|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
@RobertL: Lustigt nog kikade jag bl.a. på den för en stund sedan. Synd på halvskinnet, men den kan bli riktigt fin med lite polering. Vilken C70 tittar du på förresten, plåt eller tyg? Gillar plåtcabben skarpt, den är faktiskt snygg. |
|
| Plåtcabbe, från 06 och framåt. Exempelvis 06, så förra vintern kröp utannonserade priser ned mot 100, den här vintern låg alla kvar runt 120 och ligger där fortfarande, även de Italienmporter som börjar välla in. Högerstyrda från UK är billiga men går helt bort för mig. | |
|
Ett mycket bra köp tror jag! Kanske det är ett alternativ för mig också ;) Länk Prutläge om ett tag? |
|
| Diesel i en cab är för mig helt otänkbart. Cab är ju lite livsnjutarperspektiv, och man vill ju inte gärna sabba det med en knattrande diesel... | |
| Akvidsson, inte otänkbart att bilen har ursprung USA eller är en Italienimport. | |
|
Det är ingen slump att bilarna på Akvidsson saknar regskyltar. De importerar systematiskt baltlagade USA-importer. D5an kommer nog inte den vägen dock iom diesel. ------- //Lövet |
|
| "Import från Frankrike." | |
|
Den enda bil de verkar glömt skylten kvar på är denna och den är smälld och lagad i Litauen. Länk Den var inte direkt snygg när den lämnade US. Länk Göd inte dessa skojare med en spänn. ------- //Lövet |
|
|
Även om det inte tillför tråden särskilt mycket... Nog är väl X3:an fullt reparerbar? Men visst, i detta fallet har den säkert tagit vägen om baltikum och reparerats med stulna delar. Din kommentar om "göd inte dessa skojare med en spänn" är därför helt befogad. |
|
| Kan inte 1-seriens cab vara ett alternativ? De går ju att få relativt billigt och den modellen känns ju väldigt mycket nyare än gamla E46 | |
|
Jag var själv inne på det spåret. Det vanligaste är ju 120 och 120D. 120 har jag kör ett par gånger och tycker inte den motorn är vad jag förknippar med BMW. 120D är rätt så kul även om man kanske inte vill ha diselknatter. En annan sak är ju att dessa bilarna framför allt svensksålda är rätt så sparsamt utrustade. |
|
| Kul att 1-serien också kom upp. Jag har absolut funderat på 120 eller 118 för den delen. Precis som ni är inne på så känns (och är) de nyare och därför känns prisbilden på E46 extra fel. Varför betala 125-tusen för en äldre 3-serie när man kan få en modernare bil för samma peng? Men rent visuellt måste jag nog säga att E46 är så mycket snyggare ... | |
| Det rör visst på sig på säljfronten. Inte helt oväntat verkar det som att de riktigt fina exemplaren blir sålda. Pratade med en säljare som precis hade sålt sin faceliftade 03:a för 92.000. Ett exemplar som jag hade tänkt att titta på under veckan som kommer, men tji fick jag. Välskött, välservad och fräsch att döma av annonsen. Missade ytterligare ett mycket fint exemplar där det mesta var bytt - däck, vattenpump, stötdämpare osv. Den gick för 85000. Grovt förenklat borde därmed icke faceliftade exemplar ligga lägre, tycker jag. Jakten fortsätter! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Köpte min för 92500 i höstas. Hade flertalet fina på gång men de hade mörk inredning vilket jag ville undvika. Så jag tog lite högre miltal istället för en lågmilad. Valde även 325 istället för 320 pga cabben är tung. Hittade även en Orientblå skruvad -03a hos Jonssonbil i Örebro 27.000 mil men 13 på mätaren. Tungt utrustad, den står nog kvar än efter att 2 köpare lämnat tillbaka bilen när de uppdagat bluffen. CKH661 PH76715. ska bli intressant var den hamnar nästa gång. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso för input. Ditt exemplar är helt rätt på alla sätt, gillar färgkombon skarpt. Kanske ska lägga ett bud på 93' ... ;) |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Min budget låg upp till 125 fanns flera flera 320 än 325 en del 330 osså. Men ingen som kändes vill ha som den jag köpte. Och det var rätt dött på marknaden i september oktober var nog bara en av de listade som såldes av 7-8 bilar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
@Hasso: Har inte provkört några 320 med 170hk. Bilen är som sagt ganska tung som cabriolet. Räcker den motorn eller bör man upp till 325 eller 330? Någon annan som har testat? |
|
Egentligen kanske inte motorn är det viktigaste utan att man försöker hitta den bil man vill ha. Om min 325 varit en 320 hade jag köpt den ändå på utseendet jag ville ha. Man glider ju mest fram ändå till slut :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tack för snabb återkoppling Hasso! Har hugg på ett objekt som jag ska kika på inom kort ... | |
Lycka till. ! ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.