AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.448

Frågor angående 530i, kan jag pruta?

Hej!

Har under en längre tid kikat på blocket efter en BMW som ska få ersätta min Saab... Har hittat en nu som verkar intressant, inte provkört den eller något men både motor, utrustningsvis och utseende så är den precis det jag är ute efter.

Länk till annonsen: Länk

Då till min fråga. Är en 530 med dessa miltal (18600) och utrustning värt så mycket pengar eller är det något man kan pruta på lite oavsett skick på karossen?

För övrigt verkar 530 med manuell låda och 272hk svåra att hitta :)

//Leo
ps
39
psonb
530iA -07
Hej jag gjorde precis som du bytte min saab mot en 530i dock automat. Vilket nästan blir mer o mer standard på nyare bmw :) verkar som annonsen är borttagen så kan inte ge min syn på just den bilen tyvärr. Den utrustning jag märkte när jag letade som gjorde bilen dyrare var m-paket. Annan utrustning var inte direkt märkbart på priset tycker jag. Dock är de ju skillnad på priset när det är en LCI mot en tidigare.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
530i med manuell låda såldes det bara 15-20% av. Resten alltså automat. Fick reda på det 2007 när jag valde mellan manuell och auto själv. Väljer du en LCI är automaten klart vettig, även om det tar bort en del av körkänslan...

----
BMW CS/SC #6212
Hmm surt att den togs bort, vet inte om den sålts eller om annonstiden tog slut...

Den hade 272hk motorn med manuell låda (Är det LCI modellen om den har den större motorn?). Utrustning som M-paketet, Navi, Farthållare med bromsfunktion och lite liknande lulul.

Men kändes ändå som 153k för 18600 mil var lite mycket.
ps
39
psonb
530iA -07
Ja var det 272hk var det LCI med "nya" motorn som är kraftfullare och snålare.

Låter ganska dyrt tycker jag med, köpte min 530iA LCI i höstas för 180k som hade gått 8500 mil då, med M-paket, taklucka, avtagbar krok etc etc. Men kanske är så att manuell ligger dyrare för de är mer sällsynta? Dock är det extremt skönt med automat och även roligt(Lägga i sportläget o trycka på)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.