AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
706

Vanliga fel på 530i -88?

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Var och provkörde en E34 530i tidigare idag. 29.000 mil, fullservad, svensksåld. Efter att ha kollat dokumentationen (som såg lysande ut!), satt mig i bilen och skulle svänga ut börjar det direkt vråla från styrningen. Konstaterade ganska snabbt att det måste vara servopumpen. Tyckte även att växellådan kändes en aning "sladdrig". Vid kall motor var tomgången ojämn.

Fråga 1: Är detta vanliga fel? vad beror de på och vad kan det kosta att åtgärda?

I övrigt tyckte jag att bilen verkade välskött och vettig, trots det höga miltalet. Motorn drog fint genom hela registret(även om bottendraget kanske inte var toppen, men så är ju motorkaraktären), inga missljud hördes över huvud taget....knappt ens ventiltickandet. Bromsarna verkade bra och inga vibrationer märktes....ens i 130km/h.

Fråga 2: Vad kan vara rimligt att betala för denna bil?

om någon är intresserad kan jag förmedla kontakt till firman som säljer bilen :)

mvh
Kalle
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
kom på: vänster ytterbackspegel hade sprucket glas, och förarsätet var i ganska dåligt skick. Baksätet var i nyskick.

Utrustning: CosmosSvartmetallic, Fula 15"fälgar med ballongdäck...med andra ord: SNIK!!!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Priset kan ligga runt 30.000 om det inte är någon rost på den. En ny förarstol och backspegel kostar ju inte många kronor att fixa.
He
74
Heddan
BMW 525i -89 E-34
Förmedla kontakt??? Var det inte så att DU var intresserad av den?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
J.L: Han begär mycket riktigt 29.000:- för den -en krona milen ;-)

Heddan: Nej jag har inte råd. Undersöker bara marknaden för att jämföra olika modeller/priser/skick i förebyggande syfte fram tills det att jag får in mer pengar!
He
74
Heddan
BMW 525i -89 E-34
Oki, då hajjar jag!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.