|
|
|
|---|---|
|
Hej. Fick icke godkänd på besiktningen angående hjullager, min kompis som jobbar med bilar skulle byta den, när han såg att allt va svetsat när han skulle få ut hjullagret... Vet ej vad jag ska göra åt detta då jag inte är kunnig med bilar, snälla ngn hjälp mig. mvh bruce | |
|
Fram: Byt "navet" Länk Bak: Byt "bärarmen" Länk |
|
|
det är höger bak ja. jag ska prata med min kompis om detta, men när jag byter bärarmen så hur får jag då ut hjullagret ? mvh |
|
|
Du får inte ut hjullagret...Du monterar ett nytt lager i den "nya" bärarmen, eller att du jagar fatt i en bärarm med bra lager... PS: Det går att få ut hjullagret, men fråga är hur förstört lagerhuset blir, så det bästa är att inte lägga pengar/tid på att slipa bort svetsarna o trixa ut lagret, risken är den att lagerhuset är/blir för skadat eller liknande |
|
| Han får ta bort drivaxeln, för den har de väl ändå inte svetsat fast? Är den oxå fastsvetsad så får du köpa en ny drivaxel.. | |
|
okej ska kolla på detta stort tack. Men tkr DU att det är värt all arbete ? det är en 320 97a, plus att katen är sönder. Tror du allt detta kommer kosta skjortan eller är det värt ? |
|
| Tycker att det här inte borde vara ett problem för din mekaniker, rätt vanligt att saker o ting sitter ihop så pass bra (utan att någon har svetsat...) att man får köpa "nya" grejer. Jag råkade ut för att drivaxeln gick inte att slå ut ur lagerhylsans splines...Vilket ledde till att jag fick köpa ny komplett bärarm samt en ny drivaxel... | |
|
okej va tråkigt att höra. ja, jag ska fixa detta. Köpt en volvo v50 07a...men jag saknar min bmw för mkt så ska fixa detta och sälja volvon :) |
|
| Ny komplett bärarm från skroten (typ returbilen.se) kostar max 500 kr. Tar kanske en timme att demontera om man har oflyt? Gällande katten, hur vet du att den är kass? Sällan en katt pajjar, katten är det sista du skall byta vid problem med avgasvärden... | |
|
Katten skramlar som satan och det hörs på långa vägar, men sen kan det vara så att det är hål i avgassystemet ?? värderna var inte bra, så köpt en lambasond |
|
|
Skriv ut alla avgasvärden här... Skrammel behöver inte vara katten, är oftast nån värmeskyddsplåt som "bränts av" i nåt fäste...Hoppas du köpt en ny kvalitetssond, kostar typ 900kr inkl frakt från tex Länk |
|
|
Ja då, kvalitet sond. Jag har tyvärr inte det i huvudet men ska kolla det tills imorgon. då skriver jag. tack för hjälpen dawwe |
|
| Hål i avgassystemet ger förr eller senare problem med avgasvärdena, främst lambda som brukar bli för högt, OM hålet/löckaget inte sitter framför lamdasonden vill säg, för då kan alla värdena bli helknasiga... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.