AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.323

Ljus skinnklädsel i 520d. På eller av?

Sida 2 av 4
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Varför prompt ha svart golv? Det känns lyxigare med ljust golv (självklart med velourmattor) och det är så pass bra kvalitet på BMW:s mattor att det håller sig fräscht.
Det finns en champagne med svart matta, men tyvärr kostar den 40 000 extra. Hupp - de är bra på att ta betalt!
Jag satte ihop en 520d touring som jag skulle vilja ha den, om man bortser ifrån kostnaden.

Det blev Svart II med takreling och högglanssvart shadowline, läder Merino champagne/svart med högglanssvarta interiörlister, tonade rutor, M-sportpaket, 19" fälgar 351, komfortpaket, automat med paddlar, sportstolar, ambient light, panorama, värme bak, AC även bak, navi prof, TV, velourmattor, dragkrok, webasto med fjärr, solskyddsgardiner, vindruta med grå kant, eluppvärmd ratt, M-lädersportratt, innertak alcantara antrazit, bluetooth / USB, back-kamera, PDC, Harman-Kardon ljud.

Fin blev den, men det blev 643 600 kr!!! PUH!!!!!!! :)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Inga problem i stil med "jeansen kommer färga av sig"?

Har iofs dyrt anilin-skinn i sofforna hemma och där har jag aldrig sådana problem. Soffan borde vara ännu känsligare.
Mi
1.167
Micleg
Har fortfarande lite svårt att se sofistogrå (nästan svart) ihop med beige. Känns som om oyster skulle ha passat bättre men det går inte att få med mina övriga krav. Dock inga riktiga önskemål om svart golv och absolut inte någon konstig kombo med svart golv och ljusa dörrar. Såg inte bra ut.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Oyster med svart golv. Just golvet är inte roligt att ha ljust, blir mycket märken från skorna som inte går att få bort.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Vad har du för skor? Jag har inte haft det problemet.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Micleg>> Hade ljust läder på vår E90 och det krävde kanske något mer lädervård för att se helt fräscht ut, men jag tycker det var värt det för att få en ljusare inredning. Jeans kunde färga av sig, men det var inga problem att få bort med lädervård. Har svart läder idag och tycker inte alls det ger samma lyxkänsla som det ljusare lädret i förra bilen.
Mi
1.167
Micleg
Winberg, ja det är så jag tycker med, att ljust skinn helt känns som "mer skinn" :)
Mi
1.167
Micleg
Winberg, suck, Wiberg ska det ju vara. Damn you android-platta!
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Bilar i hallen med ljust skinn brukar ha en hel del missfärgningar från alla kunder som provsuttit så det krävs helt klart mer underhåll. Men snyggt är det. Har en kompis med en blå F11 och oyster/svart.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Själv hade jag nog valt mocha med svart golv till en mörk bil.
Mocha? Jag hittar ingen som heter så - menar du Cinnamon?
Jag har safirssvart och elfenbensvitt skinn i min X5 och det är skitsnyggt. Får väldigt många positiva kommentarer förutom att vi själva tycker att det är snyggt och fungerar bra även rent praktiskt.

/Anders
Mi
1.167
Micleg
Elfenbensvitt ser ut att vara snyggare till mörka (icke-blå) bilar men kräver Modern line i någon form (via Lines eller Paket) vilket tyvärr förbjuder sportpaketet (inte okej för mig) och i ena paketet (Winter) dessutom gör det omöjligt att han night vision. Synd att BMW gör så här med klädslarna.
Sophitsogrå metallic med Dakota beige läder och träinredning, ger en lyxig känsla.
Har haft svart oftast inne men tycker en ljusare skinnklädsel är flottare helt enkelt.
Gorban: jag hittade Mocha nu - den låg gömd i en dold rad i konfiguratorn - jag såg inte det.
La
8
Labele
523 F10 2011
En fråga till er som är nöjda med skinnrengöringsmedel, vilket märke är det som ni kan rekommendera som rengör istället för att gnida ner smutsen djupare i klädseln.
Labele
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Pingens interiorclean och mirakelsvamp. Länk

-------
//Lövet
Mi
1.167
Micleg
Just nu är en order på gång med champagne-kvarts-metallic (individual) och beige standardskinn (sportpaket) men träallergin har gjort att allt pekar på svarta originalplastlisterna. Hade jag tyckt det var värt alla pengarna hade det blivit piano. Slipad alu ser för tråkigt ut och är samma som jag hade i min gamla E90:a.

Tänkte jag skulle klara mig utan antracittak men det vete fasen om jag gör...

För övrigt 520d, 19 tum, night vision, nav-paket, sportpaket som sagt, msportratt, surround view, HK, backkamera.... Innovationspketet... mm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.