AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.652

Någon som vet någon om detta 525d hos kronofogden?

Hej

Jag undrar om någon vet något om denna bil
Länk

Har också en fråga, det står på sidan att den har 1 nyckel men inte provstartad
Hur kommer detta sig?
Dom borde väl få mer för bilen om dom startar upp den och bekräftar att den går iallafall?

Jag har själv aldrig varit på någon visning hos fogden, hur funkar detta får man provstarta bilen ev provköra den?

All info om bilen samt hur det funkar att köpa hos fogden uppskattas!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är som så att människor som får sin bostad, bil, möbler etc utmätta av kronfogden reagerar sällan rationellt och säger "Ja visst, här får ni nyckel, reg.beviset och bilen står ute på gatan, var så god" utan det är lite mer "tar ni bilen era jävlar så slår jag ihjäl er när ni kommer för att hämta den".

Av den enkla anledning är det svårt att besikta, värdera et.c bilen. Bilen står säkert på KFM:s uppställningsområde, fast den kanske inte har någon nyckel, eller så är det fel nyckel eller whatever. Eller så har han som haft bilen förstört batteriet, klippt någon kabel eller vad som helst för att "den där jävla fogden ska minsann inte få ta den".

Sen blir ju naturligtvis värdet på bilen därefter - dvs ganska lågt. Men det struntar ju den skuldsatte i eftersom han sällan reagerar så rationellt.

Själv hade jag dock varit försiktig med att köpa bil genom KFM av den enkla anledningen att den som fått sin bil utmätt har ont om pengar och har inte råd att ha bilen. Om han har ont om pengar, hur är då gissningsvis bilen skött? Den är nog inte omsorgsfullt servad på märkesverkstad om jag säger så. Obs att det ligger lite spekulationer i det jag säger men det är så jag resonerar. Andra får resonera på annat sätt om de vill det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen är en gammal taxi som redan 2010 hade gått 31.000 mil. Vid senaste besiktning var mätarställningen 13.500 mil.

Visst är den billig men förbered reparationskontot...

-------
//Lövet
Tack för svaren!

Andreas, hur fick du fram matar ställningen?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Carfax

-------
//Lövet
S#atans stavningskontroll på telefonen, menade såklart mätarställningen
Tack så mycket, övervägde ett bud när jag trodde den gått 13k

Där besparade du mig en hel del problem
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag hoppas verkligen att mätarskruvningen minska nu när det är så lätt att kolla upp bilar. Ingen idé att skruva om du ändå inte får såldt bilen. Även om man får reda på det så är det innan man köper bilen så är det nog inte många som vill köpa den av en person som utan tvekan oärlig * vad mer finns att hitta*
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Carfax har bara svenska besiktningar. Det går fortfarande utmärkt att skruva bilen innan besiktning eller vid import...

-------
//Lövet
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
31 000 mil? Shit, ingen dålig skruvning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.