) |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Kan bara hålla med de som kikat på 633:an här i Krstd. Det enda som egentligen inte ser/är original ut är ändarna på avgassystemet. Det är antingen hemmagjort eller piratavgasdel. Detta är ju dock en struntsak i sammanhanget då det inte är lätt att hitta många tidiga E24:or i det skicket. |
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Kan tillägga att 633:an på Ericsson & Månsson är reserverad till någon i Linköpingstrakten. Kan det vara någon här månne? Den ska bara genomgå någon form av diagnos först. |
|
Den absolut fetaste 6-serien jag sett va en M635Csi med 20" Alpina! :)) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Trevlig vagn, tyvärr så passade ju inte fälgarna riktigt.. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Ang E24 serien.. Hade jag köpt en sådan, så hade jag rollat den mattsvart, satt på 17X10" M-konturfälgar, sänkt den MAX, och fixat ett spoilerpaket! Dessa bilar är värda ett gangsterrykte! (dock gör man detta på en lagon sunkig bil, inte en i orginalskick...) Som en gammal E28, 100 gånger snyggare i M535i utförande, gärna sänkt med schysta 17" (även om 16" BBS splitt är helt ok..) och gärna en motor som matchar stuket:) |
|
|
sallepwr, Vet väl inte riktigt om jag instämmer med din smak...rollade bilar är i regel ingen hit ;) M535i är dock en fin bil, gärna med 17". Det där med matchande motor vet ju du en hel del om kan jag tänka ;) När skaffades M5, och har du lagt ner MR2-projektet? :) Mvh Kalle |
|
gangsta_toth |
Nej, nej, nej, nej, NEJ!!! Det är INTE snyggt med en rollad Bmw 6-serie. Det kanske går bra på en E21, men inte på en sån här klassiker. Om man nu MÅSTE styla den, så ska man cleana till linjerna. Bort med lister och dörrlås. Montera MAX 17-tums fälgar. Orginal Bmw, förstås. Inte nått tillbehörs-skräp. En lätt sänkning är också snyggt, men inte ända ner. Om någon hade monterat neonljus på en sån hade jag nog börjat fundera på olika sätt att plåga folk på... |
|
Mr2an vilar i vinterkylan.. M5 köpte jag igår:) Ang att styla en 6 serie så skrev jag att man gör det på "en lagon sunkig bil" dvs en rostig gammal hink som snart ändå är färdig för skroten. Dvs; styling på en billig bil, som man ska ha kul med ett litet tag.. |
|
gangsta_toth |
Ok, då har jag förståelse för det i alla fall... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.