AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.441

Luftfillter Alpina B5

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Vad tycker ni att jag skall ha för filter?

Insats KN filter eller ett öppet? Det är mest för ljudet, effekten räcker gott och väl.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag skulle aldrig välja ngt annat än ett original insatsfilter. Ett öppet filter tar ju luften från det varma motorrummet samtidigt som jag har läst mycket om att dessa tvättbara filter blir dåliga med tiden trots tvätt och inoljning samtidigt som luftmassemätaren kan skadas av oljefilm. Skulle ett annat filter fungera bättre än originalfiltret skulle Alpina själva ha monterat det...
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Jag köper aldrig filter som är inoljade.. Öppet filter har ja aldrig heller riktigt gillat men skulle höra ifall nån kunde övertyga en..

KN filtret jag hade i min förra funkade fint.. Anledningen till att dom är så tjock orginal är ju för att ta bort ljudet! Sedan får ju bilen mindre syre med det tjocka orginal filtret. Burken i sig är också en ljuddpare. Jag vill framhäva ljudet, inte tror jag andrahandsvärdet på bilen minskar me ett sportluftsfilter.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Monterade iallafall KN filter igår, lite oljigt var det men torkade bort det överflödiga. Lite skönare ljud fick man ju ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.