|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, relativt nybliven M3 ägare. Måste säga att jag är sjukt nöjd med prestandan och kökrglädjen tillsammans med smg lådan. Dock har jag ett litet fenomen när jag svänger tvärt åt något håll att det dunkar till i bakvagnen. precis som att något flyttas i sidled iom att jag svänger. Gör jag tex två snabba höger svängar så hörs det bara första gången. Gör jag där emot en höger sen vänster så hörs det två gånger. Har sök lite men inte hittar riktigt nått liknande. Någon som känner igen symptomet? Förutom ljudet vid snabba svängar så känns bakvägen riktigt bra. inga andra konstiga ljud eller glapp vid tex acc el liknande /Erik | |
|
Antar att du menar det kända "brummande" diffslip-ljudet som kan uppkomma vid skarp sväng t.ex körning i en liten rondell? Oftast hjälper det med att byta diffolja med speciell tillsats som BMW kommit med på senare tid. Den heter; SAF-XJ + FM-booster, bmw-reservdelsnummer 83 22 2 282 583 Åtgår 1,1L & den säljs i halvlitersflaskor Mvh |
|
| Nä inget brummande ljud alls, detta är mer ett bestämt "donk" eller hur man ska förklara det. | |
| Batteriet som sitter löst? Eller nåt annat under mattan? Kan faktiskt låta en hel del. | |
|
Det är ett typiskt ljud för utslitna silentblock. Det är de gummilagerna som håller bakaxelbalken mot karossen. Nr 2 och 5 på bilden Länk Pris ca 2000kr + jobb, ca 2-3tim om man har verktyg o lyft. Tursamt nog så sitter inte blocken med exenterbultar så du slipper göra hjulinställning efteråt. Finns ett mek tips här på forumet som funkar bra att följa. Men det är en hel del pill. Och säger bara använd pallbockar! Med vänlig hälsning, /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.