AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
10.300

Letar E46 cabriolet - överprissatta?

Sida 3 av 3
Måste vara raka motsatsen nu jämfört med när denna tråden startade, försöker själv sälja en E46 cab och det verkar vara helt dött på marknaden, trots priser som ligger 15-20% under de som fanns förra året vid samma tid. Ser knappt ett enda objekt försvinna på blocket. rädsla för dålig sommar?
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Har en bevakning på 330 cab och de under 70k försvinner på en dag i snitt. Kom ut 2st igår borta på 8h båda. Så sug är det nog men inte på de överprisade bilarna.
Har min 330 med en massa utrustning inkl M-paket (både chassi och styling) för 89, känns sådär om man ska behöva gå ner till under 70 för att få en sådan såld.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Är inte det här jävligt billigt?
69' för en 320i -04?
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jo om allt stämmer och den är i bra skick, helt klart.

-------
//Lövet
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jo det är det om den är ärlig. snygg bil.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
XYY855 verkar vara såld. Registrerad på en privatperson i Värnamo sedan 28/6.

MVH Christofer
David: Jag snackade med Autoperformance nyligen när det är bäst att sälja cab (som säljer mestadels prestandabilar men även många cabbar av varierande ålder och märken). Enligt dem så börjar köpsäsongen för cabbar redan i februari för att peaka i mars/april. Sedan går intresset sakta ned i maj-juli för att sedan dö ut i aug-dec.

Sen gäller såklart devisen att "allt går att sälja så länge priset är rätt" (missade själv två 997:or i oktober förra året)...

Så om du inte är tvungen att sälja nu skulle jag väntat till början av nästa säsong. Troligen kommer inte E46 sjunka nämnvärt då den för länge sedan tagit värsta smällen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag köpte cab i oktober och sålde den två år senare för samma pengar på våren (april). Årstiden har riktigt stor betydelse för cabbars värde.

-------
//Lövet
Kristoffer : trodde att de var i maj/juni men verkar tydligen ha haft fel, kan ju komma snö i mars även om man bor i skåne så leta cab då känns galet i mina ögon. Men jo, 89 får nog vara de sista, sen är de likabra att behålla den till nästa säsong som du säger, får vara ute tidigare då. Är ju inte direkt så att man vantrivs i bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.