|
|
|
|---|---|
|
En m3 e46 slingrar sej bak vid gaspådrag vad kan det vara ? kan det vara nr 4 på bilden ? Länk Vart köper man den bussningen ? Kanske ska satsa på en hårdare bussning ? | |
|
Här har du allt du behöver. Länk Om du ändå plockar ner skrotet se till att förstärk upp infästningarna. |
|
| Har du en sån sats monterad beyma ? Blev den mycket stötigare ? Måste bli stor skillnad mot gummibussningar ? | |
|
Hej! Kan vara så enkelt att du har fel däck dimension, lågprisdäck osv Med vänlig hälsning, Martin |
|
| Nya michelin fram och yokohama bak . Det borde väll funka | |
|
Där har du felet till 99% ,förutsatt att ni inte kört med den däckskombinationen tidigare och slingrigheten uppkommit nu såklart. |
|
|
Stötig och stötig :) Min bil är så jävla hård ändå :) Men stadig i bakändan är den allt. Det är inget man kunde skryta med innan jag bytte bussningarna. Innan bytet var det riktigt Hawaii stuk på kärran. Jag tippar på bussningarna. |
|
|
Rekommenderar INTE millway bussningar till folk som inte bara har sin bil till banåka... Du får ordentligt med transmition/vägljud in i kupen + att det inte blir sån överdriven skillnad, på vanlig spårig och hålig svensk landsväg skulle jag till och med vilja sticka ut hakan och säga att det blir sämre... Jag hade fräscha org. diton innan och visst blev det skillnad på banan... men inte överdrivet stor, nu hade jag axeln nere för att svetsa en massa i golvet så därför jag bytte. Ångrar självklart inte att jag bytte till alu/ledlager MEN kan inte rekommendera det till folk som åker sin bil till vardags/söndagskör. Och om det sen är bussningarna som är dåliga så är det ganska så lätt att se/känna om du tar upp bilen på en lyft. |
|
|
Min hoppade en del i höger sidled vid fullgasväxling tidigare, men nu är problemet löst. Har förstärkt bakvagnen med VAC motorsport bakvagnsförstärkning samt bytt samtliga , då menar jag samtliga bussningar till Powerflex, då jag 95% kommer söndagsåka, och då räcker Powerflex gott och väl. Trött på att ratta bilar där flexen endast återfinns i din ryggrad... Resonerar som så, att år 2014 ska man kunna få till hyggligt snabb bil runt en bana med lite mjukare fjädertal och något stummare dämpare om man har fått en fin balans i chassit i övrigt, utan att behöva köra med stenhårda KW Club Sport coilovers.. |
|
|
. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.