|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Åk inte och kolla på denna bil utan att veta följande! Speciellt inte om ni har lång resväg... Länk Var och kollade idag och kan konstatera följande utan att ha provkört: * Klädseln (som är HALV-skinn) är väldigt sliten. Förarsätet bör bytas ut pga sprickor/revor/slitage. Detta tyder även på att miltalet INTE stämmer! * Panelen som sitter under radion fattas. * Ingen dokumentation fanns tillgänglig: "Jag tror att min systers man har papperna, eller så har någon stulit dem" * Utvändigt var bilen fin och rostfri, även undertill vad man kunde se. Plus för Alpina-fälgarna. * Interiören är i färgen "Äckel-mörkgrön". Hade varit kul om någon annan som kollat på denna bil hört av sig med sina åsikter :) hoppas detta är till nytta! MVH Kalle | |
|
BMW-power borde utlysa en tävling i "bästa bilsäljarbortförklaring till saknad dokumentation". Den här handlaren ligger bra till för medaljplats. My Bimmer is my mistress |
|
|
Mja man skall kanske inte glömma bort att bilen är 25 år gammal, så man kanske inte skall ha samm krav som på en 5 år gammal... Synd med färgen ,vad var orginal färgen?? silver?? |
|
|
Tretretti: Sanning :) Mange: Om jag ska köpa BMW kräver jag full dokumentation, oavsett om bilen är 1år eller 50 år gammal...den slitna interiören kan eventuellt iallafall delvis förklaras med bilens ålder, men sätena var RIKTIGT nedsuttna (iaf förarplats)....vilket de inte borde vara efter 12k mil! Ingen aning om vad orig. färg var.... |
|
|
Kolla på bytbil.com och sök på BMW och coupe. Du hittar då en grön 633:a från 77 med ca 9000 mil på mätaren på Eriksson och Månsson i Kristianstad. 49.000 och har stått ett tag. Kan vaa värt ett samtal dit kankse, är ju en BMW handlare. |
|
| Ok för att miltalet kanske inte stämmer. Men fasen, SER j-ligt bra ut i alla fall. | |
|
NOFX16:: Har varit o kollat på den innan.Som du säger,utvändigt är det jättefin.Inuti så den inte alls bra ut.Bör tilläggas::Bilen har varit Till salu i över ett år vad jag vet. KickDown |
|
| Den I Kristiansatd ser NY ut!!! en pudding!! Klart bra köp ( om man gillar orginalstuket..) | |
|
Instämmer med Magnus: hade inte tvekat en sekund om jag bara haft stålarna :( _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
| Förtydligande. 633an i Kristianstad har "inpekterats" på plats den är topp skick ( står bland nybilarna inte i "likhörnet" med E32orna) | |
| fördömt! Kommer drömma mardrömmar om att bilen blir uppköpt av någon "Gangztah" som "dekorerar" den med Ögonlock, spoilers och de billigaste 20" fälgar han kan hitta *gråter* | |
|
:-) Käglinge bilcenter. Måste bara berätta detta. Berättade för en arbetskamrat att jag letar efter en BMW 528 Touring och vi kom så klart in på skrönor om bilskojare. Han nämde att han varit och tittat på en BMW E39 hos Käglinge, efter att ha tittat på bilen på utsidan bad han att få se serviceboken men det var försvunnen i röran. Sedan när han öppnade motorhuven på den så satt det en 3-serie motor i den. Han höll på att svimma när han såg detta. Men det var inga problem sa säljaren, den fungerade alldeles utmärkt ändå :-) |
|
|
Stout: :D vad för 3-serie motor var det? Det sitter ju samma motorer i exempelvis 328 och 528, 320 och 520 osv.... Om det däremot var en 4cyl-snurra vore det mycket märkligt! Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
Jag bor granne med Eriksson & Månsson och kollat på 633`an ganska många gånger, den är ett klipp och i absolut toppskick, dokumentation finns och priset är 39000:- /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Frazze: SLUTA!!!!!!! Jag får bara ÄNNU mer ångest för att den inte står i mitt garage *buhuuu* Ingen som vill sponsra med några tusen? :P Mvh Kalle, i upplösningstillstånd |
|
|
kan bara instämma...633:an hos Eriksson & Månsson är i bra skick! har varit där ett antal gånger, varit nära på att köpa den en gång oxå, den är ju en av dom snyggaste bilarna bmw byggt....för det priset är den helrätt! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Kalle: Såg dina mardrömmar ut något i den här stilen? Länk Ser väl ganska okej ut annars, och den finns i SKÅNELAND Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Hej! Jag har också kollat på den i Käglinge. Den var inte mycket att hurra för, men innan de hade de en ganska fin ljusblå metallic som verkade vara i hyfsat skick. Dock begärde ganska mycket för den. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hej killar, E24 är himla fina bilar!! På forumet finns det ett par till salu bla. den vita 635, är inte det rätt pris?? Är det ngn som har tittat på den eller vet något om den?? Länk // B ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag vet att Asken varit lite sugen på 633an hos Eriksson&Månsson och haft budbärare att kika på bilen:) MVH Hasso Länk |
|
hasso: Det var jag som tipsade honom om den...hoppas att han slår till, så vet jag iaf att den hamnar i goda händer :) mvh Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.