|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva palla upp framvagnen men hittar inget säkert ställe att lyfta upp bilen med en garagedomkraft under framvagnen. | |
| Här, Länk ? | |
|
Men den framvagnen sitter inte på en 520 Kane ;) Det sitter en aluminiumbrygga på bilarna som har sexa. Om du kikar här finns en liten rektangulär kloss, pos.19 som du kan lyfta i: Länk |
|
| Va, finns det sexor i BMW....;) | |
| Det går finfina balkar längs med bilen du kan lyfta i. Sitter under plasten, hasa under så ser du. | |
|
Tack för tipsen |
|
|
Enligt BMWs instrukt finns endast fem "officiella" lyftpunkter. De fyra plasturtagen längs trösklarna och det i mitten under motorn. Jag kör in en sån där 200-kronors domkraft på varje sida fram och lyfter så att jag kan köra in en större domkraft i mitten fram, pumpar sedan upp och byter domkrafterna på sidorna mot pallbockar och sänker så att den står på pallbockarna. Klart! Har sågat ut gummibitar som passar i urtagen. Funkar perfekt! Brukar köra upp på 45 mm reglar för att få upp baken en aning också. |
|
| ... och när den är uppe slänger jag under 45+45 mm reglar under framhjulen (snedkapade). På så vis är det bara att sänka bilen på dem, ta bort domkraften och backa ner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.