|
|
|
|---|---|
|
Håller på att speca min beställning av en Gran Coupe och tydligen så levereras M-sport till xDrive med standard fjädring. Har kört 420d Coupe (utan xDrive) med standard fjädring och upplevde den som svajig vid lite mer aktiv körning, har även kört en 428i Cab (utan xDrive) med M-sport och den inbjöd till en helt annan körning, komforten var dock sämre av naturliga skäl vid körning i GBG centrum i och med alla dessa farthinder och vägarbeten. Skall ringa runt och se om jag kan få tag i en Coupe med xDrive och M suspension för provkörning. Ni som kör 4 serie med xDrive hur har ni resonerat, har ni valt till Adaptive M suspension för att behålla komforten i comfort mode (eller kanske rent av förbättra komforten i comfort mode) och samtidigt nyttja möjligheten till hårdare inställningar med sport mode vid mer aktiv körning eller har ni köpt 3dre part för att även få till en sänkning av chassi. | |
|
Jag har också 4 beställt en 428ix m sport. Jag valde till adaptive m suspension. Vill man ha en lite sportigare karaktär är det ju ett måste med x drive. |
|
|
Har nu kört en Coupe med xDrive och Msport, vilken skön bil. Hat inte kört en bil med den Adaptiva fjädringen ännu men jag beställer med den då jag inte kommer att bli nöjd med standard fjädringen Willy80 har du haft förmånen att testa den adaptiva fjädringen? Funderar på det här med utökat instrument kluster, finns det någon anledning att lägga till det om man inte väljer Navigation? Hur ser din spec ut Willy80? Så här ser min spec ut, har inte valt skinn då jag föredrar Msport standard 428i Gran Coupe Xdrive 337 M-Sport. Stolar i FHAT - Tyg / läder kombination 'Pearlpoint' Antracit | Svart 2PL - 19" M Lättmetallfälg Dubbeleker 442 M B45 - Estoril Blue metallic ZRS Komfort paket 2TB Automatisk sportväxellåda 488 Svankstöd för förare och passagerare 688 Harman Kardon PDC fram 441 Rökarpaket 2VF Adaptive M suspension 3AG Backkamera 322 Comfort Access System Skall fråga BMW vad utökat instrument kluster och förvaringspaket ger för mervärde |
|
|
Utökat kluster är ett måste. Bilen ser ut som en årsmodell 2000 annars. Utan: Länk Med: Länk |
|
| Jag har adaptiva fjädringen på min F30. Visserligen hade jag lite trubbel med den(en givare krånglade och byttes på garantin), men trots det är jag mycket nöjd med detta tillval. Bilen är mycket komfortabel när man väljer komfortläget (eller Eco Pro), men vid växling till sportläget blir den påtagligt tajtare, stabilare, krängstyvare och spänstigare. Jag ser den adaptiva fjädringen som ett givet tillval. | |
|
Skillnaden mellan lägena på det adaptiva är väldigt liten på min 435 xd m-sport. Inte alls så mycket som på tex 5 serien |
|
| Harvest: Har du även kört 4 serie xDrive med standard fjädringen? | |
|
Nej tyvärr inte. |
|
|
IHO fin bil! Kolla in bilderna på GC i estorilblue i länken Länk Min spec 428i x-drive Glaciär silver M-sport paket Dakotaläder 19" 442 Sportautomat Komfort paket Taklucka Navi pro RTTI Tonade rutor Svankstöd Adaptive M suspension Hifi PDC fram och bak Skulle vilja ha komfortöppning, backkamera, HK ljud och uppvärmd ratt också men nån gång måste man stoppa :) |
|
|
Imoralat: tack för bilderna på med och utan kluster. Är fortfarande inte övertygad, behöver nog se detta live Har inget utökat kluster på bilarna idag men det är klart kan instrumenteringen få ett lyft så är det bara positivt. En nackdel med att byta bil nu är att nyhetens behag försvinner lite grann då det inte hänt så mycket i instrumenteringen. Har bokat en i3 Rex i helgen som min fru skall prova och där har det förstås förändrats en hel del. |
|
|
Willy80: Tack för länken, är svårt att hitta bilder på Estoril blå. Har utökat instrument kluster och förvaringspaket på listan men är inte säker på att det behövs. Du som valt Navi har nog mer nytta av utökat kluster. |
|
|
Riktigt fina bilder på estorilblå, blir läckert. Ja så är det Willy80 man måst sätta stopp någon gång, svårt men nödvändigt. Gillar också glaciär silver men kände mig mogen för en blå bil denna gång har inte haft blå BMW sedan min 323Ci -00. Lämnade in X3:an för proffs toning för att få ett mörkare insynsskydd och det blev riktigt bra, företaget heter Antec i GBG och BMW lämnar själva in bilar till dem. |
|
|
+1 på Imolarot's kommentar... Missa inte det utökade klustret. För de 1500:- extra så är det en no brainer. Instrumenteringen får ett jättelyft och istället för en analog förbrukningsmätare så får man en digital som även ändrar funktion/utseende beroende på om man kör i ECO PRO osv. |
|
| Bort med xDrive. Onödigt vikt, högre förbrukning och dyrare inköp. Finns knappt något behov för det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.